بهبود سئوی سایت چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ | مدرن بک لینک

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به مجموعه کلیک اول می باشد. سئو می تواند تولید محتوا هم باشد ولی فقط تولید محتوا سئو نیست. بطور کلی نمی توان زمان و هرینه دقیق را برای پروژه های سئو مشخص نمود.

به مجموعه اقداماتی که از طریق غیرقانونی و نادرست منجر به گرفتن رتبه و بازدید برای یک سایت می‌شوند، سئوی کلاه‌سیاه گفته می‌شود. خاطرنشان می‌گردد که هیچ‌گاه به اقدامات سئو کلاه‌سیاه نزدیک نشوید، زیرا گوگل با گذر زمان باگ‌ها مجله خبری مدرن بک لینک و خلاءهای خود را شناسایی نموده و وب‌سایت‌هایی که با دور زدن این باگ‌ها رتبه گرفته‌اند را اسپم یا حتی جریمه می‌کند. به‌عنوان‌مثال، یکی از اقدامات مربوط به سئو کلاه‌سیاه، تزریق بیش‌ازحد کلمه کلیدی به مقاله است.

در‌حقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره می‌شود. تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروز‌رسانی می‌شود و محتوا‌های آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (پست‌های جدید اول قرار می‌گیرند). علاوه بر اینکه وبسایت‌ها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروز‌رسانی نمی‌شوند، محتوا‌های آن‌ها نیز در صفحات مختلف دسته بندی می‌شوند. سئو کلاه سفید انجام می‌دهید و نگران جریمه شدن توسط گوگل نیستید و از همه مهم‌تر نیاز نیست پنل مدیریت سایت را به دست کس دیگری بدهید.

هدف از بهینه سازی یا سئو بهبود موقعیت سایت در نتایج موتورهای جستجو است. هر چقدر جایگاه سایت بالاتر باشد افراد بیشتر سایت شما را بازدید می کنند. سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود، گفته می شود. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی. پیاده سازی این استراتژی های باعث می شود تا موتورهای جستجو به سایت شما اعتماد بیشتری نمایند.

آمار : چرا باید سایت را سئو محور طراحی کرد؟

به عبارت دیگر، Redirect زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی قصد باز‌کردن صفحه‌ای خاص را دارد اما به صفحه دیگری فرستاده می‌شود. اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد.

Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد. بیایید فرض کنیم شما اولین نتیجه (رتبه 1) صفحه نتایج جستجو را در جستجو‌ی عبارتی خاص باز کردید، اما آن را ارزشمند نیافتید. پس به صفحه نتایج جستجو بازگشته تا روی نتیجه دوم (رتبه 2) کلیک کنید. این بار، محتوا چنان جالب و جذاب بود که شما 10 دقیقه زمان برای خواندن آن صرف کردید.

همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشته‌اید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. به دو نکته مهم توجه کنید؛ از ترکیب زبان فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب کنید و نکته دیگر اینکه درصورتی که آدرس صفحات شما از مدت‌ها قبل تعیین شده است، تغییر آدرس ممکن است سبب افت جایگاه شما در صفحه نتایج گردد. پس بهتر است درصورتی که صفحات شما، جایگاه مناسبی را کسب کرده است، به آدرس صفحات دست نزنید و یا پس از تغییر از ریدایرکت 301 استفاده نمایید. خرید گواهی SSL و نصب روی دامنه سایت که از طریق شرکت هاستینگ انجام می‌گیرد، یکی از عوملی است که برروی انتخاب کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس از نصب SSL روی سایت، یک قفل در کنار نام دامنه شما نمایش داده می‌شود و در ضمن پروتکل سایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف کلمه Secure یعنی امن‌بودن می‌باشد.

  • اگر شما همه صفحات را حذف کنید حتما با افت جایگاه و اعتبار دامنه مواجه خواهید شد.
  • Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند.
  • معمولا این شرکت‌ها از مشاوران حرفه‌ای و نظارت متنوع برای تقویت تیم و تصمیم‌گیری بهتر بره می‌برند.
  • بهینه سازی سایت مپ تا حد زیادی به تلاش های سئوی وب سایت کمک می کند و همچنین می تواند رتبه وب سایت را در نتایج جستجو افزایش دهد.

به بیانی دیگر این فعالیت ها کمک می‌مند که صفحه مدنظر در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار بگیرند. سئو فنی و سئو محتوا زیرمجموعه‌های سئو داخلی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. تعداد بازدید کنندگان وب سایت از طریق جستجوی ارگانیک (موتورهای جستجو) چقدر است؟ شاید این بهترین نشانه برای سنجش موفقیت تمام تلاش های سئوی وب سایت شما باشد. شما می توانید با کمک Google Analyticsاین آمار را بدست آورید. این عدد نشان می دهد که چه تعداد افراد برای ورود به وب سایت شما کلیک کرده اند. کار کلمات کلیدی چیست؟ گوگل عباراتی را که کاربران جستجو می کنند را تجزیه و تحلیل می کند و از طرف دیگر محتویات وب سایت ها را نسبت به کلمات کلیدی فهرست می کند.

گوگل سرچ کنسول: دریافت اطلاعات اجمالی دربارۀ عملکرد سایت

حتی اگر قبلاً این اصطلاح را نشنیده باشید، احتمالاً با آنها آشنا هستید. آنها کادرهای پاسخ برجسته ای هستند که برای اکثر سوالات جستجو در بالای صفحات ظاهر می شوند. لیست‌های شماره‌دار، اینفوگرافیک‌ها و پاسخگویی مستقیم به جستجوهای مبتنی بر سؤال، شانس شما را برای دریافت یک قطعه برجستع افزایش می دهند.