این موضوع به این منزله است که سایت شما در برقراری ارتباط با گوگل دچار چالش بیشتری خواهد بود. دقت کنید که سرمایه گذاری شما در این بخش میتواند آیند سایت شما را به صورت قابل توجهی متحول کند. البته به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید، در صورتی که مانند برخی از سایتهای تبلیغاتی از عنوان صفحه جذاب استفاده کنید. اما محتوای مناسب آن را برای مخاطب خود نداشته باشید، در این صورت نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا میکند که میتواند برای شما آثار منفی فراوانی به همراه داشته باشد. پلتفرم هایی نظیر یوتیوب حاوی محتواهای زیادی است که شما برای یادگیری سئوی مقدماتی می توانید از آن استفاده کنید.
سئو منفی چیست و انواع سئو منفی و راه مقابله با آن
دلیل نامگذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه وبسایت در گوگل را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایهگذاری روی سئوی خارجی و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید.
شاید انجام چنین کاری هزینه بالایی برای شما داشته باشد، چون رقابت میان سایتهای مختلف و مشابه بسیار است و شما باید این کار را به طور مداوم، پیگیری کنید. نکتهای که در این میان باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی است که میتواند به شما در کنار زدن رقبا، بسیار کمک کند. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت نمایید و این مورد میتواند به عنوان یکی از اهداف سئو و بهینه سازی در نظر گرفته شود. شاید در ابتدا فکر کسب رتبه اول در جستجوی گوگل ناممکن باشد اما، شما با کمی درایت میتوانید به این نتیجه دست یابید.
- در ادامه به بررسی موردی اساسیترین نیازمندیهای سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آنها توضیح خواهیم داد.
- با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه میشویم مردم با عبارتهای مختلفی روزانه حدود ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارتهای مشابه جستجو میکنند.
- Long Tail Keyword یا کلمه کلیدی دم دراز به عبارتی چند کلمهای گفته میشود که مشخصتر بوده و رواج کمتری دارد.
- منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایتهای دیگر و شبکههای اجتماعی) انجام میدهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم.
- عکس میدونید چرا اهمیت داره؟ مهمترین دلیلش رفتار کاربران هست.
در سایتمپ لینک همه صفحات وبسایتتان قرار داده میشود؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگهها و… راه حلش استفاده از تگ کنونیکال است که به گوگل میفهماند که از میان صفحات تکراری در سایتتان، کدام یکی نسخه اصلی است و کدام را در نتایج ایندکس نکند. خزندهها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینکها کمک میگیرند.
به بیانی دیگر، Off Page Seo تمام کارهایی است که خارج از یک وب سایت انجام میگیرد تا موتورهای جستجو آن وب سایت را قابل اعتماد و معتبر به حساب بیاورند. عبارتها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده میکنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی مینامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن مجله خبری مدرن بک لینک انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران میتواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود. در بخش آموزش سئو تخصصی یکی از مبحث ها سئو کلاه سفیده، حالا میپرسی سئو کلاه سفید یعنی چی؟ خلاصه اشو که بالاتر بهتون گفتم سئو کلاه سفید یعنی انجام کار سئو کاملا طبق قوانین گوگل.