بهینه‌سازی موتور جستجو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | مدرن بک لینک

موتورهای جستجو مانند جعبه سیاه هستند و معمولا اطلاعات و اسرار خود را فاش نمی‌کنند. اما می‌توانید از عوامل شناخته شده برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید و آن را در میان دیگر رقبا برجسته‌تر کنید. تمام موتورهای جستجو ربات‌هایی دارند که کار آنها کرال کردن و یا همان اسکن کردن وب‌سایت‌ها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات وب‌سایت، محتوای شما را در نتایج جستجو قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود و صفحات آن را بهینه کنید، ابتدا باید از نحوه کار موتورهای جستجو درک درستی پیدا کنید. در واقع این موتورهای جستجو هستند که محتوای وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند و آن را به مخاطب درست نشان می‌دهند.

در نتیجه اگر به ایمیل قبلی خود دست رسی ندارید تفاوتی در پاسخ گویی ایجاد نمیشود. شما میتوانید یک ایمیل با نام برند خود ساخته و سوالات کاربران را در همین نقشه پاسخ دهید. به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است. تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند. سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید.

  • تیم سئو کد سئو با استفاده از تکنیک های روز برای شما به راحتی این کار را انجام خواهد داد.
  • عمده فعالیت‌های مربوط به سئو خارجی حول محور لینک‌سازی در گردش است.
  • بمباران گوگل یکی از شیوه‌های سئو کلاه سیاه است که با هدف افزایش رتبه وب‌سایت برای جستجوی خاص گوگل با بهره‌گیری از الگوریتم آن انجام می‌شود.
  • این لینک‌ها نشان می‌دهند سایت‌های دیگر سایت شما را به قدری معتبر و مفید دانسته‌اند که به آن لینک داده‌اند.
  • برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب می‌شود و اهمیت بسیاری دارد.

زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. وی افزود برند های قوی چند وجهی می شوند و فراتر از رتبه بندی برای وب سایت ها عمل می کنند. اگر مشتریان بالقوه به دنبال برنامه هستند باید در فروشگاه های اپلیکیشن جایگاه خوبی داشته باشید، اگر در حال جستجو برای پادکست ها یا فیلم ها هستند شما باید در جایی که افراد در جستجوی آن هستند جایگاه خوبی داشته باشید. و شما یک جریان ثابت از ترافیک ارگانیک را از افرادی دریافت می کنید که کلمه کلیدی ایجاد شده را جستجو می کنند.

همچنین می توانید با انجام تبلیغات در سایت های مرتبط و خرید جایگاه مناسب اقدام به گرفتن بک لینک کنید. دقت کنید که خرید لینک اسپم جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه است پس سعی کنید از روش درست اقدام به گرفتن بک لینک کنید. عنوان سئو یا Meta Title همان عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. انتخاب کردن یک عنوان جذاب در جذب مخاطبان یک امر کلیدی است و بی شک باعث افزایش CTR خواهد شد پس همیشه سعی کنید ازیک عنوان جذاب برای مطلب خود استفاده کنید که البته کلمه کلیدی اصلی مطلب شما نیز در آن به کار رفته باشد.

محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. مجله خبری مدرن بک لینک در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید. Snippet جزو با ارزش‌ترین چیز‌هایی است که در کسب و کار دیجیتال کاربرد دارد.

در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی ، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. این مشکل برای ما هم زیاد پیش میومد ولی از زمانیکه پیش از شروع کار اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار دادیم شرایط تغییر کرد. قبل از هر توافقی برای مشتری خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد.

چک لیست سئوی تکنیکال

برای مثال وبسایت‌های پزشکی و سلامت نکاتی را باید رعایت کنند که در وبسایت‌های تفریحی مهم نیست. از سیستم عامل اندروید تا سرویس ایمیل و ده‌ها سرویس دیگر مثل مرورگر کروم، گوگل آنالیتیکس و… گوگل به اقیانوسی از اطلاعات مردم و رفتار کاربران دسترسی دارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است.

اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. باید سعی کنین برای کاربران سایت تون ارزشی خلق کنین که در نهایت شما را به عنوان بهترین انتخاب کنن. در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است. 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.

سئو چیست؟

دوستی با مخاطب بهترین هدفیه که هر سایتی میتونه روی اون سرمایه گذاری کنه. ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه. سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن. در مورد CDN می خواستم کمی بیشتر مطالعه کنم که با سرچی که زدم محتوایی در این رابطه وجود نداشت، فکر کنم پیشنهاد بدی نباشه که با این موضوع هم مقاله ایی تولید بکنید. در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. قبل از هر کاری یک آنالیز دقیق و جامع از سایت خود تهیه کنید، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و مشکلات را یک به یک از سر راه بردارید.