ریپورتاژ چیست و چه مزایایی دارد؟ | مدرن بک لینک

تبلیغی که در یک مجله مالی یا در یک سایت خبری علمی ظاهر می شود، لحن متفاوتی نسبت به تبلیغ در یک مجله ورزشی مشهور دارد. در واقع ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات همسان به حساب می آید که به شکل یک گزارش خبری نوشته می‌شود و البته باید یک فرد متخصص از نظر تبلیغاتی روی آن کار کند. شما در ریپورتاژ آگهی مخاطبان‌ تان را در یک سمت مشخص همراهی می‌کنید تا به جهتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رخ دهد. همانطور که در متن بالا مشاهده می‌کنید معرفی برند خود و شروع فعالیت و همچنین گفتن هدف کسب و کار خود یکی از راه‌های است که می‌توانید حسن نیت خود را به مخاطبان نشان دهید.

  • مدارک و مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد رپورتاژها می توانند مؤثرتر از تبلیغات نمایشی سنتی، حداقل در وب و دستگاه‌های تلفن همراه باشند.
  • به طور مثال رتبه سایت‌های ایرانی را هم در میان کل سایت‌های دنیا و هم در میان کل سایت‌های ایران نمایش می‌دهد.
  • بسیاری از نشریات هنگام انتشار رپورتاژ بیان می کنند که این محتوا، تبلیغاتی است تا خوانندگان خود را گمراه نکنند.
  • ریپورتاژ آگهی بیشتر برای محصولات و خدماتی استفاده می شود که ارائه اطلاعات بیش از تصاویر بر مخاطب تاثیر گذار باشد.
  • علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو داشته باشید.
  • نوشتن تیتر تخصصی و جذاب کار آسانی نیست و برای اینکار به همکاری یک متخصص کاربلد و حرفه ای نیاز خواهید داشت.

نکته قابل توجه این است که افراد مختلف، حس‌های متفاوتی دارند و همه آن‌ها را برای نوشتن ریپورتاژ آگهی در نظر داشته باشید تا بتوانید افراد مختلف را به مطالعه ریپورتاژ خود ترغیب کنید. ریپورتاژ به معنای تولید یک محتوا شامل کلمات کلیدی است که به سایت‌های معتبر می‌دهید تا آن‌ها، محتوای شما را انتشار دهند. این کار از این جهت اهمیت دارد که شما در محتوای خود، چندین کلمه را تعیین می‌کنید تا سایت مورد نظر با استفاده از آن‌ها به شما لینک دهند. به همین دلیل است که رپورتاژ آگهی برای تبلیغات و همچنین گرفتن بک لینک و بهینه سازی سئو دارای کاربرد فراوان و همچنین اهمیت بسیار زیادی است.

با توجه به فراگیر بودن ریپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید ، شبکه‌های اجتماعی، و… برگزینید تا بتوانید طیف گوناگونی از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید. بنابراین انتشار ریپورتاژ آگهی شانس دیده شدن و محصولات شما را چند برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اساسی و مهم ریپورتاژ برندسازی و آگاهی مخاطبان از برند است. متن‌های ریپورتاژ خبری برای تاثیرگذاری بر تبلیغات باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. هرچقدر متن‌های رپورتاژ باکیفیت‌تر باشند تعرفه رپورتاژ خبری در سایت‌های تبلیغاتی نیز بالاتر خواهد‌بود اما این بدان معنی نیست که هر سایت تبلیغاتی که تعرفه بیشتری داشت متن‌های باکیفیتی را تولید می‌کند. برای اطمینان از کیفیت ریپورتاژ خبری در سایت‌های تبلیغاتی قبل از سفارش اصلی خود ابتدا یک سفارش کوچک به این سایت‌ها دهید اگر کیفیت متن تولید شده مورد رضایت شما بود سپس سفارش اصلی خود را ثبت کنید. رایا مارکتینگ یکی از سه سایت برتر کشور در زمینه سئو و تولید محتوا می‌تواند به شما در این زمینه کمک زیادی کند.

