سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو | مدرن بک لینک

اگر بخواهیم به بررسی اهمیت توضیحات متا بپردازیم، می‌توانیم به یواست سئو اشاره کنیم. زمانی که شما محتوای خود را بارگذاری می‌کنید، یکی از مواردی که به بررسی آن می‌پردازد، توضیحات متا محتوای شما می‌باشد. توضیحات متا، همان خلاصه‌‌ای است که شما در هنگام جستجو یک عبارت در گوگل در زیر هر عنوان در صفحه اصلی گوگل مشاهده می‌کنید.

هزینه سئو سایت شما چقدر خواهد شد؟

یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد. به بیان دیگر، سئو‌ی معنایی تولید محتوا‌ی بهینه شده پیرامون موضوعات است؛ نه فقط کلمات کلیدی. برای مثال، وقتی مطلبی می‌نویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بار‌ها و بار‌ها بکار می‌برید، در اصل به گوگل می‌گویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.

بهترین تکنیک های افزایش ترافیک و بازدید سایت

سئو فرایندی است که دیده شدن جستجوی ارگانیک یک وب‌سایت را توسط مخاطب هدف خود افزایش می‌دهد و موجب افزایش ترافیک، جذب مشتری و در نهایت سود می‌شود. سئو روند یافتن فرصت‌هایی برای دستیابی به مخاطبان هدفتان است. این دستیابی از طریق جستجو و سپس اجرای یک استراتژی برای افزایش بازدید وب‌سایتتان میسر می‌شود. هر از گاهی، ممکن است از کسی بشنوید “سئو مرده است.” (یعنی دیگر کار نمی‌کند). خب، اول از همه باید یک حسابرسی کامل بر روی سئوی سایت خود انجام دهید. چطوری؟ می‌توانید از ابزار حسابرسی سایت Ahrefs استفاده کنید تا تمام و کمال این کار را برایتان انجام دهد.

حتماً شما هم دیده‌اید که وقتی عبارتی را لینک می‌کنیم، آن بخش به رنگ آبی درمی‌آید و اگر نشانگر ماوس را بر روی آن قرار دهیم، شکل دست ظاهر می‌شود. به عبارت لینک شده که معمولاً به رنگ آبی دیده می‌شود انکرتکست گفته می‌شود. شاید اولین اصطلاحی که باید با مفهوم آن آشنا باشیم خود کلمه سئو باشد. احتمالاً تا به امروز هرچه درباره سئو و اصول آن آموخته‌اید را از سایت‌های مختلف مطالعه کرده‌اید.

  • یک نمونه از این لینک‌ها، لینک سوالات متداول در پایین صفحات سایت است.
  • هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
  • زمانی که شما به بررسی مشکلات افراد تازه کار می‌پردازید، متوجه می‌شوید که محتوایی که این دوستان در سایت خود قرار می‌دهند، توسط گوگل ایندکس نمی‌شود.
  • هم‌چنین این محتوا می‌تواند به صورت متن نوشتاری، تصویری، صوت، ویدئو و حتی تلفیقی از چند نوع با هم باشد؛ مثلاً محتوای همین صفحه شامل تلفیق متن و تصویر است.
اما برای برخی از بیزینس‌ها هیچگاه امکان گرفتن رتبه برتر از گوگل فراهم نمی‌شود. مسئله این است که طی چند سال اخیر، الگوریتم‌های گوگل پیچیده‌تر شده‌اند و برخی از وب‌سایت‌ها هرگز موفق به گرفتن رنک بالا برای کلمات کلیدی معینی نمی‌شوند. البته این موضوع چیزی از صلاحیت وب‌سایت شما برای گرفتن این رتبه کم نمی‌کند. بمباران گوگل یکی از شیوه‌های سئو کلاه سیاه است که با هدف افزایش رتبه وب‌سایت برای جستجوی خاص گوگل با بهره‌گیری از الگوریتم آن انجام می‌شود.

ارزشی که سایت شما در حال حاضر کسب کرده است براساس آدرس هایی بوده که تا الان در دسترس بوده اند. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه مجله خبری مدرن بک لینک آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد. برای پیاده سازی بخش سوالات متداول یا هر مدل نشانه گذاری دیگری پیشنهاد میکنیم از افزونه ها استفاده نکنید. اگر قادر به کدنویسی هستید خودتان در سایت اجرا کنید در غیر اینصورت به یک متخصص ارجاع دهید تا این کار را به درستی و متناسب با اهداف شما انجام دهد.

سئو تکنیکال (Technical SEO): آموزش کاربردی سئو تکنیکال

وی افزود اگر سایت شما تجربه کاربری مخاطبان را افزایش دهد از طرف گوگل پاداش می گیرد و بازدید کنندگان شما روی سایت شما سرمایه گذاری می کنند. و لیستی از کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند دریافت خواهید کرد. با این اوصاف، به سادگی به کلمات کلیدی نگاه کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی می کنند.