برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک میکند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایتهای فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. ریپورتاژ، یکی از مهمترین شیوههای استراتژیک است که برای دهها سال در نشریات مختلف استفاده میشد. در حقیقت، پس از ورود تلویزیون و سینما، ریپورتاژها به غالب جدیدی درآمدند و با گسترش فضای اینترنت، تحول شگرفی در آنها به وجود آمد.
همانگونه که خودتان نیز میدانید رپورتاژهای تکراری رتبه مناسبی در صفحات گوگل ندارند و رباتهای گوگل محتواهای تکراری را هنگام رتبه بندی نادیده میگیرند. دیده شده است که مدیران سایتهای بسیاری یک رپورتاژ را بر روی چندین سایت خبری منتشر نمودهاند و حتی برخی از آنها همان رپورتاژ خبری را درون سایت خود نیز قرار دادهاند. نکات بسیار مهمی در زمان قرارگیری محتوای شما بر روی سایتهای قدرتمند وجود دارد که توجه به آن موجب ورود کاربران بیشتر از سایتهای خبری خواهد شد که ما در این بخش به چند مورد مهم آن اشاره مینماییم.
هنگام نوشتن شروع و پایان عنوان از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا اولین چیزی که یک بازدیدکننده به آن توجه میکند شروع و پایان یک عنوان است. در اغلب رپورتاژ ها مشاهده کرده ام هیچ Call To Action ای وجود ندارد و از مدل AIDA اصلا استفاده نمیشود. رپورتاژ بایستی به قدری خوب کار شده باشد که ورودی ارگانیک از گوگل داشته باشد. همچنین بازخورد بهتری از رپورتاژ می گیرید که باعث می شود لینک سازی نیز ارزش بیشتری برای سایت شما داشته باشد. اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید میتوانیم ریپورتاژ را تعریف کنیم.
رپورتاژ آگهی باید در سایت های معتبری قرار گیرد تا کاربران در فضایی قابل اعتماد محتوای شما را مطالعه و با خدمات شما آشنا شوند در این صورت برندسازی یا معرفی خدمات شما به درستی انجام می شود. شما باید نسبت به دیگر رقبا متمایز مجله خبری مدرن بک لینک باشید تولید محتوای مربوط به کسب و کار برای کاربران وب میزان موفقیت برند شما را به شدت افزایش می دهد. استفاده از عکس و کلمات کلیدی مناسب با محتوایی که منتشر می کنید، می تواند نقش موثری در بهتر دیده شدن آن داشته باشد.
- ریپورتاژ نیز از این قاعده جدا نیست و باید قدم به قدم بتوانید ساختار درست آن را از لحظه آغاز تا نقطه پایان و رعایت کنید.
- اما موضوع اینجاست که شناسایی این لینک ها در بسیاری از موارد برای گوگل سخت بوده و تصور می کند که آن مقاله به همراه لینکش، توسط خود سایت منتشر شده است.
- در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در فضای اینترنت حضور دارند، تبلیغات و بازاریابی نیز رنگ و بوی دیگری گرفته و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم.
- تمرکز آنها معمولاً بر معیارهای دامنه ، ترافیک ارگانیک و رتبه بندی است.
- شاید در سایت های سرگرمی، خبری و فناوری متوجه شده باشید که یک پست به طور کامل یک سرویس یا برند را معرفی می کند و در پایان یک تگ گزارش درج می کنند که نشان دهد آن کار تبلیغاتی است.
فروشگاه تحریر 20 یک فروشگاه آنلاین در زمینه لوازمالتحریر، لوازم اداری، نوشت افزار و … است که دانشآموزان و دانشجویان بهراحتی میتواند هر چیزی که برای محیط کاری خود نیاز دارند را از این فروشگاه تامین کنند. فروشگاه اینترنتی تحریر 20 بهدلیل ارائه خدمات سریع و ارزان بسیار محبوب است.
سایت های معروف خبری برای ریپورتاژ
بنا به تجربه و تست های انجام شده متوجه این امر شده ام که اگر رپورتاژ را در سایت های مرتبط با حوزه کاری منتشر کنیم تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر یک مهندس عمران از یک مهندس عمران دیگر تعریف و تمجید کند اعتبار و اعتماد بیشتری ایجاد می شود تا اینکه یک نانوا از یک مهندس عمران تعریف کند. یکی از نکاتی که باید در حین نگارش ریپورتاژ به آن توجه داشته باشید آن است که ریپورتاژ شما باید به دنبال حل مشکلات مخاطبان باشد. فراموش نکنید که ریپورتاژ، محلی برای بیان کردن شیوهی حل چالشهای سایت نیست بلکه محلی است که در آن میگوید که کاربر چگونه میتواتند مشکلاتش را حل کند و برای حل آنها از سایت شما کمک بگیرد. یکی دیگر از مزیتهای استفاده از ریپورتاژ آن است که اقدام به هدفگیری مشتریان فعلی میکند.
نکته بسیار مهم این است که هرچقدر متن شما سادهتر و قابل درکتر برای مخاطبان نوشتهشود آنها ارتباط بیشتری با متن شما خواهندگرفت و شانس بازدید از متن شما در سایتهای پربیننده بیشتر خواهدشد. فروشگاه گاج مارکت با بیش از 17 سال سابقه کار در زمینه فروش لوازمالتحریر باکیفیت تصمیم گرفت تا فروشگاه اینترنتی خود را برای عدالت فرهنگی تاسیس کند. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید. در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف میکند.
فواید ریپورتاژ آگهی چیست؟
نکته مهم در رابطه با نگارش ریپورتاژ این است که خوانندگان را مخاطب خود قرار دهید؛ بدین منظور میتوانید از کلماتی نظیر “شما” استفاده کنید. استفاده از محرکهای عاطفی برای این دسته از افراد، جواب میدهد، بنابراین میتوانید حس عاطفی افراد مختلف را با نوشتن یک عنوان جذاب برانگیخته تا آنها برای کلیک بر ریپورتاژ شما، ترغیب شوند. گاهی افراد مختلف بدون هدف در اینترنت در حال گشت و گذار هستند و به محض اینکه یک موضوع جذاب، توجه آنها را به خود جلب کند، نسبت به مطالعه آن اقدام میکنند. البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی رسانه های چاپی محبوبیت خود را از دست دادند و این شیوه ارزش خود را از دست داد. اتوریتی سایت در واقع نشان دهنده میزان اقتدار و قدرت یک وب پیج در جذب مخاطب به شمار می رود.
رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه شکل است؟