بک‌ لینک چیست؟ نحوه ایجاد بک لینک و تاثیر آن در سئو | مدرن بک لینک

رتبه‌هایی که گوگل در صفحات جستجو به سایت‌ها می بخشد تا حد بسیار زیادی به رفتار کاربران در سایت بستگی خواهد داشت. با هر یک کاربری که مدت زیادی صفحات یک وب سایت را زیر و رو می ‌کند یا بعد از گذشت مدت زمانی مجدداً به همان وب سایت بر می گردد، رتبه سایت بهبود پیدا می کند . بک لینک‌ها در نقش هدایت کننده ای کاربران را از سایتی به سایت دیگر می فرستند . در توصیفی بهتر بک لینک‌ها دریچه‌هایی برای حرکت کاربران در فضای نت به شمار می روند . در کدام حالت احتمالاً تعداد کاربران بیشتری به سمت آن وب سایت جذب خواهد شد ؟ لذا بک لینک‌ها شانس جذب کاربر را برای یک سایت بیشتر می کنند. اگر سایتی که در آن بک لینک ساخته اید با موضوع سایت شما ارتباطی ندارد، باید از روشرپورتاژ آگهی در آن سایت برای ساخت بک لینک استفاده نمایید.

مسلما بک لینک از ویکی پدیا یکی از بهترین بک لینک هایی است که می توانید تجربه کنید اما به دلیل اینکه تا حدود زیادی غیر ممکن است ، لازم نیست سایت هایی که از آن ها پیوند می گیرید در حد ویکی پدیا باشند. فقط لازم است سایتی تخصصی مرتبط با موضوع شما با اعتبار و اعتماد بالا باشند. در هنگام ساخت بک لینک، باید به کلمه‌ای که لینک روی آن ایجاد شده، دقت بیشتری شود. در ادامه به‌طور کامل مفهوم و اهمیت انکر تکست را بررسی خواهیم کرد. هرچه محتوای رپرتاژ بهتر باشد و بتواند رتبه خوبی در نتایج بگیرد، تاثیرگذاری بک‌لینک آن هم بیشتر می‌شود.

در صورتیکه سئو سایت برایتان اهمیت دارد باید بک لینک‌های سایت را آنالیز نمایید و از بک لینک‌ با کیفیت در سایت استفاده نمایید. با رعایت این موضوع میتوانید به بهینه سازی سایت و بالا بردن رتبه سئو سایت کمک شایانی نمایید. در این مقاله در مورد بک لینک و تأثیر آن در سئوی وبسایت، صحبت خواهیم کرد.

  • یکی از مهمترین مزیت های خرید بک لینک با کیفیت، افزایش رتبه سایت در گوگل، مدت کوتاهی بعد از ساخت بک لینک هست.
  • بک‌ لینک در واقع لینک یا پیوندی است از صفحه‌ای در یک سایت به یک سایت دیگر.
  • با توجه به اینکه خرید بک لینک به منظور افزایش جایگاه در گوگل از روش‌های سئو کلاه سیاه محسوب شده و بر خلاف خط مشی گوگل است، انتشار رپورتاژ آگهی یک روش کم خطر برای دریافت بک لینک است.
محبوبیت ویرگول اینقدر زیاد شده است که در حال حاضر هزاران نفر در آن عضو هستند و مطالب مختلف منتشر می‌کنند و خیلی از این نوشته‌ها به نتایج اول گوگل راه پیدا می‌کنند. در ضمن بخشی از خدمات نوین انتشار رپرتاژ در بهترین رسانه‌ها و وبسایت‌های معتبر است. لینک‌های موقت در کل توصیه نمی‌شود چون هربار تغییر در بک‌لینک‌ها نشانه‌ای از رفتار اسپم برای گوگل است. اگر مردم آدرس وبسایتی را نمی‌دانستند هیچ‌کس روحش هم خبردار نمی‌شد و وبسایت هم هیچ بازدیدی نمی‌گرفت.

تاثیرات و تغییرات درگوگلدر چه مدت رخ میدهد؟

در مقابل وجود 100 لینک از 100 سایت به شما، رفتار طبیعی تری به شما می آید. خب با توجه به فلسفه بالا، هر چه یک وب سایت معتبرتر باشد، سایت های بیشتری به آن لینک میدهند. هزینه خرید مجله خبری مدرن بک لینک از سایتی به سایت دیگر متفاوت است ولی در کل گوگل خرید و فروش بک لینک را تایید نمی کند. یکی از مهترین استراتژی ها جهت دریافت بک لینک بررسی سایت های رقبا است. یکی از مهمترین وظایف شما به عنوان سئوکار این است که بررسی نمایید رقیب شما از کجا بک لینک تهیه نمود و پس از بررسی کیفیت آنها براحتی می توانید از همان منابع بک لینک های خود را تهیه نمایید. بک لینک ها یکی از مهمترین فاکتورهای ارزیابی موتورهای جستجو جهت رتبه بندی سایت ها است و هر چقدر این بک لینک ها کیفیت پایین تری داشته باشند به سایت اسیب بیشتری وارد می شود.

