ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی چییست؟ ویرگول | مدرن بک لینک

ریپورتاژ خبری یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که امروزه بسیار از افراد از آن استفاده می‌کنند. رپورتاژ خبری در حقیقت متن‌های هستند که هدف اصلی آن معرفی محصولات و کسب و کار‌های مختلف به صورت غیرمستقیم به مخاطبان و مشتریان است. امروزه تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بسیار تاثیرگذارتر خواهند‌بود. تبلیغات رپورتاژ نیاز به هزینه کم‌تری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی دارد. انتشار ریپورتاژ آگهی یکی از موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی ریپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.

نگارش رپورتاژ به چه معناست؟

زمانی‌که شما متن‌های رپورتاژ خود را تهیه کردید باید آن‌ها را در سایت‌های پربیننده انتشار دهید تا مخاطبان زیادتری با کسب و کار شما آشنا شوند اگر کسب و کار خود را تازه وارد اینترنت کرده‌اید این کار بسیار به شما در زمینه تبلیغات کمک خواهد‌کرد. ثبت آگهی در سایت‌های انتشار بسیار آسان است و شما تنها به عضویت در این سایت‌ها دارید البته در برخی از سایت‌های پربازدید خبری مانند ایسنا و … شما برای ثبت آگهی نیاز دارید تا با بخش تبلیغات این سایت‌ها گفت گو کنید.

یکی از شیوه های بسیار مطرح در بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا به شمار می رود. در تبلیغات اینترنتی شما قادر هستید با منتشر کردن مجله خبری مدرن بک لینک آگهی یا خبری در سایت‌های پربازدید که مخاطب هدف شما در آنجا هستند، اطلاع رسانی و برنامه بازاریابی خود را اجراسازی کنید. در دیجیتال مارکتینگ موضوع سئو اهمیت بسیار زیادی دارد و ریپورتاژ یکی ازمسائلی است که تاثیر بسیار خوبی روی سئو خواهد داشت.

فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید. قابل ذکر می باشد که تمام ریپورتاژ ها هزینه بر نیستند و برخی از سایت های خبری به کاربران اجازه ثبت اخبار ولینک را داده اند و آزاد گذاشته اند، اما لینک از این سایت ها تاثیری بر سئو سایت نداشته و ممکن است باعث کاهش رتبه سایتتان شود. رپورتاژ نویسی به فرآیندی می گویند که نویسنده متنی تبلیغاتی، البته منصفانه و به دور از اغراق در مورد یک محصول یا کسب و کار می نویسید. با توجه به اینکه عامه مردم از تبلیغات دلخوشی ندارند می‌بایست تا آنجا که می توان در رپورتاژ نویسی از به کار بردن عبارت های تبلیغاتی خودداری کنید. در رپورتاژ نویسی بایستی خیلی خیلی خیلی صادقانه در مورد خدمات خود صحبت کنیم; در رپورتاژ این فرصت را دارید که با مخاطبان سایت های دیگر صحبت کنید و خدمات خود را ارائه کنید و در مورد آنها صحبت کنید.

ریپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به چه صورت است؟

برخلاف بسیاری که فکر می کنند ریپورتاژ متن است اما می تواند تصاویر نیز باشد. به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی برای تبلیغات و همچنین گرفتن بک لینک و بهینه سازی سئو دارای کاربرد فراوان و همچنین اهمیت بسیار زیادی است. قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام ریپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود. اگر در متن‌های رپورتاژ از آدرس خود استفاده کنید، سبب می‌شود تا مخاطبان اعتماد بیشتری به شما کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

ریپورتاژ و بازاریابی

در حقیقت ریپورتاژ را می‌توان به عنوان یکی از روش‌های وفادارسازی مشتری نیز در نظر گرفت. برای آن که بتوانید مشتریان فعلی خود را توسط ریپورتاژ، دوباره هدف قرار دهید، می‌توانید از بسترهای گوناگونی برای قرار دادن ریپورتاژ مانند شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید ریپورتاژها را در غالب ایمیل، برای مشتریان خود ارسال نمایید. از تبلیغاتی که در تلویزیون به نمایش در می‌آید تا تبلیغاتی که به صورت پیامکی و ایمیل به شما ارسال می‌شود، همگی به عنوان تبلیغات مستقیم در نظر گرفته می‌شوند. هدف در این نوع از تبلیغات، برای مخاطب به صورت واضح شرح داده می‌شود؛ این نکته به معنای آن است که مخاطب برای مثال می‌داند که آن بیلبورد برای تبلیغ کدام محصول دیجیتال است.

همانطور که مشاهده می‌کنید نوشتن رپورتاژ‌ها کار آسانی نیست و نیاز به تجربه و مهارت دارد و بهتر است که توسط افراد با تجربه در این زمینه تهیه شوند. متن‌های رپورتاژ باید دارای عنوان‌های مناسب و جذاب باشند زیرا 90 درصد مخاطبان ابتدا به عنوان متن‌ها توجه می‌کنند و سپس متن اصلی را می‌خوانند. در عنوان و متن اصلی رپورتاژ‌ها باید حتما از برند شما استفاده شده‌باشد زیرا شما با استفاده از برند خود می‌توانید به متن لینک دهید و مخاطبان را به سایت خود برای دیدن دیگر محصولات‌تان دعوت کنید. رعایت نکات سئو در رپورتاژ‌ها بسیار ضروری است زیرا استفاده از متن‌های رپورتاژ سئو شده در دراز مدت به سئو سایت شما کمک خواهد‌کرد. هرچقدر در متن از کلمات پرتکرار در گوگل استفاده شده‌باشد متن شما شانس بیشتری را برای بازدید خواهید‌داشت.

  • امیدوارم که این مقاله توانسته‌باشد شما را با رپورتاژ خبری آشنا کند.
  • اگر می‌خواهید سایت خود را در کمتر از چند دقیقه در سرچ کنسول ثبت کنید، این مقاله را تا انتها…
  • برای آن که بتوانید مشتریان فعلی خود را توسط ریپورتاژ، دوباره هدف قرار دهید، می‌توانید از بسترهای گوناگونی برای قرار دادن ریپورتاژ مانند شبکه‌های اجتماعی استفاده نمایید.
  • این مورد درسئو سایتشما تاثیر مستقیم گذاشته و باعث بهبود رتبه آن می شود.
  • در کنار این موارد داشتن ایده خلاقانه و جذاب و قدرت پرورش این ایده در قالب محتوای متنی رپورتاژ آگهی نیز دارای اهمیت فراوانی است.