سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان | مدرن بک لینک

اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود.

جلوگیری از وجود صفحات تکراری (duplicate content)

اما برخی از افراد که قصد دارند پیج های آنها در نتایج گوگل دیده شود فکر میکنند که آموزش سئو اینستاگرام را داریم و مخصوص این شبکه است. حال این نکته هم باید گفته شود اگر درگیری کاربران با پیج شما در اینستاگرام زیاد باشد احتمال اینکه پیج شما در نتایج گوگل دیده شود زیاد است. این مورد یعنی میانگین رتبه صفحات و کلمات کلیدی سایت شما در نتایج گوگل. این عدد هرچی به عدد 1 نزدیک تر باشد یعنی شما به رتبه یک گوگل نزدیک تر هستید و شرایط خوبی دارید. در این تصویر Average Position سایت روی 5.9 میباشد یعنی عموما اکثر صفحاتی که در این سایت کار شده است در صفحه اول گوگل حضور دارند و میانگین روی رتبه 6 گوگل هستیم یعنی صفحه اول گوگل رتبه ششم.

  • به این ترتیب، شما سایت‌هایی را مهندسی معکوس می‌کنید که از قبل می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.
  • از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای.
  • تصاویر موجود در سایت می‌توانند در قسمت جستجوی تصاویر گوگل رتبه کسب کنند و برای سایتتان ترافیک ارگانیک جذب کنند.
  • On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است.
  • سایت مپ توسط موتور جستجو استفاده می‌شود و با انتشار محتوی جدید بایستی بروز شود.برای تولید نقشه سایت در وردپرس می‌توانید از افزونه‌های سئو وردپرس استفاده کنید.

سئو یعنی سازمان دهی کردن وب‌سایت و محتوا به گونه‌ای که موتور جستجو بتواند آن را بررسی کند، بخواند و فهرست کند و رتبه‌ی درستی به آن بدهد. هدف از این کار رساندن اطلاعاتتان به دست کسی است که به دنبال آن می‌گردد. مثلا اگر شما بیزنس فروش کفش دارید، احتمالش خیلی کم است که وب‌سایتان برای کسی که به دنبال قوانین منطقه بندی شهرشان می‌گردد، نمایش داده شود.

مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. البته این هدف اصلی شماست و ممکن است در مسیر رسیدن به این هدف، اهداف کوچکتری تحقق یابند؛ مثل وارد شدن به یک صفحه خاص، پر کردن یک فرم به خصوص و یا ثبت نام در سایت و ایجاد یک حساب کاربری. موتور‌های جستجو از‌جمله گوگل، کلمات بسیار رایج را نادیده می‌گیرند تا اینگونه بتوانند فضای پایگاه داده خود را خالی نگه داشته و به فرآیند‌های کرال و ایندکس خود سرعت ببخشند. کلماتی مثل از،به، با، در، بر و برای که به خودی خود معنی نمی‌دهند و بر نتایج جستجو نیز تاثیری نخواهند گذاشت. برای مثال وقتی شما عبارت “اصطلاحات رایج در سئو” را جستجو کنید، کلمه “در” معنی کلمات قبل و بعد خود را تغییر نمی‌دهد. درنتیجه، موتور جستجو آن را نادیده گرفته و نتایج موجود برای “اصطلاحات رایج سئو” را فراهم می‌آورد.

یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. بک لینک‌های سایت شما مانند رای اعتماد سایر سایت‌ها به سایت شما هستند و برای گوگل اهمیت دارند.عموما سایت‌های با تعداد بک لینک بیشتر رتبه بیشتری در نتایج گوگل خواهند داشت. موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد.

۱۶. محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد

تمرکز اصلی الگوریتم موش کور بر سئوی محلی است و به کسب و کارهای محلی کمک می‌کند که رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست آورند. قبل از این الگوریتم برای کسب و کارهای کوچک سخت بود که با بزرگ‌ها رقابت کنند و لی گوگل کاری کرد که هنگام سرچ کاربر، نتایج محلی نزدیک هم به او نشان داده شود. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود. محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است. برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد.

برای مثال، در جستجو‌ی موضوعات روز و اخبار، تازه و جدید بودن محتوا نقش اساسی در رتبه بندی صفحات دارد؛ درحالیکه در جستجو‌ی تعاریف یک واژه در فرهنگ لغت، این چنین نیست. این معیار‌ها بر اساس دستور‌العمل‌هایی که برای عموم در دسترس هستند مشخص و تعیین می‌شوند. هر‌چه این معیار‌ها در تولید یک محتوا و ساختار کلی یک وب سایت بیشتر رعایت شوند، الگوریتم‌های موتور‌های جستجو رتبه‌های بهتری به آن صفحات اختصاص می‌دهند.

آموزش کامل گوگل سرچ کنسول

سئو یک روش و استراتژی بازاریابی مناسب برای همه وب‌سایت‌ها نیست و بر اساس هدف گردانندگان یک وب‌سایت، استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی دیگر مانند تبلیغات از طریق پرداخت کلیکی می‌تواند مؤثرتر باشد. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. یادگیری کار با ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها.

برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند. به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند. البته لازم به ذکر است که برخی موتور‌های جستجو (مطمئنا بجز گوگل، بینگ و یاهو)، این فایل‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند و به بخش‌هایی که نباید، وارد می‌شوند.

افزونه های مجله خبری مدرن بک لینک رنک مث و یوست به شما در ساخت نقشه سایت به فرمت XML کمک خواهند کرد. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پس از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، افزایش‌ در ترافیک وبسایت ایجاد می‌شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این ورودی‌ها از بین می‌رود.