در فضای اینترنت نیز همینگونه است؛ با این تفاوت که موقعیت مغازه شما با ابزاری مثل خیابان اصلی یا کوچه پس کوچه سنجیده نمیشود. در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین میکند. هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالاتری مجله خبری مدرن بک لینک داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین میکند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهایی که سئو نام دارد انجام میدهد.
البته این امر زمانی میسر می شود که شرایط دیگر تامین شده باشند. در مواقعی که صفحه ای از سایت وجود ندارد و یا تغییر کرده می توانید از گوگل بخواهید تا اگر کسی روی لینک این صفحه کلیک کرد، وارد صفحه دیگری شود که شما مشخص می کنید. نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را بشناسید و روی آنها تمرکز داشته باشید. البته یکی از راه های ساده برای بالا بردن تعداد بازدید کنندگان و کسب رتبه در زمان کوتاه، خرید جایگاه یا تبلیغات از گوگل است. این تبلیغات با اسم Adwords شناخته می شوند و می توانند به کسب رتبه کمک به سزایی داشته باشد.
گوگل ابزاری به نام page speed insights را منتشر کرده است که به شما کمک می کند تا سایتی هماهنگ با استانداردهای این الگوریتم داشته باشید. در واقع، این ابزار تعیین می کند که سایت شما چقدر با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد. وبمسترها می توانند از این ابزار برای بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات استفاده نمایند. به برچسب هایی که بر روی نوشته های خود می زنید، تگ گفته می شود. کاربران با استفاده از تگ ها می توانند راحت تر به مطالب موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. یک تگ می تواند در برگیرنده نام، ویژگی، موضوع و کاربرد محصول شما باشد.
چه مقدار از بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری تبدیل می شوند؟ سئو به تنهایی نمی تواند باعث بالا رفتن نرخ تبدیل شود. برای رسیدن به این هدف شما باید به اصطلاح بهینه سازی تبدیل انجام دهید. نرخ تبدیل می تواند نشان دهنده ی مرتبط بودن ترافیک دریافتی از طریق موتورهای جستجو به کسب و کار شما باشد. اگر این نرخ پایین است یکی از دلایل آن می تواند هدف گیری غیر موثر مخاطبین در استراتژی سئو باشد. SEO مخفف Search Engine Optimization است که به معنی (بهینه سازی موتور های جستجو) می باشد. در واقع سئو به بهینهسازی صفحات سایت شما برای رسیدن به جایگاه بالایی در نتایج جست و جوی گوگل و سایر موتورهای جست و جو میپردازد.
میتوانید از روشهایی مثل ارسال ایمیل به اینفلوئنسرها و سایر وبلاگهای موجود در زمینه تخصصی خود استفاده کنید. مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و آنها را به محتوایی که لینک آنها در آن وجود دارد هدایت کنید. نوشتن مقالات با کیفیت و غنی احتمال گرفتن بک لینک را افزایش میدهد. با این کار افرادی که از سایت شما بازدید میکنند، خیلی سریع هر اطلاعات یا محصولی که نیاز دارند را پیدا میکنند و از برند شما برای ارائه آن قدردانی میکنند.
لینک های وبلاگ ، لینک های صفحه اصلی ، لینک های دایرکتوری ها ، لینک های آموزشی ، لینک های پاورقی و …. طراحی اپلیکیشن موبایل یک روش نسبتا گران و پرهزینه است اما یک سرمایهگذاری محسوب میشود. سعی کنید از کلمات کلیدی سه یا چهار قسمتی استفاده کنید زیرا شانس شما را برای دیده شدن افزایش می دهد. کلمات کلیدی را به صورت طبیعی و متناسب در نوشته های خود قرار دهید. بدیهی است که گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و به همین ترتیب سایت ها را رتبه بندی می کند. اگر از وب سایت های معتبر برای لینکهای ارتباطی استفاده می کنید دیگر لازم نیست نگران شکستن لینک ها باشید.
اصطلاحات کلیدی در سئو: انواع سئو
تیم سئو و بهینه سازی کلیک اول، روی تقویت دامنه از طریق راه های کلاه سفید و قانونی گوگل اقدام می شود که نتیجه آن، ظاهر شدن سایت در نتایج مرتبط می باشد. سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیازمند زمان و دانش کامل برای انجام است. تیم سئو کلیک اول در کنار کسب و کار شماست تا کمک کند در نتایج مهم در کنار رقبای دیگر بیشتر دیده شوید. در صورتی که نیاز به ارتباط با کارشناسان ما دارید، می توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.
این لینکها در اکثر یا تمام صفحات یک وب سایت دیده میشوند؛ و دلیل آن هم این است که نوار کناری، سرصفحه و پانویس یک وبسایت، در تمام صفحات آن وجود دارند. یک نمونه از این لینکها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است. Wiki سایتی است که طراحی شده تا کاربران محتوای آن را ایجاد یا بروز رسانی کنند. این نوع سایتها، دانش و اطلاعات گروهی از مردم را برای ساخت بهترین منبع اطلاعاتی ممکن بکار میگیرند. ازطریق یک همکاری گسترده، مشارکت کنندگان میتوانند منبع و مرجعی ایجاد کنند که برتر و جامعتر از هر چیزی باشد که ما به تنهایی میتوانستیم آن را بوجود بیاوریم.
سئو سایت فروشگاه اینترنتی
شما ممکنه به نسبت سایت های ایران پسرفت داشته باشی ولی در کل پیشرفت. یعنی کلا سایت های ایرانی توی اون بازه زمانی بازدیدشون نسبت به متوسط جهانی بالا رفته. بعد از راه اندازی سایت جدید هریک از آن صفحات قبلی را به آدرس متناظر آن در سایت جدید ریدایرکت 301 کنید. البته اگر سایت شما با آدرس https باز میشود به چهار حالت نیاز دارید در غیر اینصورت همان دو حالت مربوط به http کفایت میکند.
قیمت در بازاریابی هیچ جایگاهی ندارد!
چنانچه شرکتی، سازمان، فروشگاه مغازه و یا هر بخش دیگری دارید که خدمات و محصول می فروشید، سئو سایت این قابلیت را دارد که فروشتان را چندین برابر کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که هر پیوندی که میخواهید ایجاد کنید مرتبط با موضوع سایت شما باشد زیرا لینک های مرتبط بیشترین تاثیر را در بهبود سئو سایت دارند. با این روش ها هم باعث بهبود سئو سایت می شوید و هم میتوانید شانس کلیک شدن را افزایش دهید پس آن را به هیچ وجه دست کم نگیرید. همانطور که اشاره کردیم تولید محتوای مفید میتواند کاربران بیشتری را جذب سایت شما کند و میانگین زمان کاربران را افزایش دهد. استفاده از تصاویر برای وب سایت فوق العاده است اما اگر می خواهید این تصاویر موجب بهبود سئو سایت شما شود باید اطمینان حاصل کنید که به درستی بهینه شده اند. چون گوگل هر چند وقت یکبار تکنیکهای سئوی کلاه سیاه را شناسایی میکند و سایتی که از آن استفاده کرده است را جریمه میکند.
- استفاده از عنوان های جالب و جدید، کاربران بیشتری را به صفحه شما هدایت می کند.
- چیزی که قابل اندازهگیری نباشد را نمیتوان بهبود داد.این جمله خود به تنهایی اهمیت تجزیه و تحلیل دادهها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای بررسی وضعیت بازدید و سئو سایت مشخص میکند.
- اینجاست که به کلمه سئو میرسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت میباشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبههای اول را دارم.
- منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی) انجام میدهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.