موتورهای جستجوگر از لینکها برای تعقیب وبسایتها استفاده میکنند؛ آنها لینکهای موجود در بین تکتک صفحات وب سایتتان را دنبال میکنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینکهای موجود در بین وبسایتها را زیر نظر دارند. کاربران وقت کمتری روی سایتهای کُند میگذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل میفهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکسها! با بهینه کردن حجم عکسها میتوانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک میکنیم. توصیه میکنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وبسایت Optimizilla کمک بگیرید.
سئو خارجی یا Off-Page SEO چیست؟
اما آیا با انجام دادن این کارها خیلی سریع به نتیجه میرسیم؟ توجه داشته باشید که ممکن است دیدن نتیجه کار کمی طول بکشد و نباید سریعا به خاطر ندیدن نتیجه ناامید شوید. چون رتبهبندی گوگل با این همه سایت و محتوای مشابه مقاله شما زمانبر است؛ اما بالاخره میتوانید پس از چند هفته یا 2-3 ماه نتیجه کارتان را ببینید. تحقیق کلمه کلیدی باعث میشود که شما راحتتر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید.
در عین حال، اطمینان از مفید بودن و جذاب بودن محتوای صفحه شما برای خوانندگان ضروری است. ایجاد محتوای مرتبط و بهبود تجربه کاربری در سایت شما که در نهایت منجر به ایجاد صفحات بیشتر برای سایت شما در گوگل می شود. بنابراین سئو سایت فرآیندی است که به هر اتفاقی در وب سایت مربوط می شود و باعث می شود وب سایت شما نتایج بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی در افزایش بازدید و درآمد وب سایت شما خواهد داشت. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، دانستن اینکه چگونه می توانید برند، وب سایت یا شرکت خود را در مقابل چشم جستجوگران قرار دهید، یک مهارت بسیار ضروری و قدرتمند به شمار می رود. درک اینکه سئو سایت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است، شما را در صدر بازدید ها نگه می دارد.
به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايتها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبهبندي صفحات توسط موتورهاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راههايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روشهاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند. مواردی که ذکر کردید لیست کاملی از سئو داخلی و خارجی نیست و تنها به بخشی از موارد اشاره داشته است.
طراحی سایت
در صورتی که روی سایت شما یک سئو قوی انجام شده باشد هر ماه سایت شما می تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب مخاطب شما ارتباط مستقیم داشته باشد. با استفاده از سئو برند شما شناخته شده و می توانید جایگاه ویژه ای در کسب و کار خود بدست آورید. اين جاي تعجب نيست که وب سايتها با محصولات و خدماتي که بفروش ميرسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. اين مسئله براي خيلي از سايتها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه ميشود.
- با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردیتر و باارزشتر میسازید.
- در سئو با خود رقابت نکنید با رقیب هم رقابت نکنید با هدف مشخص بر روی کلمات درست سئو انجام دهید و از نتیجه سئو لذت ببرید.
- در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید.
اما درمقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبطترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. از استفاده بیش از حد و غیر ضروری و نا مفهوم کلمه کلیدی در جای جای متن خودداری کنید. متن را برای ربات گوگل بهینه سازی نکنید و همواره کاربران خود را در نظر داشته باشید.
هر موتور جستجو، از ترکیب الگوریتمها و سیگنالهای رتبه بندی برای ارائه صفحات وب استفاده میکند. این الگوریتمها دائما درحال تغییر و بروز رسانی هستند و موتورهای جستجو هرگز آنها را بطور دقیق عمومی نمیکنند. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن میکنند، به عوامل مختلفی مجله خبری مدرن بک لینک بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب براساس عوامل و فاکتورهایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی میشوند. این دسته بندیها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آنها را دارید، شکل خواهند گرفت.
دلایل زیادی برای یادگیری بهینهسازی سایت به منظور بهبود نرخ تبدیل و سئو وجود دارد. باید بدانید که آنها چگونه با یکدیگر کار میکنند تا یک وبسایت کارآمد، مفید و موفق داشته باشید. در ادامه پنج مورد از دلایل مهم برای بهینهسازی سریع و مداوم سایت را بیان میکنیم. برای این اقدام تنها تولید محتوا کافی نیست و میبایست بهینهسازی سئو داخلی، سئو خارجی و در ادامه سئو تکنیکال به درستی انجام گیرد. توجه کنید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و از بهینهسازی شدید تصاویر خودداری نمایید.
تکنیکهای سئوی سایت
برای یک فروشگاه آنلاین، هدف تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، برای رسانه های آنلاین، مطالعه محتوای بیشتر، و برای کاربر، ماندن بیشتر در سایت میباشد . بهینه سازی وب سایت گاهی اوقات بر بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. اما به طور کلی هدف از بهینه سازی سایت جذب کاربر از طریق جستجوی انجام شده توسط وی است و هدف از بهینه سازی سایت، انجام کامل و صحیح فعالیت توسط این کاربر جذب شده به سایت می باشد. یادگیری روشهای بهینهسازی وبسایت برای بهبود سئو و افزایش نرخ تبدیل آن اهمیت زیادی دارد. اگر سئوسایت خوبی داشته باشید، میتوانید ترافیک بیشتری جذب کنید و طبیعتا فرصتهای بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار به دست آورید. همین موضوع برای کسبوکارهای آنلاین بر پایه وبسایت هم صدق میکند.
ممکن است سئوکار سایت شما را با روشهای کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. اگر به تاریخ نگاه کنید همیشه وسواس سرعت برای سئو وب سایت وجود داشته است. شما در مورد سئو چگونه فکر میکنید؟ آیا تلاشی برای بهبود سئوی سایت خود داشته اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید و اگر نکته مبهمی در سئو برای شما وجود دارد، با ما در میان بگذارید. شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو میشوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژهها که معمولا از چند کلمه تشکیل شدهاند، کلیدواژههای دم دراز (Long-tail Keywords) گفته میشود. با استفاده از تگ No-index در تنظیمات فنی سایت، شما سایت یا صفحه مورد نظر را از فهرست شدن توسط رباتهای موتورهای جستجو منع کردهاید.