زمانی که شما در نتایج جستجو نمایش داده شوید، دیگر نمی دانید چه کسانی ممکن است بر روی لینک سایت شما کلیک کنند. این تفاوت را شاید بتوان به عنوان مزیتی برای بازاریابی در موتورهای جستجو به حساب آورد. هدف از سئو، پاسخ به نیاز کاربر است، دقیقا همان چیزی را که می خواهد به او بدهد. به عبارت دیگر هدف از سئو این است که کاربر جستجوکننده را به بازدیدکننده، بازدیدکننده را به کاربر دائمی و مشتری تبدیل کند. شما به عنوان متخصص سئو وظیفه دارید، بدانید که در چه زمانی، چه قوانین و اصولی را باید پیاده سازی کنید تا وب سایت شما بهینه شود. یکی از ابزارهای رایگان سئو است که برای بهینه سازی سایت به کار می رود.
سئو تکنیکال به تمامی جنبه های فنی وب سایت که روی سئو تاثیر گذار است، می پردازد. مواردی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در سئو تکنیکال پیاده سازی شود. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد. سئو (بهينهسازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتورهاي جستجو با روشهاي غير اخلاقي نيست. آنها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايتها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبهبندي بالا، ايجاد شدهاند. اگر ریدایرکت 301 بین دو دامنه برقرار باشد بک لینک ها از دست نرفته و جایگاه شما در کلمات کلیدی نیز افت نخواهد داشت.
گوگل سرچ کنسول نه تنها میتواند به شما در تشخیص مشکلات فنی در سئو سایت کمک کند، همچنین محبوبترین صفحات سایتتان در گوگل را به شما نشان میدهد. به کم این ابزار میتوانید ببینید در چه رتبهای قرار دارید، مشکلات سایت شما چیست؟، وضعیت سازگاری سایت با موبایل چطور هست؟ و چه سایتهایی به سایت شما ارجاع دادهاند. این ابزار بطور کلی به شما کمک میکند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایتها استفاده میکند و الگوریتمهای گوگل دائما در حال تغییر هستند.
البته ساخت بک لینک در سایتهای دیگر امری مشکل است و نباید از روشهای کلاه سیاه برای اینکار استفاده کرد. خرید بک لینک بصورت انبوه یکی از روشهای کلاه سیاه لینک سازی در سئو است و ممکن است منجر به جریمه شدن وبسایت شما توسط گوگل و حذف آن از نتایج گوگل شود. در صورتی که محتوای منتشر شده در وبسایت مفید باشد سایر وبسایتها به مطالب سایت ارجاع خواهند داد. کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته میشود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد میکنند. کلمه کلیدی دروازهای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایتهای دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شدهایم.
- این ابزارها به سئوکار کمک می کنند تا بتواند مسیر سئو سایت خود و سایر رقبا را به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
- اگر روی افزایش نرخ تبدیل وبسایت تمرکز دارید، باید روی هدایت بازدیدکنندگان به سمت هدفی خاص تمرکز کنید؛ این هدف میتواند پیوستن به لیست ایمیل شما یا خرید یکی از محصولاتتان باشد.
- یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد.
- اولین قدم در سئوی سایت این است که بدانید مخاطبان شما چه کلماتی جستجو میکنند و چه کلماتی برای مخاطبان سایت شما مهم هستند.
همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینههای فروش باشند. حال این هدف میتواند خرید، ثبت نام و یا عضویت در سایت باشد. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینکهای زیادی در آن وجود داشته باشد.
Meta Description یا توضیحات متا چیست و چه اهمیتی دارد؟
رباتها کار خود را با گردآوری چند صفحه وب شروع میکنند و بعد با دنبال کردن لینکهای موجود در آن صفحات، URL های جدید را کشف میکنند. در مسیر دنبال کردن لینکها، رباتها محتواهای جدید را نیز پیدا کرده و به ایندکس خود (پایگاه دادهای از URL های کشف شده) که کافئین نام دارد، اضافه میکنند. این کار به این خاطر انجام میشود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوای این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتورهای جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Redirect راهی است برای فرستادن هم کاربران و هم موتورهای جستجو به یک URL متفاوت از چیزی که برایش درخواست کرده بودند.
درمقابل، Unnatural Link یا لینک غیرطبیعی به لینکهایی گفته میشود که خریداری میشوند. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید. متن لینک تفاوتی جزئی با کلمه کلیدی صفحهای که به آن لینک داده شده است، داشته باشد. مثلا لینکی با عنوان “استراتژیهای سئو” به صفحهای با موضوع سئو داده شود.
بدین معنا که از عنوان های پربازدید استفاده شود، از لینک های داخلی استفاده کنید. به عنوان مثال، منوی بالای سایت شما خیلی کوتاه است یا نوارهای کناری سایت شما با فرمت موبایل نمایش داده نمی شوند و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن به کاربر دسترسی پیدا کنید. ریسپانسیو یکی از روش های بهینه سازی وب سایت برای مرورگرها و گوشی های موبایل است. در این روش اگر فرم و ساختار صفحات داخل گوشی موبایل خراب باشد، می توان آن ها را در صورت نیاز نمایش داد. بنابراین کاربران به راحتی می توانند محتویات سایت را مشاهده کنند. ایجاد یک نسخه موبایل کاملا مجزا از سایت خود و هدایت کاربران به آن نسخه راه دیگری برای بهینه سازی سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه است.
تولید محتوا
شرکت سئو سئو هاما در سال 96 به عنوان زیرمجموعه از شرکت سامانه آفرین مبتکر آتیه نوین با هدف ارتقا سطح کیفیت سئو در ایران فعالیت خود را آغاز کردیم و تا به امروز بیش از 500 پروژه سئو را به سرانجام رسانده ایم. متاسفانه سئو جز پرخطر ترین کارهاست زیرا گاهی چریمه ای که مجله خبری مدرن بک لینک یک موتور جستجو برای شما درنظر میگیرید هیچگاه قابل برگشت نیست. به نظر می رسد که به روزرسانی Google Medic به طور نامتناسبی بر وب سایتهای پزشکی و همچنین سایر وب سایتهایی که با تصمیمات بالقوه تغییر زندگی (مالی، حقوق، آموزش) مرتبط هستند، تأثیر میگذارد.