فرقی نمیکند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند میتوانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید. قابل ذکر می باشد که تمام ریپورتاژ ها هزینه بر نیستند و برخی از سایت های خبری به کاربران اجازه ثبت اخبار ولینک را داده اند و آزاد گذاشته اند، اما لینک از این سایت ها تاثیری بر سئو سایت نداشته و ممکن است باعث کاهش رتبه سایتتان شود. رپورتاژ نویسی به فرآیندی می گویند که نویسنده متنی تبلیغاتی، البته منصفانه و به دور از اغراق در مورد یک محصول یا کسب و کار می نویسید. با توجه به اینکه عامه مردم از تبلیغات دلخوشی ندارند میبایست تا آنجا که می توان در رپورتاژ نویسی از به کار بردن عبارت های تبلیغاتی خودداری کنید. در رپورتاژ نویسی بایستی خیلی خیلی خیلی صادقانه در مورد خدمات خود صحبت کنیم; در رپورتاژ این فرصت را دارید که با مخاطبان سایت های دیگر صحبت کنید و خدمات خود را ارائه کنید و در مورد آنها صحبت کنید.
آموزش یوس (YOS)
از آنجایی که گوگل بسیار هوشمند است اگر به عنوان مثال شما کلمه کلیدی “طراحی سایت” را در نظر بگیرید و سایت خبری کلمه “طراحی وب” را به سایت شما لینک دهد، گوگل متوجه شباهت این دو کلمه خواهد شد و معنی یکسانی را برای آن در نظر خواهد گرفت. موضوع مهمی که در بحث رپورتاژ خبری مطرح میشود، کیفیت سایتی است که میخواهید رپورتاژ خود را بر روی آن قرار دهید. اصولا سایتهایی که برای محل قرارگیری رپورتاژ انتخاب میکنید مجله خبری مدرن بک لینک باید دارای قدرت دامنه بالایی باشند که این عدد باید بیش از 70 و عددی نزدیک به 100 باشد. این نوع لینکها مهمترین نوع بک لینک هستند که میتوانند تاثیر بسیاری بر رتبه بندی سایتها داشته باشند. شما هم میتوانید با استفاده از این روش کلمه کلیدی هدف خود را به جایگاه بالایی در جستجوهای گوگل برسانید. پس از آنکه استراتژیست محتوا اقدامات لازم را انجام داد، درخواست نگارش محتوا به کارشناس محتوا داده میشود.
در حقیقت ریپورتاژ را میتوان به عنوان یکی از روشهای وفادارسازی مشتری نیز در نظر گرفت. برای آن که بتوانید مشتریان فعلی خود را توسط ریپورتاژ، دوباره هدف قرار دهید، میتوانید از بسترهای گوناگونی برای قرار دادن ریپورتاژ مانند شبکههای اجتماعی استفاده نمایید. همچنین میتوانید ریپورتاژها را در غالب ایمیل، برای مشتریان خود ارسال نمایید. از تبلیغاتی که در تلویزیون به نمایش در میآید تا تبلیغاتی که به صورت پیامکی و ایمیل به شما ارسال میشود، همگی به عنوان تبلیغات مستقیم در نظر گرفته میشوند. هدف در این نوع از تبلیغات، برای مخاطب به صورت واضح شرح داده میشود؛ این نکته به معنای آن است که مخاطب برای مثال میداند که آن بیلبورد برای تبلیغ کدام محصول دیجیتال است.
به مخاطبین نشان دهید که مشکل آنها دغدغه شما هم هست!
این رپورتاژها دائمی محسوب می شوند و تا زمانیکه سایت در دسترس باشد رپورتاژ شما باقی خواهد ماند. برای سفارش و خرید رپورتاژها همین الان در واتساپ یا تلگرام پیام دهید. در گذشته تعداد سایت های رپورتاژ در کشور ما بسیار کم بود و مالکان دیگر سایت ها به ناچار برای تبلیغ یک محصول خدماتی، به سایت های بی ارتباط با سایت خود مراجعه کرده و تبلیغات خود را منتشر می کردند. ترجیح می دهند برای بررسی یک محصول، خودشان به صفحات مزایا و معایب آن دست یابند. نوشتن آگهی اصولی می تواند بهترین قدم برای کسب رتبه در گوگل و بالا رفتن بازدید و فروش شما باشد.
تاثیر بیشتر رپورتاژ در سایتهایی خود را نمایان میکند که با موضوع مربوطه مشترک باشد. به طور مثال اگر سایت شما در مورد آی تی و تکنولوژیهای روز میباشد، رپورتاژ در سایتهایی مانند زومیت میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد. به کار بردن عکسهای جذاب و با کیفیت نیز میتواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.
آیا رپورتاژ آگهی به تنهایی برای بهبود جایگاه کلمه کلیدی کافی است؟
یکی از شیوه های بسیار مطرح در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا به شمار می رود. در تبلیغات اینترنتی شما قادر هستید با منتشر کردن ریپورتاژ آگهی یا خبری در سایتهای پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا هستند، اطلاع رسانی و برنامه بازاریابی خود را اجراسازی کنید. در دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و ریپورتاژ یکی ازمسائلی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.
ریپورتاژ خبری یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که امروزه بسیار از افراد از آن استفاده میکنند. رپورتاژ خبری در حقیقت متنهای هستند که هدف اصلی آن معرفی محصولات و کسب و کارهای مختلف به صورت غیرمستقیم به مخاطبان و مشتریان است. امروزه تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بسیار تاثیرگذارتر خواهندبود. تبلیغات رپورتاژ نیاز به هزینه کمتری نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی دارد. انتشار ریپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روشها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی ریپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر میکنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک میدهید، میتوانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.
زمانیکه شما متنهای رپورتاژ خود را تهیه کردید باید آنها را در سایتهای پربیننده انتشار دهید تا مخاطبان زیادتری با کسب و کار شما آشنا شوند اگر کسب و کار خود را تازه وارد اینترنت کردهاید این کار بسیار به شما در زمینه تبلیغات کمک خواهدکرد. ثبت آگهی در سایتهای انتشار بسیار آسان است و شما تنها به عضویت در این سایتها دارید البته در برخی از سایتهای پربازدید خبری مانند ایسنا و … شما برای ثبت آگهی نیاز دارید تا با بخش تبلیغات این سایتها گفت گو کنید.
- موضوع مهمی که در بحث رپورتاژ خبری مطرح میشود، کیفیت سایتی است که میخواهید رپورتاژ خود را بر روی آن قرار دهید.
- این نوع از گزارشات در سایت های پر بازدید اغلب منتشر می شوند و به نوعی معرف خدمات یا محصولاتی هستند که شما قصد ارائه آنها را دارد.
- علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی ریپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر میکنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک میدهید، میتوانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.
- بنابراین افزایش رتبه سایت شما در گوگل سبب افزایش بازدیدها از محصولات موجود در وبسایت شما خواهدشد و همین امر سبب افزایش فروش شما میشود.
- امروزه تعداد سایت های خبری و مجله ای که دامین اوتوریتی (اعتبار دامنه) بالایی دارند و اسپم نیستند، این امکان را فراهم کرده اند تا سایت های دیگر با پرداخت هزینه مشخصی، یک محتوا در سایتشان منتشر کند.