شما در حالی که برای سایتتان محتوا تولید میکنید و آن را سئو میکنید به یک سری ابزار برای آنالیز کردن سایت و بررسی نتایج بهدست آمده از سئو نیاز دارید. از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و دهها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و… گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی میماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است. در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایتهایی که ریسپانسیو یا همان واکنشگرا نباشند به جایگاههای پایینتر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ میکنید، یا در دستگاههای دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز میکنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد.
اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده
این نوع محتواها؛ پتانسیل بسیار بالایی برای دریافت بکلینک دارند. در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست میکنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته مجله خبری مدرن بک لینک باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمعآوری شده باشد ارائه میکنیم. سپس در سالهای بعد با واضح شدن صفحات مهم؛ برای تقویت آن صفحات رپورتاژ میگیریم.
شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به رباتهای گوگل کمک کنید. چطور؟ یکی از بهترین راهکارها، ایجاد یک ساختار قابل پیگیری و دنبال کردن در سایت است. ، زیر شاخههای آبنباتفروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوهای تقسیم شدهاند در تگ و زیر شاخههای آنها نیز در تگ قرار گرفتهاند. شما هم با توجه به موضوع و بخشبندیهای متنتان باید ساختاری متناسب را ایجاد کنید و عنوانهای هر بخش را با تگهای جدا کنید.
از نظر فنی و تکنیکی تعداد زیادی لینک همیشه برای تجربه کاربر خوب نیستندو محدود کردن تعداد لینکها در هر صفحه به تعداد معقول (معمولاً حدود ۱۰ یا کمتر) میتواند مزایای SEO را به همراه داشته باشد. شما باید لینکی را در صفحه تان قرار دهید که احتمال کلیک کردن کاربران روی آن بیشتر باشد و آن ها را به صفحات دیگر هدایت کند در این صورت لینک دهی داخلی شما مفید خواهد بود. در انتهای دوره آموزش سئو داخلی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به شما اعطا میشود و شما میتوانید به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید. یکی از کار هایی که در سئو داخلی انجام میشود استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه و خاکستری میباشد. شما میتوانید در مقاله سئو کلاه سفید چیست اطلاعات لازم را از این تکنیک ها به دست آورید و با استفاده از این تکنیک ها سئو سایت را بهببود بخشید. بعضی از کلمات در همه متنها به تعداد زیادی تکرار میشوند؛ مثل افعال، حروف اضافه و ….
یکی از تکنیک های سئو که در هر سال تکرار می شود چیست؟
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعهاي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتمهاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبهبندي بالا، بکار ميرود. اين مهم است که بدانيد اين روشها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نميشود و بکارگيري اين روشها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد. در واقع، مطالعات روی 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که میانگین تعداد کلمات در صفحه اول نتایج گوگل 1447 کلمه است. و این محتوای متنی اضافی می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر کمک کند. این سایت میتواند در تحلیل رقبا، تعداد بک لینکها و موارد بسیار زیاد دیگری به شما در سئوی صفحات سایتتان کمک نماید. به جای اینکه یک الگوریتم ثابت و مکانیکی برای جستجوی اطلاعات وجود داشته باشد، آنها پس از نمایش نتایج جستجو، به رضایت کاربران توجه میکنند و بر این اساس، فهرستهای خود را اصلاح میکنند.
منابع خارجی در کنار منابع داخلی یک منبع بسیار مناسب برای یادگیری شما هستند. این سایت ها به صورت مداوم در حال به روز رسانی هستند و می توانید از مطالب آن ها جدیدترین مطالب مربوط به سئو، سئوی داخلی، سئوی خارجی، تولید محتوا، بک لینک ها و… را استخراج کنید. اما همیشه داشتن منابع مفید چیزی هست که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. سه سایتی که در ادامه آن را معرفی می کنیم، از بهترین منابع انگلیسی برای یادگیری سئو هستند. ابزار وورنک برای تحلیل و بررسی شرایط سئویی سایت مخصوصا سئو تکنیکال بسیار مناسب میباشد. این ابزار تمامی بخش های سایت شمارا تحلیل کرده و اگر موردی در سایت شما مشاهده شود به شما پیغام خواهد داد.
- هر چه زنجیرهایی که به سایت وصل کنیم بیشتر باشد، امتیاز بیشتری از گوگل گرفته و روزی جام قهرمانی را بر سر خواهیم گذاشت.
- علاوه بر نکات بالا؛ حتما سایر نکات تکنیکال که در فصل سئو تکنیکال عرض کردم را هم ترتیب اثر دهید.
- خوشبختانه؛ افزونه یواست این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام میدهد.
شما نمیتوانید وبسایت خود را بهینهسازی کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. حال چگونه باید این موضوع را فهمید؟ بهترین نقطه برای شروع این است که به آنچه مشتری شما ممکن است جستجو کند خوب فکر کنید و ایدههای خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید. خدمات مربوط به آموزش به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام میشود که در حالت حضوری دورههای آموزش در مکان شرکت و به صورت گروهی برگزار میشود. در حالت غیرحضوری آموزش در بستر اینترنت از طریق دورههای آنلاین و به صورت وبینار یا ویدئو کنفرانس انجام میشود. در حال حاضر آموزش سئو غیرحضوری بیشتر طرفدار دارد و به خاطر مسائلی مثل کاهش هزینهها، تمرکز بیشتر در حین آموزش و … بیشتر مورد توجه میباشد. ابزاری برای بررسی میزان سرعت سایت و افزایش سرعت لود وبسایت میباشد.
در دنیای گسترش، پیامهای قانونی پاسخهای بهتری دریافت میکنند. به نظر می رسد که کلمه “زیرا” باعث می شود درخواست شما قانونی تر به نظر برسد. با استفاده از Semrushمی توانید به راحتی صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که بیشترین میزان آب را دارند .