همانطور که می‌دانید، برای بسیاری از افراد مهم است که یک گزارش جامع از یک محصول یا خدمات را از یک زبان بی‌طرف بشنوند. با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاری بر نوشتن مناسب‌ترین ریپورتا‌ژ، باعث افزایش راندمان کسب و کار شما خواهد شد. در این مقاله پس از بررسی مفهوم ریپورتاژ، به شرح نکات مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

یک رپورتاژ آگهی مؤثر همیشه با یک گام بعدی واضح برای کاربران علاقمند به یادگیری بیشتر در مورد یک محصول به پایان می رسد. شما می توانید در این چکیده یا مقدمه، کاربران تان را به متن و محتوای اصلی رپورتاژتان هدایت نمایید. چکیده باید حداکثر در ۴۰ کلمه نوشته شود، همچنین باید طوری نوشته شود که کاربر ترغیب و تشویق به خواندن بقیه مطلب شما شود. گفتیم که تعداد کلمات استفاده شده در چکیده حداکثر باید ۴۰ کلمه باشد، پس در انتخاب این ۴۰ کلمه هوشمندانه و با دقت عمل کنید تا رپورتاژتان بسیار کاربردی و مؤثر باشد.

شما هم اگر با رپورتاژ آگهی آشنایی داشته باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که انتشار آن با هزینه همراه است. همان‌طور که گفته شد، سایت‌هایی که به عنوان مرجع انتشار مورد استفاده قرار می‌گیرند، سایت‌های مشهور و معتبر و پربازدید هستند که بازدیدکنندگان زیادی از صفحات آن‌ها بازدید می‌کنند. نرخ کلیک این سایت‌ها بسیار بالاست و به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، هزینه قابل توجهی در ازای انتشار محتوای تبلیغاتی سایر برندها دریافت می‌کنند. اما تفاوتی که رپورتاژ آگهی با یک مقاله عادی و طبیعی در یک وب‌سایت دارد، این است که با اهداف تبلیغاتی تولید می‌شود. به عقیده من رپورتاژ جزء دسته نسبتا پرهزینه از تبلیغات دیجیتال است، پس برای دریافت نتیجه بهتر می بایست همه اجزا به خوبی در کنار هم قرار بگیرند.

خصوصیات محتوا در رپورتاژ آگهی

البته همیشه استثنا وجود دارد، اما بیشتر وب‌سایت‌ها، رپورتاژها را حذف نمی‌کنند. همین باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با برند و محصولات شما آشنا شوند. پس زمان را هدر ندهید و برای ارتقای محبوبیت و شهرت برند خود، یک محتوای ایده‌آل تهیه و آن را در یکی از وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر کنید. امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم؛ به گونه‌ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که در حالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است. اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب‌سایت تبلیغ‌کننده است.

از این روی مجله خبری مدرن بک لینک آگهی نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومی در جهت اطلاع‌رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط موثر و مفید با مخاطبان تاثیر بسزایی در تبلیغات اینترنتی خواهد داشت. روژسا با ارائه محصولات با کیفیت و متنوع در بازار قصد دارد کاربران خود را که عمدتا برنامه نویسان، مدیران شبکه، استاد دانشگاه و … از هدف‌های این فروشگاه می‌توان به معرفی و بررسی تخصصی محصولات High-End، امکان واردات محصولات با کیفیت، ارائه محصولات با قیمت واقعی و مناسب، بررسی تست‌ها و گارانتی محصولات وارداتی و … شما با ثبت نام در این سایت‌ها به راحتی می‌توانید آگهی خود را در آن‌ها ثبت کنید برای ثبت نام در این سایت‌ها شما نیاز به یک شماره تماس یا ایمیل دارید.

کارشناسان توصیه می کنند بهتر است برای اینکه مطلبی که برای رپورتاژ می نویسید، برای مخاطب خسته کننده نباشد، محتوای آن بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد. این کار علاوه بر خسته نکردن مخاطب یک حُسن دیگری هم دارد و آن اینکه خود این رپورتاژ آگهی نمی تواند برای سایر صفحات خود شما رقیب شود. توصیه می کنیم رپورتاژ را طوری سئو نکنید که با صفحات اصلی خودتان رقابت کند. نگته مهمی که باید در نوشتن رپورتاژ آگهی باید توجه زیادی به آن داشته باشید، این است که محتوای متن اصلی شما باید طوری نوشته شود که برای خواننده هم جذاب باشد و هم خواندن و درک آن برای او راحت باشد.

خرید اکانت اختصاصی Ahrefs