یعنی ظاهر سایت شما برای کاربر مناسب باشد و دچار سردرگمی نشود. اگر در سایت خود عکس و ظاهر قشنگی داشته باشید و هم چنین بهHEO اهمیت زیادی داده باشید باعث میشود که کاربر در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری در سایت بماند. خیلی مهم است که سایت شما برای یک انسان بهینه سازی شده باشد. مجله خبری مدرن بک لینک سرعت بارگذاری سایت یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایتهایی که نسبت به درخواستهای کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری میدهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی وبسایتها در گوگل اعلام شد.
مسائل فنی مختلف دیگری در قسمت پشتی سایت شما وجود دارد که پس از رفع مشکلات آن ها، می توانید تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی خود ایجاد کنید. اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود. بیش تر از ۵۰٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن همراه است، بنابراین وقتی صحبت از مواردی مانند UX می شود، موارد فنی بسیار مهم هستند. این اصطلاح مخفف کلمه Human Experience Optimization می باشد. به بهینه و آسان سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری سایت برای کاربر و به عبارتی کاربرپسند شدن سایت، اشاره دارد. در واقع ربات های گوگل با توجه به HEO سایت را از دیدگاه یک انسان مورد بررسی قرار می دهند.
- هر چقدر صفحه وب سایتتان بیشتر مورد بازدید قرار بگیرد، احتمال اینکه مخاطب به سایتتان توجه بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری جذب کنید، بالاتر خواهد رفت و این فقط با سئوی سایت امکانپذیر است.
- نسبت به سایتهای بدون بلاگ، مشتریان بالقوه بیشتری تولید میکنند.
- مدت زمان و هزینه سئو با توجه به کلمه کلیدی که شما می خواهید در آن در صفحه اول گوگل قرار داشته باشید و همچنین قدرت و اعتبار وب سایت شما و قدرت و اعتبار وب سایت رقیبانتان سنجدیه می شود.
- باید دقت داشته باشید که بیش از اندازه، از کلمات کلیدی استفاده نکنید.
سئو، نگارش مصطلح در فارسی معادل عبارت مخفف SEO است که گاهی بصورت S.E.O هم نوشته میشود. Seo خود مخفف و سرآیند کلمات Search Engine Optimization است به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو. اما در تعریف سئو، تمامی فعالیتهایی که منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو و ارتقاء میزان ورودی سایت و بازدیدهای جذبی از موتورهای جستجوگر می شود را سئو میگویند. 4 عنوان زیر، کلیدی ترین عناوین در استراتژی ما برای پیشبرد سئو می باشد.
اگر کمی درباره الگوریتم رتبه بندی گوگل تحقیق کرده باشید متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی در این فرمول نقش عمده ای دارند. هر کسب و کار و وب سایتی باید در شبکه های اجتماعی فعال باشد و این بین همه مشترک است. یک وب سایت کند همچنین بر نحوه ارتباط بازدیدکنندگان وب سایت شما با صفحات شما تاثیر خواهد گذاشت که در نتیجه این تعامل منفی به رتبه شما نیز آسیب وارد میکند. میزان درآمد سئوی سایت ، بر اساس استراتژی هایی که به کار می برید و زمانی که می گذارید، تخمین زده می شود. ممکن است به یک سایت اعتماد کنید که به صورت ماهیانه هزینه شما را واریز کند.
الگوریتم رنک برین (Rank Brain)
تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آنها چه کلماتی را جستجو میکنند. اگر تحقیق کلمات را به درستی انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر میشناسید و هم میتوانید وضعیت سئوی سایتتان را بهتر کنید. پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را میبینید و دوماً دیگر کسی نمیتواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد. ما در دوره جامع سئو نوین از مقدماتی تا پیشرفته سئوی ساست را آموزش دادهایم؛ از مفاهیم سئو گرفته تا سئو داخلی و فنی، خارجی، تحقیق کلمات کلیدی و کار با ابزارها. پیشنهاد میکنیم اگر دوست دارید این شغل حرفهای و پردرآمد را داشته باشید حتماً در این دوره شرکت کنید.
۱۰- بهینه سازی محتوای سایت: سئوی محتوا
دورهراهاندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه به شما کمک می کند تا بتوانید یک وب سایت فروشگاهی با وردپرس راه اندازی کنید. نرخ کلیک یا CTR یک معیار کلیدی و مهم در رتبه بندی موتورهای جستجو بحساب میآید. اما آیا این به آن معنی است که Sitewide Links تاثیر منفی روی سئوی سایت ما خواهند گذاشت؟ پاسخ این است که در صورت لینک سازیهای طبیعی، دیگر نیازی نیست نگران پنالتی شدن از جانب گوگل باشیم. اما مسئلهای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینکها میکند و اگر این لینکها برای سئوی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. Sitewide links لینکهایی هستند که در سرصفحه و پانویس سایت و یا بسته به نوع قالب وبسایت، در نوار کناری سایت نیز وجود دارند.
اول از همه اگر سرعت بارگذاری شما خیلی کند باشد گوگل این موضوع را تشخیص می دهد و این موضوع به رتبه سایت شما آسیب می رساند. اطمینان از عنوان و URL حاوی کلمات کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. الگوریتمهایی وجود دارند که مدام صفحات موجود در ایندکس را آنالیز و تجزیه تحلیل میکنند و عوامل مختلف را در نظر میگیرند و طبق آن امتیاز بندی انجام میدهند. بهبود تجربه کاربر اهمیت زیادی دارد و باید روی آن وقت بگذارید.