گوگل هم یک سری روبات دارد به نام خزنده که صفحات وب را بررسی کرده و آنها را در صفحات SERP قرار میدهند. وقتی دکمه فتچ کردن را در گوگل کنسول میفشارید در واقع به روباتهای گوگل میگویید که در URL که وارد کردهاید یک خزش را شبیهسازی کنند. در نتیجه آن، صفحه به شما پاسخهای HTTP که گوگل از صفحه دریافت میکند را نشان میدهد.
همه این تعاریف سئو، روند بهینهسازی وب سایتها که منطبق با الگوریتمهای موتور جستجو هستند و همه برای گرفتن رنک بالا تلاش میکنند را در بر میگیرند. یکی از دیگر فاکتور های مهم در بهبود رتبه SEO لینک سازی یا Back-Link است. رفتار کاربران در صفحه نتایج نیز تحت نظر گوگل است این که آیا با ورود به یک سایت نیازشان برطرف میشود؟ روی نتایج پایینتر کلیک میکنند؟ به صفحه نتایج برمیگردند؟ به صفحات دیگر میروند؟ و … بسیاری فاکتور های دیگر.
بهترین کتابهای آموزش سئو
مجله خبری مدرن بک لینک یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیکهای کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است. یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله.
هدف ما در درس سئو چیست؟ افزایش بازدید گوگل
برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله 10 تکنیک سئو کلاه سیاه که توسط گوگل معرفی شده و موجب جریمه سایت میشوند را مطالعه کنید. سئو کلاه خاکستری به روشهایی گفته میشود که مطابق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند ولی تشخیصشان برای رباتهای گوگل نیز ساده نیست در نتیجه احتمال جریمه سایت توسط گوگل کاهش یافته و میتوانند به رشد سایت کمک کنند. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه میکنیم در پاسخگویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.
- یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است.
- شما میتوانید از سئو برای جذب کاربران و افزایش بازدید از سایتتان استفاده کرده و از این طریق آنها را با برندتان آشنا کنید.
- پیشنهاد میکنیم برای موارد جزئی از فریلنسرها یا شرکتهای کوچک خدمات بگیرید.
- Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش میتوان فهمید، نقشهای از سایت شماست که به موتورهای جستجو در پیداکردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتواهای موجود در وبسایت شما کمک میکند.
- این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است.
- به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمیفروشد.
به عبارت سادهتر، ظاهر صفحه سایت شما باید برای کاربر دلپذیر باشد. تولید محتوا با هدف جذب مشتری نوعی بازاریابی است که به آن بازاریابی محتوا یا content marketing میگویند. برای مثال مشتریهای یک فروشنده پوشاک بچهگانه، پدرها و مادرهای جوانی هستند که فرزندانی خردسال دارند. اما مشتریهای یک فروشنده دستگاههای پلیاستیشن معمولاً نوجوانان و جوانان مجردند.
فرصت های لینک سازی را از لیست های “بهترین” بیابید
با همه گیری ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به انجام خرید اینترنتی اهمیت سرمایه گذاری روی سئو سایت بیشتر شد. بازه زمانی برای خرید رپورتاژ آگهی بستگی مستقیم با میزان رقابت کلمه کلیدی و فعالیت های رقبای شما دارد و نمیتوان عدد مشخصی برای آن اعلام نمود. برای آنکه اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله خرید رپورتاژ آگهی را مطالعه کنید. استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نشانهگذاری استاندارد برای درک بهتر رباتها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل و مواردی از این دست را سئو تکنیکال مینامیم. بنابراین اهمیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در این است که بازدید یا ترافیک رایگان برای شما به همراه خواهد داشت، به شرطی که محتوای مناسبی تهیه کرده باشید که نیازهای کاربران را برآورده نماید.
ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه. مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کردهایم. سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری.