تبلیغی که در یک مجله مالی یا در یک سایت خبری علمی ظاهر می شود، لحن متفاوتی نسبت به تبلیغ در یک مجله ورزشی مشهور دارد. در واقع ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات همسان به حساب می آید که به شکل یک گزارش خبری نوشته میشود و البته باید یک فرد متخصص از نظر تبلیغاتی روی آن کار کند. شما در ریپورتاژ آگهی مخاطبان تان را در یک سمت مشخص همراهی میکنید تا به جهتی که میخواهید هدایت شوند و اتفاقی که میخواهید رخ دهد. همانطور که در متن بالا مشاهده میکنید معرفی برند خود و شروع فعالیت و همچنین گفتن هدف کسب و کار خود یکی از راههای است که میتوانید حسن نیت خود را به مخاطبان نشان دهید.
نکته قابل توجه این است که افراد مختلف، حسهای متفاوتی دارند و همه آنها را برای نوشتن ریپورتاژ آگهی در نظر داشته باشید تا بتوانید افراد مختلف را به مطالعه ریپورتاژ خود ترغیب کنید. ریپورتاژ به معنای تولید یک محتوا شامل کلمات کلیدی است که به سایتهای معتبر میدهید تا آنها، محتوای شما را انتشار دهند. این کار از این جهت اهمیت دارد که شما در محتوای خود، چندین کلمه را تعیین میکنید تا سایت مورد نظر با استفاده از آنها به شما لینک دهند. به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی برای تبلیغات و همچنین گرفتن بک لینک و بهینه سازی سئو دارای کاربرد فراوان و همچنین اهمیت بسیار زیادی است.
همانطور که میدانید، برای بسیاری از افراد مهم است که یک گزارش جامع از یک محصول یا خدمات را از یک زبان بیطرف بشنوند. با توجه به این موضوع، سرمایهگذاری بر نوشتن مناسبترین ریپورتاژ، باعث افزایش راندمان کسب و کار شما خواهد شد. در این مقاله پس از بررسی مفهوم ریپورتاژ، به شرح نکات مرتبط با آن خواهیم پرداخت.
شیوههای کلی تبلیغات
کارشناسان توصیه می کنند بهتر است برای اینکه مطلبی که برای رپورتاژ می نویسید، برای مخاطب خسته کننده نباشد، محتوای آن بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. این کار علاوه بر خسته نکردن مخاطب یک حُسن دیگری هم دارد و آن اینکه خود این رپورتاژ آگهی نمی تواند برای سایر صفحات خود شما رقیب شود. توصیه می کنیم رپورتاژ را طوری سئو نکنید که با صفحات اصلی خودتان رقابت کند. نگته مهمی که باید در نوشتن رپورتاژ آگهی باید توجه زیادی به آن داشته باشید، این است که محتوای متن اصلی شما باید طوری نوشته شود که برای خواننده هم جذاب باشد و هم خواندن و درک آن برای او راحت باشد.
البته همیشه استثنا وجود دارد، اما بیشتر وبسایتها، رپورتاژها را حذف نمیکنند. همین باعث میشود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند. پس زمان را هدر ندهید و برای ارتقای محبوبیت و شهرت برند خود، یک محتوای ایدهآل تهیه و آن را در یکی از وبسایتهای معتبر و پربازدید منتشر کنید. امروزه نیز بعد دیگری مجله خبری مدرن بک لینک از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده میکنیم؛ به گونهای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه میشود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وبسایت تبلیغکننده است.
