فرقی نمیکند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند میتوانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید. قابل ذکر می باشد که تمام مجله خبری مدرن بک لینک ها هزینه بر نیستند و برخی از سایت های خبری به کاربران اجازه ثبت اخبار ولینک را داده اند و آزاد گذاشته اند، اما لینک از این سایت ها تاثیری بر سئو سایت نداشته و ممکن است باعث کاهش رتبه سایتتان شود. رپورتاژ نویسی به فرآیندی می گویند که نویسنده متنی تبلیغاتی، البته منصفانه و به دور از اغراق در مورد یک محصول یا کسب و کار می نویسید. با توجه به اینکه عامه مردم از تبلیغات دلخوشی ندارند میبایست تا آنجا که می توان در رپورتاژ نویسی از به کار بردن عبارت های تبلیغاتی خودداری کنید. در رپورتاژ نویسی بایستی خیلی خیلی خیلی صادقانه در مورد خدمات خود صحبت کنیم; در رپورتاژ این فرصت را دارید که با مخاطبان سایت های دیگر صحبت کنید و خدمات خود را ارائه کنید و در مورد آنها صحبت کنید.
یکی از شیوه های بسیار مطرح در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا به شمار می رود. در تبلیغات اینترنتی شما قادر هستید با منتشر کردن ریپورتاژ آگهی یا خبری در سایتهای پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا هستند، اطلاع رسانی و برنامه بازاریابی خود را اجراسازی کنید. در دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و ریپورتاژ یکی ازمسائلی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.
- زمانیکه شما متنهای رپورتاژ خود را تهیه کردید باید آنها را در سایتهای پربیننده انتشار دهید تا مخاطبان زیادتری با کسب و کار شما آشنا شوند اگر کسب و کار خود را تازه وارد اینترنت کردهاید این کار بسیار به شما در زمینه تبلیغات کمک خواهدکرد.
- مشخصات مدنظر و ویژگی هایی را که ترجیح می دهید در رپورتاژ آگهی شما باشد به نویسنده منتقل می کنیم تا تولید محتوا طبق نظر شما انجام شود.
- رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیهای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاعرسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانههای مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر میشود.
- در ریپورتاژ هم مثل یک مقاله، بایستی از تصاویر به ویژه تصاویرجذاب و در ارتباط با موضوع ریپورتاژ و کسب و کارتان استفاده کنید.
- نکته ای که باید دررپورتاژ نویسیمدنظر قرار دهید این است که، قبل از دست به قلم شدن، باید پرسونای مخاطب یک سایت را بدانید.
برخلاف بسیاری که فکر می کنند ریپورتاژ متن است اما می تواند تصاویر نیز باشد. به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی برای تبلیغات و همچنین گرفتن بک لینک و بهینه سازی سئو دارای کاربرد فراوان و همچنین اهمیت بسیار زیادی است. قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام ریپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف از طریق متنی که ماهیت خبری و مقالهای دارد انجام شود. اگر در متنهای رپورتاژ از آدرس خود استفاده کنید، سبب میشود تا مخاطبان اعتماد بیشتری به شما کنند و محصولات شما را خریداری کنند.
هرچقدر کیفیت متنهای رپورتاژ بیشتر باشد به سئو سایت و همچنین فروش محصولات کمک بیشتری خواهدکرد. همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راههای موثر در سئو سایت است. همان طور که میدانید موضوع روابط عمومی و به ویژه روابط عمومی دیجیتال در دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی دارد. رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعههای مهم در بحث روابط عمومی است و اهمیت بسیار بالای آن باعث میشود تا خیلیها تصور کنند همه کار روابط عمومی انتشار رپورتاژ آگهی است. ولی در واقع این گونه نیست و رپورتاژ خبری در خیلی از موارد دیگر مانند معرفی یک محصول یا خدمت در رسانههای پرمخاطب کاربرد دارد.
