رنگ سبز نشاندهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان میدهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده میشود که میتوانید از آنها کمک بگیرید. قبلاً در مورد اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ شما میتوانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت سایتتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهینه است. در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم میگوید و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه میدهد. گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است.
لینک سازی هدفمند
این ابزارهای آنالیز سئو حتی در حین سئو سایت میتوانند شما را در ادامه مسیر یاری کنند. نتیجه تکنیکهای سئو گاهی چندان برای ما ملموس نخواهند بود؛ بنابراین استفاده از یک یا حتی چند ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل دادهها و بررسی میزان پیشرفت میتواند مسیر شما را روشن کند. به این ترتیب متوجه خواهید شد مسیری که پیمودهاید تا چه حد درست بوده و در کدام مراحل دچار خطا شدهاید و نیاز به اصلاح دارید. گوگل به کمک این عناوین به موضوع اصلی صفحه و ارتباط کلی متن با کلمه کلیدی آن پی میبرد.
لینک دهی در صفحات سلسله مراتبی
به این معنی که ممکن است سایتی ناگهان از صفحه چهارم نتایج به جایگاه اول تغییر موقعیت دهد. هدف گوگل از این تغییرات مشاهده رفتار کاربران در مقابل این سایت است. به این ترتیب چنانچه کاربران از سایت مورد مجله خبری مدرن بک لینک نظر استقبال کنند، این سایت ترفیع رتبه خواهد گرفت، در غیر این صورت به جایگاه قبلی خود بر خواهد گشت. گوگل با این الگوریتم، امکان تطابق موقعیت مکانی کاربران را با نشانی سایتهای اینترنتی فراهم کرد.
سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود. وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند. مهمترین مباحث سئو تکنیکال مربوط به بهینهسازی سایت برای خزش و ایندکس گوگل است. درصورتی که یکی از مهمترین کارهای تولید محتوا بخش ترویج محتوا است.
سئوی خارجی سایت چیست؟
مجموعه ای از تاکتیک های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را سئو کلاه خاکستری می گویند. سئو کلاه خاکستری ریسک بیشتری از سئو کلاه سفید دارد زیرا کمی از قوانین موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر را زیرپا می گذارد. افزایش فروش یک کسب و کار آنلاین چه به صورت غیرحضوری و آنلاین یا به روشهای دیگر مطرح شده در یک سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین اثرات سئو وب سایت خواهد بود. سئو با افزایش بازدیدکنندگان سایت و هدایت ترافیک به سایتها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه اغلب صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرو بودن هستند از این ویژگی مهم استقبال میکنند و همواره برای بهبود جایگاه و سئوی سایت هزینه میکنند و برنامهای بلند مدت دارند.
توضیحات متا یا خلاصه توضیحات مطلب شما، همان متنی است که در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده میشود. در صورتی که شما تگ متا توضیحات را وارد نکرده باشید موتورهای جستجوگر به طور پیشفرض خلاصه ای از مطلب شما را در نتایج نمایش می دهند. دقت داشته باشید که برخی از نکات و فرایندهایی که برای سئو داخلی نیاز است بهتر است در زمان طراحی سایت در نظر گرفته شوند. سایتی که ساختار بهینه داشته باشد بدون شک خزندههای گوگل را بیشتر راضی خواهد کرد. در مورد طراحی می توان به مواردی چون سرعت بارگذاری و منو های ناوبری متاها و ویژگی هایی چون Breadcrumbs اشاره کرد. البته این به این معنی نیست که شما باید از سئو کلا خاکستری استفاده کنید زیرا این روش فقط توسط متخصصان و تحلیلگران سئو انجام می شود و از طرفی باز هم فریب دادن موتورهای جستجوگر و گوگل است!
- در مقابل ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر آسان باشد که به ازای هر بار کلیک کمتر از هزار تومان پرداخت کنید.
- برای مثال عکسی که الان در بخش پایین استفاده کردیم با محتوای این صفحه که در مورد سئو میباشد همخوانی دارد و این یک سیگنال صحیح هست که به سمت گوگل ارسال میکنیم.
- به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمسترها ایجاد میکنند تا به رباتهای موتورهای جستجو (اسپایدرها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند.
- گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایتها در صفحه نتایج جستجو است.
- بعد از پایان کیورد ریسرچ و شناخت موضوعات مهم سایت و البته سایر موضوعاتی که باید برای آنها محتوا بنویسید؛ حالا نوبت نصب وردپرس و افزونههای وردپرس است.