منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی) انجام میدهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم. چرا؟ چون این کار باعث میشود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خود باعث افزایش بازدید سایت شما میشود. توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفهای نشدهاید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتمهای آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید.
- حتی میتوانید کد کوپن تخفیفی به همراه تصاویر کفش مخصوص را برای مشتری بفرستید و او را به خرید محصولات ترغیب کنید.
- در نتیجه، آن وبسایت دیگر در هیچ یک از صفحات نتایج جستجو آورده نخواهد شد.
- محتوا می تواند به صورت متن، عکس، ویدیو، صوت یا هرچیز دیگری باشد.
- وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی می توانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید.
بک لینک، به لینکی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر داده می شود. به عبارت دیگر، لینک های ورودی از وب سایت های دیگر به سایت شما، بک لینک نامیده می شوند. با استفاده از بک لینک ها می توان رتبه وب سایت و سئوی خارجی را بهبود بخشید. استفاده از بکلینک، اصول خاص خود را دارد و اگر بدون برنامه، از هر سایتی بک لینک بگیرید، قطعا جریمه می شوید و سئوی سایت شما منفی خواهد شد. رفتار کاربران یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی است.
Link Building چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟
موتور جستجویش را آپدیت میکرد و هر آپدیت اساسی را در قالب «الگوریتم» معرفی مینمود. رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو که در قالب یک گزارش آموزنده مجله خبری مدرن بک لینک یا خبری در وبسایتهای دیگران انتشار و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک داده میشود. درست حدس زدهاید، رپرتاژ نوعی بک لینک است که به سایت ما وارد میشود.
پس از مدتی که وب سایت شما اعتبار و شهرت بیشتری پیدا کرد مشاهد می کنید که به طور طبیعی دیگران نیز به سایت شما لینک می دهند. پس کار شما بررسی و ارزیابی کیفیت این لینک ها و تاثیر آن ها بر سئوی وب سایت تان است. شما برای کسب این اطلاعات می توانید از ابزارهایی مانند Open Site Explorer، Majestic یا Ahrefs استفاده نمایید.
بهترین روش یادگیری و آموزش مفاهیم سئو چیست؟
این نتایج به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین وب سایت ها در نزد گوگل شناخته میشوند. یکی از بخشهایی که گوگل به آن توجه میکند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاهتر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای اینکه تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را میبینید و دوماً دیگر کسی نمیتواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد.
فرآیند لینک بیلدینگ هم به برندینگ کسبوکار شما کمک میکند و هم میتواند در راستای افزایش اعتبار سایت مفید باشد. در بسیاری کلیات موتورهای جستجوی پیرو نظیر بینگ، قواعدشان، با قوانین سئو گوگل که پیشرو این عرصه است، فرق چندانی نمی کند. اما از آنجا که الگوریتم سئو گوگل، دائما در حال بروزرسانی و بهبود هستند، معمولا سئو سایت صفحه اول گوگل را هدف گرفته است. و لذا متخصصین سئوکار که به دنبال سئو رتبه اول گوگل هستند دائما اخبار سئو گوگل را مطالعه کرده و با مطالعه راهنمای سئو گوگل، هر روز به بررسی سئو در گوگل می پردازند. هرچقدر جایگاه و رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو از جمله گوگل بالاتر باشد، کاربران بیشتری به اطلاعات کسب و کار و محصولات و خدمات قابل ارائه شما دسترسی خواهند داشت.
به بیان دیگر، محتوای تکراری به هر محتوایی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوای دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحهای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته میشود. Meta Keyword یا کلمه کلیدی متا نوع خاصی از تگهای متا است که به موتورهای جستجو در فهمیدن موضوع صفحه کمک میکند. کلمات کلیدی متا از کلمات کلیدی معمولی متمایز هستند؛ چراکه در پشت صحنه (در فایل کدهای صفحه) ظاهر میشوند و نه در صفحه قابل مشاهده برای کاربران. تگهای متا اطلاعاتی را درباره یک صفحه وب در فایلهای HTML ارائه میدهند.
بخش دوم منابع آموزش سئو، وبلاگ سرویسدهندههای خدمات سئو، تحلیلگرها و وبسایتهای خبررسانی سئو هستند:
بکلینکها که به اکسترنال لینک نیز معروف است و باعث میشود که کاربر از یک سایت دیگر، مستقیما به سایت ما وارد شود. کیفیت سایتهایی که به ما لینک میدهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد. لینک سازی از سمت سایتهای خارجی نیز تاثیرات مثبتی بر نتایج SERP خواهد داشت، به شرطی که این لینکسازیها از سمت سایتهای معتبر صورت پذیرد. البته لینکسازی خارجی جزو سئو خارجی محسوب میشود و همانطور که بارها بیان شده است، سئو خارجی هنگامی تاثیرات خوبی دارد که سئو داخلی به بهترین شکل ممکن پیاده شده باشد. پس قبل از لینکسازی خارجی برای صفحات، سئو و لینکسازی داخلی خود را بهینه نمایید.
الگوریتم BERT کمک میکند تا گوگل ریزهکاریهای زبان انسان را بهتر درک کند. تمرکز آپدیت برت روی نکات ریز دستوری، جملات و کلماتی که درمحاورهبهکار میروند و به خصوص رویعبارتهای طولانی یا Long Tail Keywordsاست. الگوریتم Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! وظیفه فرشنس این است که در موضوعاتی که جدید بودن محتوا مهم است، تازگی محتوا را بررسی کند و محتواهای جدید را بالاتر از محتواهای قدیمی نشان دهد. برای اینکه توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید. اما اگر جریمه هم شدید، لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا پاک کنید.