نگارش محتوا بایستی با توجه به موضوع سایت انتشار دهنده صورت گیرد، اگر قصد دارید در یک سایت حوزه IT رپورتاژ منتشر کنید، کل مقاله شما باید مرتبط با IT باشد. برای آن که بتوانید محتوای ریپورتاژ را به بهترین شیوه بنویسید، نیاز است که پیش از هر چیزی بدانید که هدف از نوشتن آن چیست. اگر به دنبال افزایش اطلاعات و منتقل کردن خبر دربارهی جدیدترین خدمات سایت خود هستید، نگارش شما با یک تبلیغ غیرمستقیم که اساس کار ریپورتاژ است، تفاوت خواهد داشت. یکی از مهمترین مزایایی که ریپورتاژ برای سایت شما به همراه دارد، افزایش نرخ تبدیل لیدها است. این ویژگی که تأثیر مستقیمی بر سود و اهداف سایت شما میگذارد، به عنوان مهمترین هدف ریپورتاژ نیز شناخته میشود.
شیوههای کلی تبلیغات
در حقیقت، ریپورتاژ به عنوان مکمل هر نوع بازاریابی و کمپینی به حساب میآید. لینک هر ریپورتاژی، یکی از عوامل تأثیرگذار بر شیوهی بازاریابی است؛ زمانی که بحث بر سر استفاده از بک لینکها و رتبهبندی سایت میشود، لینکهای فالو بر نوفالو، ارجحیت خواهند داشت چرا که لینکهای نوفالو، هیچ تأثیر مثبتی بر رتبهبندی موتور جستجو ندارند. اما مزیتی که لینکهای نوفالو دارند آن است که به طور غیر مستقیم تعداد بازدید را افزایش میدهد. از آن جایی که لینک ریپورتاژ نیز غالبا از نوع نوفالو است، تعداد زیادی بازدید از طریق بازنشر ریپورتاژ در مجلات و وبلاگها ایجاد میشود. از طرف دیگر، ریپورتاژ، ترافیک ارگانیک سایت را افزایش میدهد؛ این کار از طریق شیوههایی مانند بهبود کیفیت محتوای ریپورتاژ و قرار دادن ریپورتاژ در سایتهای معروف صورت میگیرد که برای بهبود کارایی ریپورتاژ بسیار مهم هستند. یکی از ویژگی های مهم و بارز سایت تبلیغات ریپورتاژ آگهی عمر دامنه است.هر چه عمر دامنه سایت مد نظر بیشتر باشد بدیهی است که مخاطبان بیشتری دارد بنابراین چنین سایتی می تواند گزینه مطلوبی برای انتشار ریپورتاژ آگهی و یا رپورتاژ خبری که مدنظر شما باشد.
این آژانس تبلیغاتی از سال 1391 در زمینه خدمات تبلیغاتی خدمات با کیفیتی را به صورت آنلاین و آفلاین به مشتریان خود ارائه می کند. یکی از بهترین محتوایی که می توانید تولید کنید پاسخ به سوالات کاربران در قالب مقالات مفید است که به آنها نکته آموزنده ای می دهد. امروزه مدیران کسب و کار و صاحبان مشاغل به دنبال ارزان ترین و خلاقانه ترین راه ها برای معرفی کسب و کار خود هستند، زیرا این امر منجر به هدف گذاری مناسب و بازخورد عالی می شود. اما جالب است بدانید که شما در مرحله اول فقط به دنبال نام و آدرس این فروشگاه در وب هستید و این باعث می شود که جذب فروشگاه شوید و از کالاها دیدن کنید و در صورت نیاز خرید کنید. 4- در داخل رپورتاژ edu فقط به سایت خود لینک ندهید و سعی کنید حتما به یک مقاله خوب مرجع فارسی یا انگلیسی هم لینک دهید تا قدرت و تاثیر Cocitation را هم در رپورتاژ خود لحاظ کنید.
- تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربهفرد بودن آن است.
- در گام اول بایستی اهداف کسب و کار را بدانید، دانستن اهداف از طریق صحبت با مدیرعامل و مدیران بخش ها به دست می آید.
- ثبت آگهی در سایتهای انتشار بسیار آسان است و شما تنها به عضویت در این سایتها دارید البته در برخی از سایتهای پربازدید خبری مانند ایسنا و …
- با توجه به اینکه عامه مردم از تبلیغات دلخوشی ندارند میبایست تا آنجا که می توان در رپورتاژ نویسی از به کار بردن عبارت های تبلیغاتی خودداری کنید.
- در SEO (بهینهسازی موتور جستجو) رپرتاژ آگهی برای دریافت لینکهای خارجی مورد استفاده قرار میگیرد که با ایجاد بک لینک و دریافت ترافیک در نهایت باعث افزایش رتبه سایتها در موتورهای جستجو میشود.
همانطور که مشاهده کردید نوشتن متنهای رپورتاژ کار آسانی نیست و شما برای نوشتن این متنها باید تجربه و مهارت داشته باشید. توجه به اینکه خیلی مهم است که رسانه منتشر کننده، مرتبط به کسب و کار یا لااقل مرتبط به رپورتاژی که می خواهید منتشر کنید باشد. بهتر است سایت های مرتبط ولی کم درباره شما صحبت کنند تا سایت های بسیار زیاد ولی غیر مرتبط. زمانی که مخاطب از تبلیغ نبودن محتوا مطمئن شد و تا انتها، متن را مطالعه کرد، ممکن است به چند شیوه تحت تأثیر قرار گیرد. برای مثال ممکن است که در متن ریپورتاژ، اشاره شده باشد که فلان سایت یا فلان شرکت، به عنوان مرجع شناخته میشود. این سایت و شرکت، در حقیقت، عنوانهایی هستند که به صورت غیرمستقیم در حال تبلیغ شدن هستند.
