برای اینکه تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. البته الان هم گوگل این موارد را چک میکند، اما باهوشتر از قبل شده است! بنابراین به جای تمرکز صرفا بر content، گوگل به context نیز اهمیت میدهد! در حقیقت گوگل به دنبال نمایش بهترین محتوا به کاربر است و بهترین محتوا لزوما متنی نیست که کلمه کلیدی بارها در آن تکرار شده است. Heading Tags یا Header Tags یا تگهای عنوان، تگهای HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوانها و زیرعنوانهای موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده میشوند. عنوانها به موتورهای جستجو و کاربران کمک میکنند تا متن را خوانده و درک کنند.
موتور جستجو چگونه کار میکند؟
انجام تاکتيکهاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي ميتواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. سئو را ميتوان مجموعهاي از روشها براي تغيير استراتژيک وب سايتها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، ميپردازد. در نهایت لازمه همه این ها بهترین محتوا در سریع ترین پلتفرم است برای ارائه به کاربران از هر کجا که آمده باشند. بنابراین شما باید یاد بگیرید چگونه ترافیک و سرگرمی را برای موارد دیگری غیر از وب سایت ها هدایت کنید.
یک دوره رایگان و گام به گام که با آن میتوانید تکنیکهای سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئونیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است. با توجه به تعداد زیاد محتوا در اینگونه سایتها مهم است که نقشه سایت عالی داشته باشید تا صفحاتتان بهتر ایندکس شوند.
هدف ما از تدوین استراتژی سئو این است که خطوط قرمز کسب و کار را مشخص کنیم تا زمان و سرمایه ارزشمند خود را بر عبارات و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین ارزش را برای کسب و کارمان خلق میکنند. جهت مطلع شدن از آخرین روش های بهینه سازی می توانید در خبرنامه سئوکار عضو شوید و از آخرین اخبار و مقالات در زمینه سئو مطلع شوید. در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو کارهای زیادی می بایست انجام شود.
با قرار دادن محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول مورد نظر و یا قرار دادن مقالات مرتبط در ادامه مقاله ای که کاربر آن را مطالعه کرده است گردش کاربر در سایت را منجر میشود. در ادامه تعدادی از مهمترین چک لیست مجله خبری مدرن بک لینک داخلی را با هم بررسی میکنیم و در این بین نکات مهم سئو داخلی را به شما متذکر میشویم. در مبحث سئو اولین سوالی که بعد از سئو چیست مطرح میشود این است که سئو داخلی چیست و چگوه میتوان سئو داخلی سایت را بهبود بخشید. User experience یا تجربه کاربری به راحتی کاربر در سایت و سهولت استفاده از سایت اشاره دارد.
چکلیست سئوی داخلی سایت
در واقع هر متنی که در محیط کلاسیک وردپرس بنویسید؛ به صورت اتوماتیک در تگ P قرار میگیرد. البته میتوانید این متن را تبدیل به تگهای هدینگ h1 تا h6 کنید. حالا زمان آن است که ساختار مقاله را با تگهای h2 مشخص کنید. در واقع با این مار؛ موضوع اصلی صفحه به موضوعات کوچکتری شکسته میشود.
Keyword Research یا تحقیق درباره کلمه کلیدی چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟
عوامل مختلفی بر رتبه شما در یک عبارت تاثیرگذار هستند و محتوا نیز یکی از آنهاست. معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود. در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد. این تکنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند تاثیر مثبت هم داشته باشد ولی پیاده سازی آن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است که برای سایت های تخصصی مثل شما به صرفه نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنم مقاله بک لینک PBN را مطالعه کنید. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند.
علاوه بر متخصصین و فعالان سئو در ایران باید به نظر و تعریف افرادی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند نیز توجه کنیم. در این بخش نظرات این افراد را در مورد سئو جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. سئو در رابطه با استانداردهایی سخن میگویید که قرار است به شما کمک کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .” بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد.
برای این که به انواع لینک سازی داخلی و خارجی و هم چنین تولید محتوا مسلط بشید نیاز دارید تا نمونههای زیادی را در این زمینه ببینید که خوب ما این کار را انجام دادهایم. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. ممکن است موضوع یا کلمه کلیدی در سر داشته باشید که بخواهید برای آن محتوایی تولید کنید و رتبه خوبی هم بگیرید.
- البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند.
- اگر در پیاده سازی استراتژی سئو از روش های مطابق با قوانین سئو استفاده شود، قطعا نتیجه ماندگارتری خواهید دید.
- کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند.
- این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش علاقه کاربر به شما میشود، به شدت بر بهبود سئو سایت شما هم تاثیرگذار است.
- من در مقالهکسب در آمد از سئو ۸ روش کاربردی و اجرایی آموزش دادهام.