نکته مهم در رابطه با نگارش ریپورتاژ این است که خوانندگان را مخاطب خود قرار دهید؛ بدین منظور میتوانید از کلماتی نظیر “شما” استفاده کنید. استفاده از محرکهای عاطفی برای این دسته از افراد، جواب میدهد، بنابراین میتوانید حس عاطفی افراد مختلف را با نوشتن یک عنوان جذاب برانگیخته تا آنها برای کلیک بر ریپورتاژ شما، ترغیب شوند. گاهی افراد مختلف بدون هدف در اینترنت در حال گشت و گذار هستند و به محض اینکه یک موضوع جذاب، توجه آنها را به خود جلب کند، نسبت به مطالعه آن اقدام میکنند. البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی رسانه های چاپی محبوبیت خود را از دست دادند و این شیوه ارزش خود را از دست داد. اتوریتی سایت در واقع نشان دهنده میزان اقتدار و قدرت یک وب پیج در جذب مخاطب به شمار می رود.
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟
رپورتاژ آگهی باید در سایت های معتبری قرار گیرد تا کاربران در فضایی قابل اعتماد محتوای شما را مطالعه و با خدمات شما آشنا شوند در این صورت برندسازی یا معرفی خدمات شما به درستی انجام می شود. شما باید نسبت به دیگر رقبا متمایز مجله خبری مدرن بک لینک باشید تولید محتوای مربوط به کسب و کار برای کاربران وب میزان موفقیت برند شما را به شدت افزایش می دهد. استفاده از عکس و کلمات کلیدی مناسب با محتوایی که منتشر می کنید، می تواند نقش موثری در بهتر دیده شدن آن داشته باشد.
قرارگیری رپورتاژ بر روی سایتهای مرتبط با حوزه کاری
هنگام نوشتن شروع و پایان عنوان از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا اولین چیزی که یک بازدیدکننده به آن توجه میکند شروع و پایان یک عنوان است. در اغلب رپورتاژ ها مشاهده کرده ام هیچ Call To Action ای وجود ندارد و از مدل AIDA اصلا استفاده نمیشود. رپورتاژ بایستی به قدری خوب کار شده باشد که ورودی ارگانیک از گوگل داشته باشد. همچنین بازخورد بهتری از رپورتاژ می گیرید که باعث می شود لینک سازی نیز ارزش بیشتری برای سایت شما داشته باشد. اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید میتوانیم ریپورتاژ را تعریف کنیم.
رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
بنا به تجربه و تست های انجام شده متوجه این امر شده ام که اگر رپورتاژ را در سایت های مرتبط با حوزه کاری منتشر کنیم تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر یک مهندس عمران از یک مهندس عمران دیگر تعریف و تمجید کند اعتبار و اعتماد بیشتری ایجاد می شود تا اینکه یک نانوا از یک مهندس عمران تعریف کند. یکی از نکاتی که باید در حین نگارش ریپورتاژ به آن توجه داشته باشید آن است که ریپورتاژ شما باید به دنبال حل مشکلات مخاطبان باشد. فراموش نکنید که ریپورتاژ، محلی برای بیان کردن شیوهی حل چالشهای سایت نیست بلکه محلی است که در آن میگوید که کاربر چگونه میتواتند مشکلاتش را حل کند و برای حل آنها از سایت شما کمک بگیرد. یکی دیگر از مزیتهای استفاده از ریپورتاژ آن است که اقدام به هدفگیری مشتریان فعلی میکند.
همانگونه که خودتان نیز میدانید رپورتاژهای تکراری رتبه مناسبی در صفحات گوگل ندارند و رباتهای گوگل محتواهای تکراری را هنگام رتبه بندی نادیده میگیرند. دیده شده است که مدیران سایتهای بسیاری یک رپورتاژ را بر روی چندین سایت خبری منتشر نمودهاند و حتی برخی از آنها همان رپورتاژ خبری را درون سایت خود نیز قرار دادهاند. نکات بسیار مهمی در زمان قرارگیری محتوای شما بر روی سایتهای قدرتمند وجود دارد که توجه به آن موجب ورود کاربران بیشتر از سایتهای خبری خواهد شد که ما در این بخش به چند مورد مهم آن اشاره مینماییم.
- شاید برای شما سوالی پیش بیاید که یک برند با رشد سریع در وب چگونه طرفداران بیشتری جذب و تجارت خود را گسترش دهد.
- مهم ترین ویژگی ما در تابلوشو، ارائه خدمات به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده می باشد.
- به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله در روزنامهها و مجلات به معرفی محصول مرتبط نیز پرداخته میشدهاست.
- شما در رپورتاژ آگهی مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی میکنید تا به سمتی که میخواهید هدایت شوند و اتفاقی که میخواهید رقم بخورد.
- تبلیغات در ریپورتاژ به صورت خبر به مخاطبان ارائه می شود، به گونه ای که نویسنده تبلیغ به صورت بی طرفانه و بی هیچ بزرگ نمایی ذهن مخاطب را هدف قرار می دهد و با محصول، خدمات، برند مخصوص درگیر می کند.