اگر به خاطر داشته باشید، یکی از تکنیکهای سئو داخلی سایت واکنش گرا بودن سایت بود. سایت رسپانسیو یا واکنش گرا سایتی است که با تغییر اندازه صفحه نمایشگر کاربر به طور خودکار سایز المانهایش را تغییر دهد تا مانند مایعی در ظرف نمایشگر کاربر جا بگیرد؛ بدون اینکه عناصر موجود در قالب سایت به هم بریزد. وقتی کاربر عبارتی را در کادر گوگل تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را فشار میدهد، صفحهای در مقابل او باز میشود که در آن 10 نتیجه یا سایت معرفی شده است. در پایین صفحه نیز مجدداً صفحات دیگری به چشم میخورد و کاربر میتواند به صفحات بعدی رفته و نتایج 11 تا 20 و به همین ترتیب الی آخر را مشاهده کند. از دیگر پلن هایی که برای بسیاری از کارفرمایان بسیار پرسود می باشد، پلن افزایش ترافیک سئو سایت می باشد.
UX Design چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟
وقتی شخصی جستجویی را انجام میدهد، موتورهای جستجو ایندکس خود را میگردند تا محتواهای مرتبطی پیدا کنند. سپس آن محتواها را به امید آنکه به سوال شخص جستجوگر پاسخ بدهند و نیازش را برطرف کنند، در صفحات نتایج جستجو فهرست میکنند. این فهرست کردن نتایج جستجو، بر اساس مربوط بودن را Ranking یا رتبه بندی مینامند.
برای شما واضح است که این سایت در حوزه آموزش آنلاین فعالیت دارد. اگر شما بتوانید به صورت اصولی و جذاب یک توضیحات متا جذاب استفاده کنید، در این صورت احتمال انتخاب شده توسط مخاطب خود را به صورت قابل توجهای افزایش میدهید. سعی کنید در توضیحات متا به نکاتی اشاره کنید که داخل محتوای شما موجود میباشد. اگر شما صرفا از یک سرتیتر جذاب بدون پشتوانه استفاده کنید، مخاطب به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد. مرحله آخر در آموزش سئو مقدماتی این است که شما با شرکت در کلاس ها و دوره های آموزش سئو بتوانید مهارت و دانش خود را افزایش دهید. البته همانطور که بالاتر نیز گفته شد، این مرحله به معنای اتمام آموزش نیست و برای آموزش seo باید مرتبا خودتان را به روز نگه دارید و سعی کنید مطالب جدیدی یاد بگیرید.
در اینجا، ما درواقع زمینه اصلی و تمرکز بر عبارت کلیدی را بهروشنی نشان میدهیم (راهنمای کمپین ریتارگتینگ)؛ بااینحال، استفاده از یک تغییر و افزودن واژههایی، به کاربر نشان میدهد که هدف این راهنما کسبوکارها هستند. برچسبهای H2 را مختصر بنویسید و به یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند. به آن درخواست برای اقدام یا فراخوانی برای اقدام نیز میگویند. دکمههایی هستند که در وبسایت تعبیه شدهاند با هدف اینکه کاربران بر روی آنها کلیک کرده و اقدام مورد نظر ما را انجام دهند.
این لینکها نشان میدهند سایتهای دیگر سایت شما را به قدری معتبر و مفید دانستهاند که به آن لینک دادهاند. اگر سایتی رسپانسیو نباشد، در صفحه نمایش لپتاپ افقی و البته بزرگ است و در صفحه نمایش موبایل نیز همان حالت افقی و بزرگ را حفظ خواهد کرد. در نتیجه کاربر مجبور خواهد بود با انگشت دائماً صفحه را حرکت دهد تا بتواند تمام قسمتهای آن را مشاهده کند.
راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید.
- برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید.
- به بیان دیگر، محتوای تکراری به هر محتوایی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوای دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحهای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته میشود.
- گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج جستجو است.
- انواع متداول اسنیپتها شامل تعاریف، جداول، مراحل و لیستها است.
- برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود.
مجله خبری مدرن بک لینک گستردهتر از آن است که بخواهیم به همه جوانب آن بپردازیم. به عنوان مثال، اگر کلمهی “سئو” را در اینترنت سرچ کنید، با نتایج بیشماری از منابع مختلف مواجه میشوید. به زبان ساده، سئو یعنی هدایت موتورهای جستجو به قرار دادن وبسایتتان در صفحه اول نتایج.
LSI keyword یا کلمه کلیدی هم معنی چیست؟
این کار هم به گوگل کمک میکند ساختار متن مطلب شما را بهتر تشخیص بدهد و هم کاربران نظم بهتری در نوشته میبینند و تجربه ای خوشایند از مطالعه مطلب شما خواهند داشت. معمولا شرکتها و کسب و کارها، انواع تبلیغات را بررسی میکنند… موتورهای جستجو از الگوریتم هایی مثل tf-idf و bm25 برای بدست اوردن چگالی مناسب کلمه استفاده میکنن و چگالی یک عبارت را نسبت به کل صفحات ایندکس شده مشابه بررسی میکنند. از آنجا که مرورگر هر کامپیوتر دارای کش است، جستجوهایی که در آن مرورگر انجام شده باشد در حافظه موقت آن ذخیره میشود. در یک SERP شخصی سازی شده، سایتهایی که شما بیشتر روی آنها کلیک میکنید در رتبههای بالاتر قرار میگیرند. فرمهایی که در وبسایت خود قرار میدهد و هدف از آنها جمعآوری اطلاعات کاربران است.
صفحات این سایت رو هم به سایت جدید ریدایرکت نکنید تا گوگل سایت رو مستقل از سایت قدیمی در نظر بگیره. اگه منظورتون بهینه سازی برای نمایش بهتر در سرچ خود اینستاگرام هست که باید گفت الگوریتم اینستاگرام با گوگل فرق داره و لینک سازی موثر نیست. اما اگر هدفتون دیده شدن پیجتون در صورت جستجوی اسم پیج در گوگل هست، بله تنها کاری که میتونید بکنید لینک سازی هست. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنالهای موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد. ارجاع به سایتهای خارجی و دادن بک لینک به سایتهای معتبر برای کاربران ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد و بر اعتبار و سندیت مقاله شما نزد خوانندگان خواهد افزود. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینهسازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند.