یکی از بهترین راه های یادگیری، توضیح دادن آن به دیگران است. می توانید یک وبلاگ با محوریت سئو را ایجاد کنید و دانش خود را به اشتراک بگذارید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که توضیح دادن به دیگران، روشی عالی برای یادگیری مطالب جدید می باشد. ۳- در دنیای سئو، اطلاعات فراوانی وجود دارد که شما باید آن ها را تحلیل نمایید. پس برای تسریع در انجام کارها از ابزارهای مخصوص آن استفاده کنید. درست است که برای بهره مندی از ابزارهای سئو باید هزینه ای را به صورت ماهانه پرداخت نمایید.
محتوایی
بنابراین شما برای گرفتن نتیجه و بازگشت سرمایه گذاری تان در سئو نیاز به مانیتورینگ و هزینه نگهداری و یا سرمایه گذاری های مجدد دارید. چه سیگنال هایی از شبکه های اجتماعی دریافت کرده ام؟ سیگنال های شبکه های اجتماعی شاید خیلی روی رتبه وب سایت شما تاثیر نداشته باشد. به اشتراک گذاشته شدن محتوای وب سایت شما در فضای اینترنت تاثیر مستقیم کمی بر رتبه وب سایت دارد اما این نشان دهنده کیفیت و قدرت محتوا است و فواید جانبی یعنی دیده شدن و شهرت برند را در پی دارد. پس به این توجه داشته باشید که چه محتوایی و چگونه در شبکه ها اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و این آمار در طول زمان چگونه رشد می کند. عملکرد محتوای وب سایت من چگونه است؟ شما می توانید از طریق کامنت ها، فعالیت های اجتماعی، ترافیک داده ها در Google Analytics محتوا را ارزیابی کنید. کدام موضوعات بهترین و بدترین عملکرد را دارند؟ آیا افزایش تدریجی در عملکرد محتوا دیده می شود؟ این داده ها را بررسی کنید تا بتوانید نسبت به آن محتوای آینده وب سایت خود را تولید نمایید.
از سئو برای فروش بیشتر استفاده کنید نه برای دیده شدن در دید رقبا ! آن ها شما را می بینند پس نیازی به صرف هزینه و افزایش جایگاه سایت خود ندارید. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. این محتوا شامل عکس، متن، ویدئو و هر چیزی است که چشم میبیند. همانطور که میدانید، روزنامهها از وسط تا شدهاند و فقط نیمه بالایی آنها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.
عمل نشانهگذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانهگذاری اسکیما میگویند. کدهای اسکیما به گوگل کمک میکند تا راحتتر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبهبندی قرار بگیرید. وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. ۵- در سئو با محدودیت مخاطب رو به رو نیستید اما در SEM با محدودیت رو به رو هستید.
- تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا میتوانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید.
- Keyword یا کلمه کلیدی ایده و موضوعی است که مشخص میکند محتوای شما درباره چیست.
- به کاربری که از سایت بازدید میکند، Visitor یا بازدید کننده گفته میشود.
- گرچه اهم فعالیت های سئو بدست خود شما اتفاق خواهد افتاد، اما لازم است زیر نظر یک استاد سئو باشید.
این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند. Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمهای گفته میشود که مشخصتر بوده و رواج کمتری دارد. به بیان دیگر، کلمات کلیدی دم دراز عباراتی بلندتر و مشخصتر هستند که بازدید کنندگان معمولا زمانی از آنها استفاده میکنند که به مرحله خرید نزدیکتر باشند. به عنوان مثال، عبارت “سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم کوتاه و عبارت “راهنمای استفاده از تکنیکهای سئوی داخلی” یک کلمه کلیدی دم دراز است که مشخصتر به آنچه کاربر به دنبالش است اشاره دارد. صفحات استاتیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت مثل HTML، JavaScript و CSS نوشته میشوند.
همچنین باید لینک ها را در صفحات رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. در حقیقت بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل توسط تلفن های همراه انجام می شود. محتوای شما باید به شکلی نوشته شود که اکثر مردم بتوانند آن را درک کنند. شما می توانید عناصر چند رسانه ای دیگری مجله خبری مدرن بک لینک مانند فیلم ها ، نمایش اسلایدها یا صدا را به سایت خود اضافه کنید. بعلاوه می توانید موارد دیگری مانند تگ های هدر و تصاویر را به محتوای خود اضافه کنید که به آن ها اشاره کردیم. استفاده از عناوین ، مطالب را تجزیه می کند و خواندن آن ها را آسانتر میکند.
سئو و بهینه سازی سایت
هدف نهایی از سئو یا On-page Seo، فرآیند بهینه سازی ساختار و محتوای یک صفحه وبسایت می باشد. هدف نهایی این است که به زبان موتورهای جستجو صحبت کنید و به ربات موتور جستجو کمک نمایید تا معنی صفحات شما را بهتر بفهمند. On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است.
صفحاتی که کاملا خوابیده و غیرفعالاند؛ آن هم بخاطر اینکه عموما محتوای جالبی ندارند و برای کسی جذاب نیستند. زامبی پیجها انگیزه و ارزشی نه برای بازدید کنندگان و نه برای موتورهای جستجو نداشته و فقط بوجود آمدهاند زیرا کسی زمانی قصد داشته تا روی کلمات کلیدی خاصی رتبه بگیرد. Sandbox اصطلاحی استعارهای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایتهای تازه بوجود آمده، رتبههای پایینی در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارند. سندباکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی میشوند تا به چیزی آسیب نزنند.
این صفحات در صورتی که بتوانند نیاز کاربر را رفع کنند به فهرست محتواهای گوگل اضافه شده و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده میشود. دانستن این نکته ضروری است که سئوی سایتی که قرار است به آن لینک بدهیم، در سئوی سایت ما تاثیر خواهد داشت و اینکه واضح است که نباید به سایت رقیب لینک داد زیرا این لینک دادن ما هم به سئوی سایت آنها کمک می کند. نیاز دارید که از این ابزار برای اندازهگیری و تحلیل استفاده کنید. در دوره سرچ کنسول نوین میتوانید با هزینه کم این ابزار تحلیل را به صوت حرفهای و عملی آموزش ببینید.
توجه کنید که شما رفتارهای مخاطبان خاص خود را تجزیه و تحلیل میکنید، در حالی که گوگل میلیونها وبسایت را تجزیه و تحلیل میکند. این موتور جستجو تقریبا از 200 سیگنال رتبهبندی برای تصمیمگیری در مورد محتوای موجود در صفحه اول نتایج استفاده میکند. الگوریتم به این موضوع توجه میکند که صفحه وبسایت شما چه اطلاعاتی به افرادی که عبارات کلیدی را جستجو میکنند، ارائه میدهد.