متاسفانه اگرچه اکثر این وب سایت ها با عشق و علاقه طراحی شده و بنا گردیده اند، اما هرگز به مرحله درآمدزایی نخواهند رسید. چرا که این وب سایت ها معمولا به سئو و بهینه سازی به وسیله خرید بک لینک هیچ اعتقادی نداشته و می خواهند به اصطلاح به صورت کاملا کلاه سفید عمل نمایند. اما اگر دید اقتصادی دارید، مطمئن باشید که این قضیه از لحاظ اقتصادی منتفی است.

به یاد داشته باشید محتوا با کیفیت محتوایی است که در آن تبلیغات محسوس وجود ندارد! زمانی محتوا تولید می کنید این نکته را به یاد داشته باشید که دیگر زمان تعریف و تمجید اضافی گذشته، آنچه که هستید را نشان دهید و محتوایی کاملا بی طرفانه همراه با کمی تبلیغ نامحسوس تولید کنید. پس تولید محتوا هم خود به تنهایی نوعی بک لینک رایگان محسوب می شود. برای اینکه Google یک صفحه را به رتبه بالایی برساند، باید فکر کند که محتوا وب سایت یا وبلاگ شما ارزشمند است، پس با ایجاد و افزایش بک لینک رایگان برای وبلاگ می توانید این حس را در گوگل ایجاد کنید. یکی از الماس های پنهان دنیای بک لینک سازی سوشال بوکمارک ها هستند که بسیاری از افراد و متخصصان سئو آن ها را نادیده می گیرند. از این رو غافل نشدن از این فرصت بی نظیر برای ساخت بک لینک های دائمی و رایگان می تواند بسیار برای کسب و کار و سایت شما مفید باشد.

بک لینک نو فالو چیست ؟

این یعنی اگر من با انکر تکست “آموزش سئو” برای صفحه ای در سایتم بک لینک بگیرم، به گوگل میگویم که این صفحه باید با همین کلمه در نتایج سئو شود. راهی که شما می توانید لینک های شکسته ی وب سایت خود پیدا کنید، این است که به Google Search Console بروید و به ارورهای کراولر ها نگاه کنید. ممکن است فردی به سایت شما لینک داده باشد ولی در آن URL شما اشتبا نوشته شده باشد. اولین راه این است که به آن سایت مراجعه کنید و از آن ها تقاضا کنید که لینک شکسته را اصلاح کنند. راه دوم ایجاد همان صفحه برای URL اشتباه است و در صفحه ای که ایجاد کرده اید یک ری‌دایرکت به URL درست خود بفرستید. ممکن است لینک شما در محتوای یک مقاله، سایدبار و یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

در این حالت یک مقاله جامع می‌نویسید که کاملاً جنبه اطلاع‌رسانی داشته و پتانسیل بالایی برای گرفتن لینک دارد. این مقاله همه بک لینک‌ها را دریافت می‌کند و سپس ارزش بک لینک را از طریق لینک‌های داخلی در سراسر وب‌سایت توزیع می‌کند. با توجه به تفاسیر بالا بنابراین ویکی پدیا نه تنها یک بک لینک رایگان است، بلکه یک ماشین تولید کننده بک لینک طبیعی برای ایجاد ترافیک است!

از آن طرف، گوگل می‌گوید که در هر ثانیه، 40 هزار واژه و عبارت جستجو می‌شود و این یعنی خدمت‌رسانی موتور جستجوی گوگل به 3.5 میلیارد نفر در طول شبانه‌روز که از آن گفته اول ما بیشتر است. همین الان سری به این سایت بزنید تا ببینید در لحظه چند نفر از گوگل برای پیدا کردن جواب سوالاتشان استفاده می‌کنند. مثلا نیما شفیع‌زاده در ویرگول از منتوریکس نام برده که همین به عنوان بک لینک به حساب می‌آید. سرویس های دانشگاهی در مقایسه با بقیه سرویس ها حساس تر و احتمال ماندگاری کمتری دارند. رپورتاژهای دانشگاهی تا زمانی که وبلاگ موردنظر موجود باشه ماندگار خواهد بود. این زمان ممکن هست یک ماه، ۶ ماه، یکسال یا حتی بیشتر و کمتر باشه.

بک لینک از سایت های ویکی