لینکسازی داخلی به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا تمام صفحات سایت را پیدا کنند و در صورت داشتن استانداردهای لازم ایندکس و در اختیار کاربران قرار دهد. لینک بیلدینگ یا لینک سازی در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که لینکها میتوانند مقداری از اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد منتقل سازد. هدف از ایجاد لینک، دستیابی کاربر و موتورهای جستجو به صفحات دیگر میباشد. هرچه میزان لینک دهی به یک صفحه و یا یک سایت بیشتر باشد، اعتبار آن نزد موتورهای جستجو افزایش مییابد. آنالیز رقبا شامل تحقیق در مورد محتوا، لینکسازی، کلمه کلیدی،… که رقبای حوزه کسب و کار شما استفاده کردهاند تا به رتبه و جایگاه بالایی برسد.
علاوه بر مواردی که تا الان مطرح شد، پرس و جو از روش ها و استراتژی های به کار گرفته جهت موفقیت در پروژه سئو می تواند دید خوبی از این مسیر به شما ارائه کند. در همین راستا، برای اطمینان خاطر بیشتر می توانید قبل از انتخاب شرکت، روشها و استراتژی آنان را در جهت بهینه سازی سایت جویا شوید. برای اینکه متخصص سئو شوید ابتدا باید کار با موتورهای جستجوگر را یاد بگیرید.
راهنما و انجمن پشتیبانی گوگل
این فایل ها اجازه نمی دهند تا سایت های مناسب برای نمایش در موبایل ارائه شوند. پس از اینکه لینک سایت را در این ابزار وارد کردید، به شما اعلام می کند که سایت شما با استانداردهای موبایل فرندلی مطابقت دارد یا ندارد. در صورتی که سایت شما نمره قبولی دریافت کند، در نتایج جستجوی گوگل، عبارت Mobile Friendly در کنار لینک شما قرار می گیرد. توجه داشته باشید که سایتی که موبایل فرندلی نباشد، کاربر را فراری می دهد.
اما فلسفه این لینک ها چیست؟ به اصلاح این لینک ها رای مثبت سایت ها به سایت شما می باشد. اگر صفحه یا مطلبی در اینترنت با ارزش باشد کاربران بیشتری آن را خوانده و به طور طبیعی سایت های بیشتری به آن لینک می دهند. اگر قصد دارید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید و یا ری دیزاین کنید، به یک تیم سئو حرفه ای نیاز خواهید داشت.
انجام تاکتيکهاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي ميتواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود. این مشکل برای ما هم زیاد پیش میومد ولی از زمانیکه پیش از شروع کار اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار دادیم شرایط تغییر کرد. قبل از هر توافقی برای مشتری مجله خبری مدرن بک لینک خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد. تکنیک های خود را برای مشتری شرح دهید و مشخص کنید که برای پیاده سازی آنها چقدر زمان و دانش هزینه میکنید. همه این ابزارها زمانی یک لینک را شناسایی میکنند که ربات یا افزونه مرورگر آنها به صفحه ای شامل آن لینک وارد شود.
کارشناسان سئو پس از ارزیابی وضعیت سایت و رقابت در حوزه مربوطه میتوانند زمان و هزینه لازم برای سئوی سایت را تخمین بزنند. ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس تجربه و کیفیت خدماتشان، تعرفههای مختلفی را برای خدمات سئو به کارفرمایان در نظر میگیرند. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنالهای موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد.
شما می توانید با بررسی وضعیت و عملکرد های آنها از موفقیت ها و شکست هایشان یاد بگیرید. با این کار می توانید از انجام اشتباهات تکراری جلوگیری کرده و اگر در زمینه ایی کوتاهی کرده اید به آن پی ببرید. مخصوصا در سئو از آنجایی که منطق موتورهای جستجو تا حدی زیاید بر ما پوشیده است. شما با آنالیز سایت های موفق است که می توانید دریابید که چطور یک وب سایت توانسته به این جایگاه موفق دست یابد و برای نگهداری آن روزانه چه فعالیت هایی انجام می دهد. چون شما در سئو در حال رقابت با سایر وب سایت ها هستید در نظر گرفتن فعالیت ها و حرکات آن بخش از آنالیز سئوی وب سایت شما نیز به حساب می آید.
- البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه میکنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.
- با افزایش تعداد افرادی که قصد نمایش لینک سایتشان برای یک کلمه یکسان را دارند قیمت هر کلیک افزایش خواهد یافت که نتیجه آن افزایش قیمت مبلغ پرداختی شما به گوگل خواهد بود.
- بنده حدود سالی هست که به صورت تخصصی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم و سئو سایت رو به 4 بخش از نظر خودم دسته بندی میکنم.
مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیتهای الگوریتم گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد. منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به بهینه سازی در این موتور جستجو معطوف کرده است. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبهدهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجوگر، گوگل خواهد بود و در اینجا در مورد نحوه بهینه سازی برای گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه دهی سایت در گوگل صحبت خواهیم کرد. البته بد نیست بدانید که بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنمای جامع سئو برای تمامی موتورهای جستجوگر یکسان است.
مسلماً بله! گوگل رفتار کاربران را بررسی و ذخیره میکند، پس طبیعتاً رفتار کاربران روی سئو هم تاثیر خواهد گذاشت. اما چگونه؟
درصورتی که چند صفحه مختلف با محتوای مشابه حول یک موضوع در سایت وجود داشته باشد، از تگ کنونیکال برای معرفی نسخه اصلی یک موضوع به موتورهای جستجو استفاده میکنیم. به عنوان مثال اگر برای موضوع سئو چیست چندین محتوا با عناوین سئو، سئو چیست، سئو سایت و سئو به زبان ساده تولید کرده باشیم، میبایست آدرس صفحه اصلی را باقی صفحات مشابه قرار دهیم. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید موتورهای جستجو به خوبی میتوانند سایت را بررسی و آنالیز نمایید.
با انجام سئوی سایت به چه دستاوردهایی می رسیم؟