سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم | مدرن بک لینک

Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود. از آنجاییکه موتور‌های جستجو در برخورد با دو URL متفاوت با محتوا‌های تکراری، نمی‌دانند کدام را در صفحات نتایج جستجو بالا‌تر رتبه بندی کنند، ممکن است هر دو‌ی آن‌ها را پایین‌تر قرار داده و سایت‌های دیگر را ترجیح دهند. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد.

در فرآیند سئو، سایت شما با گوگل یکی میشود

همچنین اگر محتوای وب‌سایتتان جامع و به روز باشد و اعتبار دامنه نیز بالا باشد، سئو به شما کمک می‌کند تا از سایر وب‌سایت‌ها که در زمینه مشابه فعالیت می‌کنند پیشی بگیرید. یکی از دلایلی که سئو کلاه سیاه تقلب محسوب می شود این است که در این روش محتوا فقط بر اساس موتورهای جستجوگر تولید می شود در حالتی که هدف اصلی از تولید محتوا ارائه خدمات به کاربر است. هدف هر تجارتی جذب مخاطب است گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست. اقداماتی است که از درون وب سایت بر روی محتوا، کلمات کلیدی و … انجام می‌شود را سئوی on-page یا داخلی می‌نامند. بهینه سازی تصاویر و محتوا درون سایت، ساختار چینش صفحات و لینکسازی بین آنها و چندین فاکتور مهم دیگر از جمله مواردی هستند که جزو سئو داخلی سایت محسوب می شوند.

چطور سئو کار می­کند؟

در سایتی موارد زیر رو برای انجام سئوی وب سایت معرفی کرده بود. در این شرایط میتوانید از سایت هایی که در حوزه تولید محتوا و خبر (مرتبط با سایت شما) فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی بگیرید. اگر مجموعه‌ای اهمیت سئو را به خوبی درک کرده و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک شخص یا شرکت معتبر به‌صرفه‌ترین روش برای موفقیت در سئو خواهد بود.

  • سئو گسترده‌تر از آن است که بخواهیم به همه جوانب آن بپردازیم.
  • که به روش تبلیغات کلیکی آنها را به نمایش می گذارد و به ازای هر کلیک کسب در آمد می کند.
  • کنفرانس‌ها و وبینارها منابع بسیار خوبی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه‌های خاص بازاریابی محتوا و سئو هستند.
  • وقتی داشتم نظرات کارشناس های سئو رو توی این صفحه میخوندم به نکته جالبی رسیدم.
  • مرحله اول آشنایی و پیش نیاز برقراری ارتباط، رسیدن به یک زبان مشترک است.

اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث می‌‌شود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. خیلی مهم است که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد. سرعت بارگذاری سایت یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد.

تغییرات سئو در سال های اخیر چگونه است؟

کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ مجله خبری مدرن بک لینک وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود. سئو یعنی اینکه شما با یسری تکنیک و رعایت اصولی که موتور های جستجو و صد البته کاربران خوششون میاد وب سایتت رو پیاده سازی کنی تا هم مورد رضایت گوگل و امثالش مثل بینگ و یاهو باشه و هم مورد رضایت کاربرای وب سایت. طی یک روند چهارساله سیاست موتورهای جستجو نسبت به شبکه‌های اجتماعی فراز و نشیب‌های زیادی داشته اما در نهایت در سال 2018 شاهد بودیم که لینک‌هایی از شبکه‌های اجتماعی در نتایج جستجو دیده می‌شود.

بهینه‌سازی جستجوی موفق برای بازارهای بین‌المللی، ممکن است نیازمند ترجمه حرفه‌ای صفحات وب، ثبت یک دامنه با یک دامنه سطح بالا در بازار هدف و میزبانی است که آدرس IP محلی را فراهم نماید. برای اینکه بتوانیم در جایگاه‌های بالاتر قرار بگیریم می‌بایست فرایندی به نام سئو بر روی سایت انجام شود تا متناسب با الگوریتم‌های گوگل بتوانیم لینک‌ها را در نتایج بالاتر نمایش دهیم. گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین را به کاربر خود نشان دهد.