از طرف دیگر در هدف ما از سئو تکنیکال سایت افزایش سرعت سایت و افزایش رضایت مخاطب به جهت استفاده از سایت میباشد. در صورتی که شما بهترین محتوا و بهترین لینکسازی داخلی و لینک سازی خارجی نیز داشته باشید اما سئو تکنیکال مناسبی نداشته باشید، در این صورت شما نمیتوانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید. با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوای خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.
سوال: تنها راه رسیدن به رتبه اول گوگل، سئو است؟
ابزارهای متنوعی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی نماید. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبهبندی پیچیدهتر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار میگیرند و دستکاری را برای مدیران شبکه، سختتر میسازند. با این حال، استفاده از دادههای متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود؛ زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وبسایتها، بالقوه میتواند یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وبسایت باشد. دادههای نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگها میتواند موجب رتبهبندیشدن صفحه برای جستجوهای غیرمرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه، همچنین تعدادی از ویژگیهای منبع اچتیامال، یک صفحه را دستکاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند. متخصصان سئو به کسب و کارها و همچنین کارفرمایان کمک میکنند تا بتوانند صفحه محصول و خدمات خود در وبسایت را در نتایج جستجو در بهترین رتبه قرار دهند.
حتی روشهایی چون بازاریابی پیامکی هم – از آن جهت که محیط انجام آن تلفن همراه است – در زمره بازاریابی آنلاین قرار میگیرد. یکی از مهمترین روشهای بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتواست. محیط شما هرچه که باشد –سایت، اینستاگرام، ایمیل، یوتیوب و …- نیاز به محتوا دارید. از جمله مهمترین ترفندهای مجله خبری مدرن بک لینک کلاه سیاه میتوان به دو مورد خرید بک لینک و کیورد استافینگ اشاره کرد. گوگل برای سایتهایی که از هر کدام از این الگوریتمها تخطی میکنند مجازاتهایی نیز در نظر گرفته است که با نام پنالتی گوگل معروفاند. این جریمهها از افت رتبه یک صفحه وب تا حذف کامل سایت از تمام صفحات SERP متغیرند.
انواع لینک در سئو
امکان دارد هر کاری روی بهبود سئوی وبسایت تاثیر بگذارد اما فقط در صورتی میتوان آن را به دیگران توصیه کرد که به شکل گسترده آزمایش و تحلیل شود. در یادگیری سئو چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید به آنها توجه کنید تا خودتان را با صدها مقاله، نکته و کتاب آموزش سئو گیج نکنید. برای مثال با اسکیما میتوانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقالهای دربارۀ “دیجیتال مارکتینگ” با عنوان “سئوی داخلی” نوشتۀ “تیم نوین” داریم که به تازگی منتشر شده است. کمکم سایتهایی که ریسپانسیو نبودند موقعیتشان را از دست دادند و به رتبههای پایینتری رسیدند. پس در زمان طراحی سایت این نکته را حتماً لحاظ کنید و سایتی طراحی کنید که ریسپانسیو باشد.
- ضمن اینکه تعدادی از محصولات ما همیشه اهمیت بالایی دارند و دوست داریم روی آنها در گوگل رتبه مناسب داشته باشیم.
- محتوای Snippet با بخشهایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آنها میتوانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پررنگ شده ملاحظه کنند.
- وبسایتهای دایرکتوری سایتهایی هستند که مانند یک کتابخانه مرجعی از مشاغل و وبسایتهای آنها را در خود جای دادهاند.
- و فهرستی از کلیدواژههای بذر خارج از جعبه را دریافت میکنید که میتوانید در Google Keyword Planner قرار دهید.
- در واقع یک محتوای با کیفیت که نیازهای کاربر را برطرف کند و بینه سازی شود از تکنیک های همیشگی گوگل در هر سال است.
- به این ترتیب میانگین رتبه برای هر کلمه کلیدی را خواهید دید.
این لینکها باید مرتبط به موضوع باشند و البته نباید برابر با کلمه کلیدی شما باشد اما می توان از کلمه کلیدی در این لینک ها استفاده کرد. در صورتی که پیوند خارجی برابر با کلمه کلیدی شما باشد باعث گیج شدن گوگل و موتورهای جستجوگر خواهد شد. شما باید راهی برای معرفی سایت خود به کاربران پیدا کنید، اینجاست که سئو وارد می شود. مجموعه ای از تاکتیک های مورد تایید برای سئو که برای افزایش جایگاه سایت در سرپ ( صفحه نتایج موتورهای جستجو) مورد استفاده است را سئو کلاه سفید می گویند. دستیابی به بالاترین رتبه در جستجوی گوگل است نیز از اهداف سئو است که به افزایش میزان رونق کسب و کارهای اینترنتی کمک میکند.
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. این محتوا همچنین باید توسط یک استراتژی تبلیغاتی پشتیبانی شود. سئو به تنهایی کافی نیست – سایر کانالهای بازاریابی (به عنوان مثال، شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ) به موفقیت یا عدم موفقیت محتوای شما کمک میکنند. گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین را به کاربر خود نشان دهد. بنابراین نتایج جستجو را مدام پیگیری کنید و زود به زود برای بررسی به آن سر بزنید.
اهمیت سئو و کاربرد آن چیست؟