اساساً یک لینک عمیق، هر پیوندی از یک صفحه در یک وبسایت به یک صفحه دیگر در همان وبسایت است. این مورد در درخواست برای اقدام یا در مقالاتی استفاده میشود، جایی که از لینک برای هدایت بازدیدکننده به صفحه با محتوای آموزندهتر استفاده میشود. محتوایی که تولید میشود میتواند در سایت یا صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام قرار بگیرد. همچنین این محتوا میتواند به صورت متن نوشتاری، تصویری، صوت، ویدئو و حتی تلفیقی از چند نوع با هم باشد؛ مثلاً محتوای همین صفحه شامل تلفیق متن و تصویر است. وقتی با اصول و قواعد و تکنیکها آشنا شدید، باید فرق بین راه خوب و بد، زشت و زیبا، راه صاف و کج را به خوبی بشناسید تا در اجرای این تکنیکها اشتباه نکنید و کلاه سرتان نرود. از خوبهای کلاس شروع می کنیم و در این جلسه به معرفی تکنیکهای سئو کلاه سفید میپردازیم.
وبلاگ MOZ
اگر این دوره آموزش سئو را به خوبی وبا دقت مشاهده نمایید دیگر به هیچ دوره آموزش سئو پیشرفته نیاز ندارید چون ما صفر تا صد سئو را در این آموزش بررسی کردهایم. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید.
موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبطترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. سلام، جریمه شدن از سمت گوگل معمولا به خاطر تکنیکهای کلاه سیاه سئو و لینک سازی بصورت انبوه هست. با این حال اگر قصد تاسیس سایت جدید دارید، این دامنه رو ببندید و یک سایت جدید بیارید بالا و روی سئوی اون کار کنید.
موتورهاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتمهاي رتبهبندي خود غير قابل پيشبيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در مجموعه درسهایSEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.
یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند. اما بسیاری Off Page Seo را همان لینک سازی میپندارند درحالیکه اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل میدهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکههای اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب میشود و اهمیت بسیاری دارد.
نتایج بزرگ و سودمند در این سرمایه گزاری، تا زمانی که به آن متعحد باشید، تضمین شده است. اما از دید کسب و کار، سئو یعنی به کارگیری هر آنچه درباره مشتری هایمان فهمیدیم در جهت اینکه مطمئن شویم وبسایتمان دارد برای آنها خوب کار میکند. اگر همه چیز خوب پیش رود، سئو نه تنها میتواند یک ارگانیک سرچ را به یک کانال بازاریابی قدرتمند تبدیل کند، بلکه میتواند وسیلهای برای رشد و پیشرفت خدمات به مشتریها شود.
- Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی میکند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمانهای مختلف متفاوت باشد.
- این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده.
- خب، اول از همه باید یک حسابرسی کامل بر روی سئوی سایت خود انجام دهید.
- وقتی کاربر عبارتی را در کادر گوگل تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را فشار میدهد، صفحهای در مقابل او باز میشود که در آن 10 نتیجه یا سایت معرفی شده است.
سایتهای سادهتر با زبانی روشن، مختصر و مفید معمولاً در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند. سئو نوعی بازاریابی دیجیتالی است که به طور خاص بر هدایت بالاتر یک وبسایت در نتایج جستجو تمرکز دارد که آن جستجو در سایتهایی مانند یاهو، گوگل و بینگ انجام میشود. موتورهای جستجو رایجترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وبسایت هستند که باعث میشوند سئو بسیار رقابتی باشد. توجه داریم که یک راهکار موفق میتواند سطح بالایی از مواجهه با یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. سئو برای اشخاص و کسب و کارهای تجاری آنلاین جهت به حداکثر رساندن قابلیت مشاهده وبسایتها و محتوای آنها با هدف افزایش بازدید و در نتیجه تجارت استفاده میشود.
به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هرچه یک وبسایت بالاتر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوای آن را مرتبطتر با جستجوی شخص میداند. به بیان دیگر، رتبه بندی ترتیب نمایش محتویات ایندکس شده در صفحات نتایج جستجو است مجله خبری مدرن بک لینک و لیست از مرتبطترین نتایج شروع و به نامرتبطترین نتایج ختم میشود. Sandbox اصطلاحی استعارهای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایتهای تازه بوجود آمده، رتبههای پایینی در صفحات نتایج موتورهای جستجو دارند.
عوامل تاثیرگذار در سئو چیست؟ اصول سئو
اما مدتی بعد، گوگل اعلام کرد که بر طبق الگوریتمهای جدید، دامنههایی که در نام آنها از کلیدواژه استفاده شدهاست، اما محتوا و کیفیت مناسبی ندارند، دچار تنزل رتبه خواهندشد و این اتفاق هم افتاد. در گذشته استفاده از کلیدواژه در نام دامنه باعث میشد تا شما بدون زحمت در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه فروش لوازم خانگی فعالیت میکرد، با استفاده از نام دامنه foroshlavazemkhanegi.com میتوانستید براحتی و در کمترین زمان به صفحه اول گوگل برسید. به بیان دیگر با سئو سفید دیرتر به نتیجه میرسید اما چون تمام قوانین گوگل را بدرستی رعایت میکنید، گوگل به شما اعتماد میکند و درنتیجه به آسانی شما را از اول لیست جستجو حذف نمیکند. به بیان دیگر گوگل میخواهد مطمئن شود آیا یک محتوا بر اساس تجربه نویسنده نوشته شده یا صرفا صفحهای از یک بلاگ در سایت به انتشار رسیده. اعتبار دامنه یک وبسایت توصیف کنندهٔ میزان ارتباط محتوای وب سایت با صنعت مربوطه است.