به تجارت های تازه کاری که قادر به تقبل هزینه های سئو یک وب سایت نمی باشند توصیه می کنیم که خودشان سئو را بیاموزند و همزمان با یادگیری هر نکته، سعی در پیاده سازی آن در وب سایت نمایند. میتوانید از کلاسهای آموزش سئو و یا از مقالات آموزش سئو استفاده ببرید. یک سئوکار حرفهای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتمهای گوگل داشته باشد و اخبار بهروزرسانیهای جدید گوگل را دنبال کند. در اینجا من الگوریتمهای مهم گوگل تا سال 2022 را به شما معرفی میکنم. اگر هم به اطلاعات بیشتر و بهروز درباره الگوریتمها نیاز دارید ما سعی کردیم برای هر آپدیت الگوریتم یک راهنمای جامع منتشر کنیم. همۀ این راهنما ها را در صفحه الگوریتمهای گوگل میتوانید ببینید و مطالعه کنید.
به کاربری که از سایت بازدید میکند، Visitor یا بازدید کننده گفته میشود. بازدید کننده شخص در نظر گرفته نمیشود؛ بلکه هر IP یک بازدید کننده به حساب میآید. برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد. یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است.
شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد… و در نهایت، صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، مجله خبری مدرن بک لینک کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” بسیار کمتر از “سئو کلاه سفید” رقابتی است. سپس، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush قرار دهید .
میزان درآمد سئوکار
رباتها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع میکنند و بعد با دنبال کردن لینکهای موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف میکنند. در مسیر دنبال کردن لینکها، رباتها محتواهای جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه دادهای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه میکنند. این کار به این خاطر انجام میشود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوای این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتورهای جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Search Engine یا موتور جستجو، ابزاری آنلاین است که بر اساس مطلب جستجو شده توسط کاربران، در پایگاه داده خود به دنبال نتایج مرتبط میگردد. این نتایج معمولا وب سایتهایی هستند که از نظر معنایی، با مطلب جستجو شده توسط کاربر مطابقت دارند.
از صفحات دینامیک برای سایتهای هواشناسی یا سایتهای ارائه دهنده قیمت ارز و سهام که باید اطلاعات متفاوتی را در زمانهای مختلف ارائه دهند، استفاده میشود. لازم به ذکر است که زمان بیشتری طول میکشد تا صفحات دینامیک در مقایسه با صفحات استاتیک بارگذاری شوند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل میکنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالرها نیز بهینه سازی شده است. از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت میتواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کارهای دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند. اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود.
- یعنی اینکه کاربران اینترنت به پستهایی که حاوی عکسهای مرتبط و زیبا هستند علاقۀ بیشتری نشون میدن.
- گوگل با این الگوریتم، امکان تطابق موقعیت مکانی کاربران را با نشانی سایتهای اینترنتی فراهم کرد.
- اگر تصمیم گرفتید که سئو سایت را خودتان انجام دهید یا تیم داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری سئو از مرجعی معتبر مثل وبسیما و شرکت در دورههای تخصصی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
با Keyword Planner شما میتوایند برای کلمه کلیدی خودتون ایده بگیرید که چه کلماتی برای حوزه کاری شما مناسب است و برای کاربر بیشتر مورد توجه قرار دارد. شما با داشتن و فعالسازی سرچ کنسول برای ساتتون میتوانید به صورت دقیقا اطلاعات روزانه سایت خودتون و شرایط سایت در گوگل را متوجه بشید. این الگوریتم خیلی خوبه و میاد سرچ های مربتط به سرچ کلمه کلیدی شمارو نشون میده.
۱- قابلیت خزیدن (Crawlability): امکان دیده شدن صفحات توسط گوگل
امروزه بسیاری از تجارتها و کسب و کارهای مختلف وارد قالب آنلاین شدهاند و حتی فعالیتهای متعدد افراد هم در… برای طراحی سایت پزشکی در جهت افزایش بیماران مطب، یک سری نکات وجود دارد که به سایت پزشکی شما کمک… سئو و دیجیتال مارکتینگ یکی از نیازهای امروز هر کسب و کاری است. برای آن که وب سایتی کارآمد و با کیفیت بالا داشته باشید، لازم است تا نکاتی از سئو را در… اگر در حال ساخت و استفاده از یک سایت باشید، حتماً نام لینک سازی داخلی را بهعنوان یک مهارت برای…
بعد از ان متوجه می شوید که کلمه کلیدی “مطالعه موردی SEO” نیز هر ماه تعداد قابل توجهی از جستجوها را دریافت می کند. ابتدا، صفحه خود را در اطراف کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، درست مانند حالت عادی. قبل از مرغ مگس خوار، اساساً گوگل فقط تک تک کلمات کلیدی صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کرد. برای پیدا کردن آنها، وارد کنسول جستجوی گوگل شوید و به گزارش “نتایج جستجو” بروید. کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. به عنوان مثال، فرض کنید قصد داشتید یک پست وبلاگی را منتشر کنید که بر اساس کلمه کلیدی “بهترین تشک” بهینه شده است.
مثلا همکاری با سئوکارهای فریلنسر یا همان دورکار، کمی ریسکی است اما خب در طرف مقابل، همیشه هزینه خدمات سئو در شرکت ها بیشتر از هزینه خدماتی است که سئوکارهای فریلنسر و آزادکار ارائه میکنند. دقت کنید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و نمیتوان بدون دانش قبلی برای آن اقدام کرد. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برای یک فرد بدون دانش ایجاد شود، مسدود شدن کل اکانت به دلیل تحریم های علیه سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی وی به دست گوگل است. در مقاله تحقیقات کلمات کلیدی به صورت جامع این نکات توضیح داده شد. اگر به یادگیری آن علاقه مند بودید، به مقاله گفته شده مراجعه کنید. یک مغازه کوچک فروش موبایل در قسمتی از شهرتان را در نظر بگیرید.
فرصت های ایجاد لینک شکسته را در ویکی پدیا بیابید.
مهشید عزیز، توی صفحه وبلاگ نوین (novin.com/blog)، قسمت بالا، قابلیت جستجو در سایت وجود داره. این مقاله به کوشش سمیرا سرباز، حسین بابائی، صفیه منتظری، مرضیه اقبالی، حامد رضوی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تکتک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. با دانستن و درک دیدگاه گوگل دیگر نیاز نیست نگران تغییراتش باشید.