در سایر روشها مدت نمایش آگهی محدود بوده و تا زمانی که هزینه آن را پرداخت کنید نمایش داده خواهد شد. اما همین که آگهی منقضی شود تاثیر مستقیم خود را از دست خواهد داد و درست در لحظهای که در حال اوج گرفتن هستید یکباره با کاهش ترافیک روبهرو خواهید شد. باید توجه کنید که متنتان نباید کپی از جایی باشد و در ابتدای متن بهتر است موقعیت مکانی دفتر کارتان و همین طور تاریخ مناسب را درج کنید. در نوشتن متن اصلی تبلیغ آگهی سعی کنید در متن اصلی هدف کلی خود را خلاصه و مفید بیان کنید. در مرحله آخر هم اطلاعاتی درباره شرکت و آدرس و شماره تلفن، آدرس پیج اینستاگرام و هم چنین لینک مورد نظرتان را قرار دهید.
رپورتاژ آگهی
از آن جایی که هر کسب و کار اینترنتی نیاز دارد که از این روش بازاریابی استفاده کند، تسلط بر آن شرط اساسی خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم با بررسی مفاهیم مرتبط با ریپورتاژ، شما را در این زمینه راهنمایی نماییم. همچنین میتوانید مقالهی “تاثیر ریپورتاژ تبلیغاتی در بهبود سئو و افزایش مشتری” را از اینجا بخوانید. ریپورتاژ غالبا در ترکیب با سایر شیوههای بازاریابی استفاده میشود.
شما با ثبت نام کردن در این سایتها به سادگی میتوانید آگهی خود را در آنها انتشار دهید. برای ثبت نام در این سایتها احتیاج به یک شماره تماس یا ایمیل دارید. درطی مجله خبری مدرن بک لینک خود بعد از بیان مسائل و ارائه یک سری از حقایق باید مواردی را عنوان کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگرقابل استفاده باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما کدام یک از احتیاجات او را برطرف میکند. تبلیغات کلیکی یعنی تبلیغ شما در هزاران سایت پربازدید نمایش داده میشود و فقط در ازای تعداد کلیکها هزینه پرداخت میکنید. زیرا استفاده از لینکهای تکرای موجب میشود گوگل سایت را جریمه کند و افت رتبه شدیدی داشته باشد.
برای درج رپورتاژ آگهی در یک رسانه برخط بدون شک این عامل را باید به عنوان فاکتور اولیه و مهم در نظر گرفت. در کنار این موارد داشتن ایده خلاقانه و جذاب و قدرت پرورش این ایده در قالب محتوای متنی رپورتاژ آگهی نیز دارای اهمیت فراوانی است. نکته مهم دیگر روانشناسی مخاطب است تا در حین خواندن متن یک رپورتاژ آگهی از آن زده نشود و از ادامه آن منصرف گردد. قیمت ریپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی بسیار مقرون بهصرفه است. بهطور مثال استفاده از بنرهای ثابت و متحرک برای تبلیغات هزینههایی را به صورت دورهای برای شما خواهد داشت و شما باید پس از اتمام دوره مجدد هزینهای را پرداخت کنید تا یک بنر تبلیغاتی داشته باشید. سایتهای انتشار آگهی معمولا برای انتشار آگهی در یک مدت زمان کوتاه مانند یک ماه هزینهای را دریافت نمیکنند اما بیشتر از یک ماه و تبلیغهای ویژه در سایتها، هزینههایی را به همراه خواهد داشت.
از دیگر نکاتی که حتماباید بررسی کنید اسپم اسکور است که هرچقد میزان آن کمتر باشد بهتر است. اسپم اسکور درواقع معیاری است که گوگل با آن سایت های اسپم را شناسایی میکند و درواقع اگر در سایتی که از نظر گوگل اسپم است بک لینک بگیرید روی سئو شما تاثیر منفی دارد. در واقع بک لینک از سایت های اسپم یکی از کارهایی است که در سئو منفی انجام میشود. اسپم اسکور یک عددی بین 1 تا 10 می باشد و معمولا اسپم اسکور کمتر از 3یا4 قابل قبول است . این یک اشتباه محض است که فکر کنیم رپورتاژ تنها عامل اصلی بهبود جایگاه کلمه ما در گوگل خواهد بود بک لینک ، محتوای خوب و کاربر پسند خود صفحه ما و …. انتشار رپورتاژ در سایت هایی با اعتبار زیاد (دامین آتوریتی، پیج آتوریتی ، اسپم اسکور پایین و … ) نتایج شما را در گوگل بهبود می دهد و به بهبود برندسازی شما کمک می کند در کل موجب قدرت گرفتن سایت شما نسبت به رپورتاژ مربوط خواهد شد.
امیدوارم که این مقاله توانستهباشد شما را با رپورتاژ خبری آشنا کند. شما با کمک از سایتهای تبلیغاتی که در زمینه سئو و تولید رپورتاژ فعالیت میکنند میتوانید این رپورتاژهای را تهیه کنید. کیفیت متنهای رپورتاژ بسیار اهمیت دارد و اگر متنهای تبلیغاتی شما داری کیفیت خوبی نباشند تاثیر مثبتی برای کسب و کار شما نخواهدداشت. شما پس از تهیه متنهای رپورتاژ باید آنها را در سایتهای پربازدید انتشار دهید تا افراد بیشتری تبلیغات شما را ببینند. تعرفه رپورتاژ آگهی در سایتهای مختلف حتی با زمینههای کاری مشترک، ممکن است متفاوت باشد چرا که با توجه به نبود یک مرجع برای مشخص کردن تعرفه و قیمت ثابت، هر وبسایتی بنا بر قوانین داخلی خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر میگیرد.