با قرار دادن ریپورتاژ برای سایت تان میتوانید این اطمینان را داشته باشید که اگر این ریپورتاژ به طور صحیحی نوشته شده باشد میتواند کاربران بیشتری را به سایت تان هدایت کند و ترافیک سایت تان را بهبود بخشد. شما باید بدانید که کاربران در چه موقعیت هایی احتمال کلیک کردن روی لینک به سایت تان را بیشتر دارند و در آن موقعیت ها به سایت و یا صفحات هدف تان لین دهید. دراین حالت کاربران به سایت تان وارد میشوند و شما را به اهداف ریپورتاژ نویسی میرسانند. دیگر نکته ای باید به عنوان اصول نوشتن ریپورتاژ در نظر داشته باشید این است که در مکان های درست لینک دهی به سایت تان را داشته باشید.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو
به همین جهت سئولایت اعلام آمادگی دارد تا بهترین و مناسب ترین پلن های رپورتاژ را برای سایت شما تنظیم و اجرا نماید و در صورت نیاز بعنوان مشاور حرفه ای در کنار شما باشد. در این صفحه شما می توانید رپورتاژ و بک لینک دانشگاهی و رپورتاژهای مجله ای (پی بی ان) را سفارش دهید. ثبت آگهی در سایتهای انتشار بسیار آسان است و شما تنها به عضویت در این سایتها دارید البته در برخی از سایتهای پربازدید خبری مانند ایسنا و …
- موسسه تام آكادمی که زير نظر گروه آموزشی پژوهشی تام فعاليت میکند، فعالیت اصلی خود را در قالب یک شعار محوری، یعنی دسترسی سريع و آسان و بدون واسطه به محتواي آموزشی، مشاورهای و پژوهشی در همه حوزهها تعریف نموده است.
- رپورتاژ می تواند به جزئیات بیشتری در مورد مزایای یک محصول خاص بپردازد، که در تبلیغات بنری معمولی این امر امکان پذیر نیست.
- درطی ریپورتاژ خود بعد از بیان مسائل و ارائه یک سری از حقایق باید مواردی را عنوان کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگرقابل استفاده باشد.
- رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر کنید و باید دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از نظر موضوعی به سایت شما نزدیک باشد.
با توجه به فراگیر بودن ریپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما میتوانید کانالهای توزیع محتوای زیادی را چون سایتهای پربازدید ، شبکههای اجتماعی، و… برگزینید تا بتوانید طیف گوناگونی از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. بنابراین انتشار ریپورتاژ آگهی شانس دیده شدن و محصولات شما را چند برابر میکند و یکی از کارکردهای اساسی و مهم ریپورتاژ برندسازی و آگاهی مخاطبان از برند است. متنهای ریپورتاژ خبری برای تاثیرگذاری بر تبلیغات باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. هرچقدر متنهای رپورتاژ باکیفیتتر باشند تعرفه رپورتاژ خبری در سایتهای تبلیغاتی نیز بالاتر خواهدبود اما این بدان معنی نیست که هر سایت تبلیغاتی که تعرفه بیشتری داشت متنهای باکیفیتی را تولید میکند. برای اطمینان از کیفیت ریپورتاژ خبری در سایتهای تبلیغاتی قبل از سفارش اصلی خود ابتدا یک سفارش کوچک به این سایتها دهید اگر کیفیت متن تولید شده مورد رضایت شما بود سپس سفارش اصلی خود را ثبت کنید. رایا مارکتینگ یکی از سه سایت برتر کشور در زمینه سئو و تولید محتوا میتواند به شما در این زمینه کمک زیادی کند.
از این روی ریپورتاژ آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاعرسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط موثر و مفید با مخاطبان تاثیر بسزایی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. روژسا با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع در بازار قصد دارد کاربران خود را که عمدتا برنامه نویسان، مدیران شبکه، استاد دانشگاه و … از هدفهای این فروشگاه میتوان به معرفی و بررسی تخصصی محصولات High-End، امکان واردات محصولات با کیفیت، ارائه محصولات با قیمت واقعی و مناسب، بررسی تستها و گارانتی محصولات وارداتی و … شما با ثبت نام در این سایتها به راحتی میتوانید آگهی خود را در آنها ثبت کنید برای ثبت نام در این سایتها شما نیاز به یک شماره تماس یا ایمیل دارید.