برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک میکند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایتهای فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. مجله خبری مدرن بک لینک، یکی از مهمترین شیوههای استراتژیک است که برای دهها سال در نشریات مختلف استفاده میشد. در حقیقت، پس از ورود تلویزیون و سینما، ریپورتاژها به غالب جدیدی درآمدند و با گسترش فضای اینترنت، تحول شگرفی در آنها به وجود آمد.
نکته بسیار مهم این است که هرچقدر متن شما سادهتر و قابل درکتر برای مخاطبان نوشتهشود آنها ارتباط بیشتری با متن شما خواهندگرفت و شانس بازدید از متن شما در سایتهای پربیننده بیشتر خواهدشد. فروشگاه گاج مارکت با بیش از 17 سال سابقه کار در زمینه فروش لوازمالتحریر باکیفیت تصمیم گرفت تا فروشگاه اینترنتی خود را برای عدالت فرهنگی تاسیس کند. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید. در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف میکند.
آیا رپورتاژ آگهی بهترین گزینه در بازاریابی اینترنتی و سئو است؟
هنگام نوشتن شروع و پایان عنوان از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا اولین چیزی که یک بازدیدکننده به آن توجه میکند شروع و پایان یک عنوان است. در اغلب رپورتاژ ها مشاهده کرده ام هیچ Call To Action ای وجود ندارد و از مدل AIDA اصلا استفاده نمیشود. رپورتاژ بایستی به قدری خوب کار شده باشد که ورودی ارگانیک از گوگل داشته باشد. همچنین بازخورد بهتری از رپورتاژ می گیرید که باعث می شود لینک سازی نیز ارزش بیشتری برای سایت شما داشته باشد. اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید میتوانیم ریپورتاژ را تعریف کنیم.
ریپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
رایامارکتینگ در ادامه شما را با نمونههای از این متنها آشنا خواهد کرد و نکات این متنها را در انتهای آنها ذکر خواهیمکرد. قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی بسیار مقرون بهصرفه است. بهطور مثال استفاده از بنرها ثابت و متحرک برای تبلیغات هزینههایی را به صورت دورهای برای شما خواهدداشت و شما باید پس از اتمام دوره مجدد هزینهای را پرداخت کنید تا یک بنر تبلیغاتی داشتهباشید. اما شما تنها با یکبار هزینه کردن میتوانید به صورت دائمی از ریپورتاژ آگهی استفاده کنید و نیازی به هزینه مجدد نخواهیدداشت.
3- به صورت PBN و یا شبکه ای رپورتاژها و بک لینک های خود را ایجاد کنید. یعنی اینکه مثلا لایه اول چند رپورتاژ فارسی و دانشگاهی منتشر کنید و برای هر کدام از این رپورتاژها لایه دوم و سوم را با لینک سازی در وبلاگ ها و پروفایل ها وسایتهایی که بک لینک رایگان می دهندایجاد کنید. همه می دانیم که بک لینک فالو در رپورتاژ موجب افزایش اعتبار شما در نتایج جستجو می شود اما برای منتشر کننده به معنی انتقال قدرت کلمه به سایت شما است همیشه به یاد داشته باشد تعادل درستی در تعداد لینک های فالو و نوفالو سایت خود ایجاد کنید. عموما راه حل های تبیلغی مختلفی در اینترنت را می شناسید یا قبلا انجام داده اید. یکی از نکات مهم برای نوشتن رپورتاژ آگهی، این است که به خوبی به مزایای محصولات و خدمات خود اشاره کنید. میتوانید خدمات و محصولات خود را در ریپورتاژ به نحوی معرفی کنید که پاسخگوی نیازها و خواستههای مخاطبان است و کاربر را تحت تاثیر قرار دهد و ترغیب شود که از خدمات و محصولات شما استفاده نماید.
هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد. ریپورتاژ خبری یکی از محبوب ترین روشهای تبلیغاتی است که میتواند در معرفی کسب و کارتان بهصورت گسترده کمک کند که نسبت به دیگر روشها مقرون بهصرفه است. قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقالهای دارد انجام شود. در گام اول بایستی اهداف کسب و کار را بدانید، دانستن اهداف از طریق صحبت با مدیرعامل و مدیران بخش ها به دست می آید. زمانی که اهداف را دانستید، نوبت به تدوین استراتژی محتوا می رسد، استراتژیست محتوا با توجه به اهداف کسب و کار محتوای مناسب جامعه هدف برند، تولید و رسانه ای که قرار است محتوا را منتشر کند، مشخص می کند.
کوچکترین جایی که مخاطب متوجه شود که در حال مطالعهی یک مقالهی تبلیغاتی به جای یک ریپورتاژ آگهی است، دست از مطالعه خواهد کشید. برای این که در این زمینه مهارت یابید پیشنهاد میکنیم که در ابتدا اقدام به نگارش ریپورتاژهایی نمایید که بدون هیچ عمدی در تبلیغ، مطالبی را به مخاطبان آموزش دهد. اما تنها چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند بحث تولید محتوای مرتبط با کسب و کار برای کاربران خود در وب است که میزان موفقیت استارتاپ یا برند شما را به شدت افزایش می دهد. یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان جذاب و مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و توجه داشته باشید که حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه و ترغیب خواننده که ادامه متن و ریپورتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.
- سوال بسیاری از افراد علاقه مند به بازاریابی آنلاین و اینترنتی ریپورتاژ چیست؟ می باشد که در این مقاله سعی کردیم جواب سوال ریپورتاژ چیست؟ را بدهیم.
- هرچقدر کیفیت متنهای رپورتاژ بیشتر باشد به سئو سایت و همچنین فروش محصولات کمک بیشتری خواهدکرد.
- یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان جذاب و مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و توجه داشته باشید که حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید.
- برای راهنمایی بیشتر نیز می توانید از خدمات مشاوره تاک مارکتینگ استفاده نمایید.
- ریپورتاژ به معنای آگهی که از کلمه Advertisement Reporting گرفته شده است.
- قرار دادن عکس در متن سبب میشود تا مخاطبان کمتر خسته شوند و به متن شما توجه بیشتری کنند.