رفتار کاربران یکی از فاکتور های مهم و تاثیر گذار در رتبه بندی است. هر چقدر یک کاربر بیشتر در یک صفحه بماند، برای گوگل این معنی را دارد که آن صفحه یک صفحه کاملاً ارزشمند است و توانسته نظر کاربر را جلب کند. از طرف دیگر، اگر کاربر سایت را در مدت زمان کوتاهی ببندد، گوگل متوجه می شود که آن صفحه به هر دلیلی برای کاربر مفید نبوده است. محتوا می تواند تاثیر مستقیم یا تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو داشته باشد. گوگل برای آنکه رضایت کاربران را جلب کند، سعی می کند تا صفحه را رتبه بندی کند که محتوای ارزشمندتری داشته باشد.
- ما شاهدیم که الگوریتمها، جریمهها و عوامل سئو چگونه از روزهای اولیه جستجو پیشرفتهتر شدهاند.
- معمولا کلمات کلیدی متوسط از ترکیب ۲ یا ۳ کلمه تشکیل می شوند.
- به اشتراک گذاشته شدن محتوای وب سایت شما در فضای اینترنت تاثیر مستقیم کمی بر رتبه وب سایت دارد اما این نشان دهنده کیفیت و قدرت محتوا است و فواید جانبی یعنی دیده شدن و شهرت برند را در پی دارد.
Google AdSense نیز شبکهای است که توسط گوگل ساخته شده و آگهی دهندگان را به منتشر کنندگان آگهی وصل میکند. به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام میدارند که برای نصب آگهیهای گوگل در سایتشان داوطلب هستند. گوگل نیز متناسب با محتوا و مضمون سایتهای داوطلب، تبلیغاتی را برای به نمایش درآمدن در آن سایتها، انتخاب میکند. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایدهای نخواهد داشت.
اما چطور گوگل این کار را انجام می دهد؟ بطور ساده گوگل آدرس سایت شما را از سایت های دیگر می پرسد. یعنی باید لینک سایت شما در سایت دیگر باشد، گوگل در بررسی آن سایت به آدرس سایت شما بر می خورد و به سایت شما می آید تا صفحات و محتویات آن را فهرست کند. هرچه تعداد لینک هابه سایت شما بیشتر مجله خبری مدرن بک لینک باشد و سایت هایی که به شما لینک داده اند معتبر تر باشند وب سایت شما معتبر تر به حساب آمده و سئوی شما قوی تر است. هزینه سئو سایت بستگی به کلمات کلیدی، انتظارات، جایگاه مورد نظر و بسیاری از موارد دارد. بهتر است برای مشاوره سئو با ما تماس بگیرید تا به طور دقیق شما را راهنمائی کنیم.
حالا در این مقاله درباره تکنیکهای مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف میزنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا میشویم. در پایان لیستی از الگوریتمهای مهم گوگل را آوردهایم و یک فایل چکلیست سئو برای شما آماده کردهایم. تحقیقات کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و بر روی مفاهیم پشت کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط، مترادف ها و اصطلاحات همزمان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. از این بینش ها برای درک بهتر زبان مخاطبان خود و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل و هم از نظر سئو برنده خواهید شد.
در سئو، مشتری که واقعا نیازمند است و ذهنش درگیر است و در حال تحقیق است و تصمیم به اقدام دارد، نسیب شما می شود. زیرا همان وقتی که جستجو می کند، صفحه ظاهر شده شما در نتایج، مثل لیوان آبی که دست تشنه داده شده باشد، به او می چسبد و موثر واقع می شود. میتوانیدنمونهکارهای زیبا و جذاب که به صورت طراحی وب سئو، کار کردهایم را ببینید. البته اگر سئو مغز بازاریابی شماست باید آن را خودتان انجام دهید و از برون سپاری آن به یک شرکت سئو کار بپرهیزید. در سایت های خبری مخاطبین ساعت های زیادی را به مطالعه می گذرانند. فاز اولی که 40 درصد از وقت شما را میگیرد عبارت است از آماده سازی که در آن به گردآوری نکات، مفاهیم، آمار و واقعیت ها می پردازید تا بعدا بتوانید در مطلب تان به آنها استناد کنید.
خزیدن Crawling،نمایه سازی Indexing و رتبه بندی Ranking گوگل چیست؟
این فهرست ها، مانند یک کتابخانه است و هنگامی که شخصی چیزی را در آن جستجو می کند، موتور جستجو به عنوان کتابدار عمل می کند. استراتژی سئو، زمانی پدیدار می شود که سایت شما در صدر تمامی سایت های مشابه قرار گرفته و بازدید آن، بیش از همه باشد. موتور جستجو، اطلاعات مربوطه را جستجو می کند و نمایش می دهد و محتوای مرتبط با آنچه به دنبال آن بوده اند را به کاربران نشان می دهد. رعایت استانداردهای سئو، نقش موثری در وضعیت سایت از طرف موتور جستجوی گوگل دارد. به همین خاطر بهتر است قبل از راه اندازی سایت، با یک شرکت متخصص و حرفه ای در این زمینه قرارداد ببندید. هرچقدر که شرکت سئو سابقه بیشتری در زمینه بهینه سازی داشته باشد، تجربه و تخصص بیشتری دارد و شما می توانید روی نتیجه مفید آن بیشتر حساب کنید.
مهمترین کدهای وضعیت (HTTP Status Codes) موثر در سئو
اولین چیزی که کاربر از سایت شما در نتایج موتور جستجو می بیند، عنوان می باشد. بنابراین بهتر است از عنوان های خوانا، کوتاه و قابل درک استفاده نمایید. ممکن است به خاطر اینکه خواسته اید کلمات کلیدی را در عنوان بگنجانید، عنوان غیر جذابی تولید کنید.
واژههای کلاه سیاه و کلاه سفید اولین بار در دهه 1920 در فیلمهای وسترن بکار برده شد. استفاده از کلاههای سفید و سیاه راه آسانی برای تشخیص نقش مثبت و منفی فیلمها بود. بعدها، این اصطلاح در صنایع مختلف ازجمله صنعت سئو بکار برده شد.
سئو با افزایش بازدید ارگانیک آگاهی از برند شما را افزایش و باعث رشد واقعی شرکت شما در محیط وب می شود. با توجه به همه گیر شدن موتورهای جستجو و آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، به حساسیت و اهمیت آن اضافه می شود. در سئو و بهینه سازی، فرقی نمی کند که فروشگاه اینترنتی داشته باشید یا سایت محتوایی و حتی فروش خدمات و محصولات مجازی مثل فایل. مهم این است که با بهبود سئوی سایت، هدف اصلی شما که همان رسیدن به درآمد و کاربر بیشتر است، محقق می گردد. بالا بردن رنک سایت در گوگل نیازمند تخصص، صبر، هزینه و فعالیت است. افزایش سئو سایت رایگان نیاز مند زمان زیاد و کسب دانش می باشد.