این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئوی معنایی تولید محتوای بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. برای مثال، وقتی مطلبی مینویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بارها و بارها بکار میبرید، در اصل به گوگل میگویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمامتر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است.
اگر چه ممکن است نتايج بهينهسازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبهبندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايتها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليکها را شامل ميشود، قرار گيرند. يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعهدهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روشهاي غير اخلاقي سئو استفاده ميکردند. حضور این صفحات هم در زیردامنه و هم دامنه اصلی موجب ایجاد محتوای تکراری شده و هردو نسخه توسط گوگل ایندکس خواهد شد.
زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را کسب کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را تکمیل کرده و تکنیکهای کاربردی زیادی را بیاموزید. استفاده از تکنیکهای سئو درجهت رضایت مشتریان و پیروی از استانداردهای معرفی شده توسط گوگل برای رسیدن به جایگاه برتر در نتایج جستجو را سئو کلاه سفید مینامیم.
در حالی که مجله خبری مدرن بک لینک به انواع مختلفی از روش ها تقسیم می شود؛ اما اصول اصلی آن تغییر نمی کند. ما می توانیم سئو سایت را به سه مؤلفه یا قسمت اصلی تقسیم کنیم و باید با آن ها آشنا شویم. موتورهای جستجو توسط افرادی استفاده می شود که یک سوال دارند و در اینترنت برای یافتن پاسخ آن جستجو می کنند. الگوریتم های موتور های جستجو، برنامه های رایانه ای هستند که به دنبال سرنخ های خاصی می گردند تا به جستجوگران نتایج دقیقی را ارائه بدهند.
پلن پروزه محور براساس کلمه کلیدی :
سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمعبندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا میبایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها میبایست با عکسالعمل سایت شما همراه باشد. هرکدام از این روشها بخش خاصی از سایت را پوشش میدهند و برای بهینهسازی میبایست به تمامی این روشها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید.
به عنوان مثال کلمات کلیدی این مقاله عبارت “سئو چیست“،”سئو سایت” و “سئو به زبان ساده” میباشد که شما با جستجوی این عبارات و یا عبارات مرتبط، به این مقاله راه پیدا کردید. امروزه گوگل تمامی وب سایت ها را بر اساس سرعت و کاربرپسند بودن نسخه های موبایلی آنها رتبه بندی می کند. صفحات خود را برای جستجوی موبایل بهینه کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده تمرکز کنید. تستهای سازگار با موبایل و سرعت صفحه، به شما کمک میکند تا ببینید کدام جنبههای صفحه شما باید بهبود یابد. این تستها در WebSite Auditor (نرم افزاری برای بررسی سئو سایت) ادغام شدهاند، بنابراین میتوانید بهینه سازی موبایل صفحات خود را بررسی کنید.
- امنیت و ایمنی اطلاعات کاربر از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی سایت محسوب میشود.
- این تستها در WebSite Auditor (نرم افزاری برای بررسی سئو سایت) ادغام شدهاند، بنابراین میتوانید بهینه سازی موبایل صفحات خود را بررسی کنید.
- لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بیتاثیر است.
- این فایل ها اجازه نمی دهند تا سایت های مناسب برای نمایش در موبایل ارائه شوند.
از این گذشته، ساختارهای کدهای شما باید بهگونهای باشد که سرعت بارگذاری صفحات سایتتان برای کاربران به حداقل زمان ممکن برسد. سئو و بهینهسازی سایت یکی از ابزارهای موجود برای رشد در بازاریابی اینترنتی محسوب میشود. ابزارهای دیگری همچون شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات بنری نیز در بازاریابی تاثیرگذار خواهند بود، اما هیچ یک به اندازه سئو، شما را در معرض کاربران هدف قرار نمیدهد. این سه اقدام به خوبی میتواند از طریق لینکسازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد.
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل پیدا می کنند. از این رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. چه تعداد لینک به وب سایت ارجاع شده است؟ این ترافیکی است که شما از طریق لینک های خارجی که به سایت شما اشاره می کنند دریافت می کنید.
Landing Page چیست و چه فرقی با صفحات وب دارد؟
پاسخ گویی در این مورد نیازمند بررسی دقیق سایت و وضعیت آماری آن از طریق سرچ کنسول و ابزارهای جانبی سئو است. برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله حذف کلی سایت از گوگل مراجعه کنید. رتبه در ایران به رفتار کاربران ایرانی و رتبه جهانی در مقایسه با کل سایتها سنجیده میشود و لزوما در یک راستا حرکت نمیکنند. بنده حدود سالی هست که به صورت تخصصی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم و سئو سایت رو به 4 بخش از نظر خودم دسته بندی میکنم.