دستور nofollow برعکس فالو عمل میکند؛ یعنی به روباتها دستور میدهد که به لینک اهمیتی نداده و با آن مانند یک متن عادی رفتار کنند. دستور follow همان دستوری است که به روباتها میگوید باید به لینک اهمیت داده و آن را تا رسیدن به صفحه مقصد دنبال کنند. بعد از گذر از دو مرحله قبل می بایست برای وب سایت از سایت های معتبر لینک هایی برای افزایش قدرت دامنه انجام دهیم.
گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید. هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است. علاوه بر این، حتما قرارداد محکم و کاملی بنویسید و به هیچ عنوان تا قبل از عقد قرارداد، به طرف مقابل هزینه پرداخت نکنید. یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند. ببینید مهم اینه که UX دچار مشکل نشه، وگرنه به خودی خود از نظر تعداد لینکها مشکلی پیش نمیاد. ممنون میشم اگر مقاله ای کامل و جامع در مورد تکنیک آسمان خراش دارید لینکش رو بهم بدید یا هنوز اگر مقاله ای در این مورد ننوشته اید مقاله ی کامل بنویسید.
البته برای انجام مجله خبری مدرن بک لینکی داخلی سایت (On-Page SEO) باید موارد زیادی را رعایت کنید که چندین مورد از مهترین مواردی که برای بهبود سئو صفحات داخلی نیاز است را برای شما گردآوری کرده ایم. تا همین چند وقت پیش، بازاریابان و کارشناسان سئو از اینکه به محتوای خارجی لینک بدهند اکراه داشتند. آنها میخواستند تا جایی که میتوانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع میدهید، معتبر باشند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک میکرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بیمهابا عمل نکنید. لینک های داخلی مهم هستند زیرا می توانند به گوگل کمک کنند تا وب سایت شما را بهتر خزش کرده و رتبه بندی کند.
به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران بوده یا حتی گاها بترسید!! موتورهای جستجو به شدت روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن را پایین تشخیص دهند، سعی میکنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند.
برای شروع پیشنهاد میکنم از محتوای قرار گرفته در صفحه آموزش رایگان سئو استفاده کنید. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است. اینکه محتوای شما در یک زیردامنه معرفی شده باشد یا بخشی از صفحات خود سایت باشد یک فاکتور تعیین کننده نیست. در نتیجه به جای پیدا کردن راه های جایگزین بهتر است بر کیفیت محتوا و بهبود صفحات فعلی تمرکز کنید.
به این ترتیب چنانچه کاربری در منطقهای خاص به دنبال بانک ملی بگردد، بانکهای نزدیک وی نمایش داده خواهد شد (به شرط روشن بودن GPS گوشی). اگر به خاطر داشته باشید یکی از موارد مؤثر در سئو، داشتن بک لینک بود. در سئو خارجی، باید از سایتهای خارجی به طریقی بخواهیم که به سایت ما لینک بدهند.
واقعیت این است که؛ به آنچه حاصل از جستجوی خودمان در گوگل است اعتماد بیشتری داریم تا محتوایی که به صورت تبلیغات (بنر، پیامک، ایمیل و …) به دست ما رسیده است. در صورتیکه در کل صفحات سایت چه در قسمت هدر چه در قسمت فوتر لینک های زیادی تغییر پیدا کنند ممکن است این مسئله در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می شود جهت اینکه کمترین آسیب به سئو شما وارد شود این تغییرات به مرور زمان انجام شود تا بتوانید بازخورد آن را مشاهده نمایید. سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که این نیز به نوبه خود در زیر مجموعه ارتقا فروش قرار می گیرد.
تاثیر سئو در افزایش بازدید و فروش
به عنوان مثال زمانی که میخواهید بدانید یک کلمه کلیدی چقدر بازدید و جستجوی ماهیانه دارد باید Impressin آن کلمه کلیدی را بررسی کنید. UX یک سایت، مشخص میکند که کاربران چطور با آن سایت تعامل میکنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX مینامند. و در نهایت میتوانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایتهای دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روشهای کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید. البته این 3 گام میتوانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است.
بازاریابی محتوا
این تجزیه و تحلیل میتواند به تعیین صفحات با عملکرد بالا، کلمات کلیدی در حال تبدیل و مناطقی از وبسایت شما که برای جستجو بهینه هستند، کمک کند. اگر صفحات وبسایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، حتی هدف قراردادن با ارزشترین کلمات کلیدی با بهترین محتوا نیز به شما کمک نمیکند. روشهای زیادی برای اینکار وجود دارد؛ اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای وبسایت خود استفاده میکنید، توصیه میشود یک افزونه سئو مثل Yoast SEO را نصب کنید. کار با این نرمافزار ساده بوده و برای کسانی که تازهکار هستند، بسیار مناسب است.
- پس اگر میخواهید که در موتورهای جستجو به بهترین نتایج دست یابید، باید پیش بینی کنید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی نیاز دارند و به دنبال چه مطالبی هستند، سپس آن مطالب را به بهترین شکل برای آنها فراهم نمایید.
- به بیانی دیگر، نقشه سایت یک فایل XML است که با URLهای صفحات یک سایت پر شده است و حکم آرشیوی از تمام صفحات و محتویات سایت را دارد.
- قرار دادن مطالب در Below the Fold یک صفحه، برعکس قسمت Above the Fold آن، میتواند احتمال دیده شدن آن مطالب را تا حد زیادی کاهش دهد.
- این روشها رتبه سایت را به صورت طبیعی و به صورت قانونی بالا میبرند.
- سایتهای تبلیغاتی باید دقت کنند که اگر محتوای صفحاتشان از استاندارد یا کیفیت لازم برخوردار باشد، با وجود لینک دادن به سایتهای خارجی جریمه نخواهند شد؛ پس اولویت با کیفیت محتواست.
زمانی که تعداد کیلیکها را بر تعداد نمایش تقسیم کنیم، نرخ ctr به دست میآید. دقیقاً مثل Domain authority اعتبار صفحه هم توسط شرکت moz ساخته شده و هر قدر به 100 نزدیک تر باشد قابل قبول تر است. فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود. لینک، پیوندیست که شما در فضای اینترنت برای منتقل شدن از صفحه ای به صفحه دیگر روی آن کیلیک میکنید. به همین خاطر سعی میکنم یک واژه نامه در ادامه برای شما قرار دهم، که شامل اصطلاح تخصصی سئو و معنی کامل آن باشد. این سایت هم سرویسی مشابه سایت قبلی ارائه میکند، با این تفاوت که سایت moz مخترع معیارهایی مثل اعتبار دامنه و اعتبار پیج نیز هست.