رپورتاژ خبری حتی در مورد برندهای بزرگ کشور، این روزها به صورت یک برنامه پرطرفدار تلویزیونی در آمده که بیننده از شنیدن و تماشای مزیت های آن محصول لذت می برد. در واقع در چنین تبلیغاتی، سعی شده تا به بیان مزیت های محصولات مورد نظر اشاره کرده و معایب دیگر برندها را پر رنگ تر جلوه دهند. البته شما می توانید از طریق کانال های پر مخاطب شبکه های اجتماعی نیز برای این مدل ازریپورتاژتبلیغاتی استفاده کنید. در واقع با یک رپورتاژ آگهی مناسب و قوی از لحاظ نگارشی و لینک هایی که از طریق آن به وب سایت خود می دهد به نوعی می توان گفت بک لینک سازی کرده و به اعتبار سایت خود می افزاید. هر چقدر این خصوصیات بالاتر باشند و کیفیت بهتری داشته باشند به بازدید از ریپورتاژ آگهی شما کمک بیشتری خواهند کرد.به این نکته باید توجه کرد که هر چقدر کیفیت این خصوصیات بهتر باشد هزینه انتشار ریپورتاژ هم بیشتر خواهد بود. تهیه رپورتاژهای آگهی آسان نخواهدبود و توصیه میشود که شما تهیه متنهای رپورتاژ را به نویسندگان حرفهای و سئو کار بسپارید و با خیالی آسوده آنها را در سایتهای پربازدید انتشار دهید.
سایت های معروف خبری برای ریپورتاژ
همانطور که مشاهده میکنید نوشتن رپورتاژها کار آسانی نیست و نیاز به تجربه و مهارت دارد و بهتر است که توسط افراد با تجربه در این زمینه تهیه شوند. متنهای رپورتاژ باید دارای عنوانهای مناسب و جذاب باشند زیرا 90 درصد مخاطبان ابتدا به عنوان متنها توجه میکنند و سپس متن اصلی را میخوانند. در عنوان و متن اصلی رپورتاژها باید حتما از برند شما استفاده شدهباشد زیرا شما با استفاده از برند خود میتوانید به متن لینک دهید و مخاطبان را به سایت خود برای دیدن دیگر محصولاتتان دعوت کنید. رعایت نکات سئو در رپورتاژها بسیار ضروری است زیرا استفاده از متنهای رپورتاژ سئو شده در دراز مدت به سئو سایت شما کمک خواهدکرد. هرچقدر در متن از کلمات پرتکرار در گوگل استفاده شدهباشد متن شما شانس بیشتری را برای بازدید خواهیدداشت.
ریپورتاژ خبری یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که امروزه بسیار از افراد از آن استفاده میکنند. رپورتاژ خبری در حقیقت متنهای هستند که هدف اصلی آن معرفی محصولات و کسب و کارهای مختلف به صورت غیرمستقیم به مخاطبان و مشتریان است. امروزه تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بسیار تاثیرگذارتر خواهندبود. تبلیغات رپورتاژ نیاز به هزینه کمتری نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی دارد. انتشار ریپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روشها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی ریپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر میکنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک میدهید، میتوانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.
در حقیقت ریپورتاژ را میتوان به عنوان یکی از روشهای وفادارسازی مشتری نیز در نظر گرفت. برای آن که بتوانید مشتریان فعلی خود را توسط ریپورتاژ، دوباره هدف قرار دهید، میتوانید از بسترهای گوناگونی برای قرار دادن ریپورتاژ مانند شبکههای اجتماعی استفاده نمایید. همچنین میتوانید ریپورتاژها را در غالب ایمیل، برای مشتریان خود ارسال نمایید. از تبلیغاتی که در تلویزیون به نمایش در میآید تا تبلیغاتی که به صورت پیامکی و ایمیل به شما ارسال میشود، همگی به عنوان تبلیغات مستقیم در نظر گرفته میشوند. هدف در این نوع از تبلیغات، برای مخاطب به صورت واضح شرح داده میشود؛ این نکته به معنای آن است که مخاطب برای مثال میداند که آن بیلبورد برای تبلیغ کدام محصول دیجیتال است.
رپورتاژ (ریپورتاژ) آگهی چیست؟
زمانیکه شما متنهای رپورتاژ خود را تهیه کردید باید آنها را در سایتهای پربیننده انتشار دهید تا مخاطبان زیادتری با کسب و کار شما آشنا شوند اگر کسب و کار خود را تازه وارد اینترنت کردهاید این کار بسیار به شما در زمینه تبلیغات کمک خواهدکرد. ثبت آگهی در سایتهای انتشار بسیار آسان است و شما تنها به عضویت در این سایتها دارید البته در برخی از سایتهای پربازدید خبری مانند ایسنا و … شما برای ثبت آگهی نیاز دارید تا با بخش تبلیغات این سایتها گفت گو کنید.