ریپورتاژ آگهی چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت و افزایش مشتری دارد؟ | مدرن بک لینک

نکته بسیار مهم این است که هرچقدر متن شما ساده‌تر و قابل درک‌تر برای مخاطبان نوشته‌شود آن‌ها ارتباط بیشتری با متن شما خواهند‌گرفت و شانس بازدید از متن شما در سایت‌های پربیننده بیشتر خواهد‌شد. فروشگاه گاج مارکت با بیش از 17 سال سابقه کار در زمینه فروش لوازم‌التحریر باکیفیت تصمیم گرفت تا فروشگاه اینترنتی خود را برای عدالت فرهنگی تاسیس کند. برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید. در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف می‌کند.

کوچک‌ترین جایی که مخاطب متوجه شود که در حال مطالعه‌ی یک مقاله‌ی تبلیغاتی به جای یک ریپورتاژ آگهی است، دست از مطالعه خواهد کشید. برای این که در این زمینه مهارت یابید پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا اقدام به نگارش ریپورتاژهایی نمایید که بدون هیچ عمدی در تبلیغ، مطالبی را به مخاطبان آموزش دهد. اما تنها چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند بحث تولید محتوای مرتبط با کسب و کار برای کاربران خود در وب است که میزان موفقیت استارتاپ یا برند شما را به شدت افزایش می دهد. یک ریپورتاژ آگهی خوب باید علاوه بر متن اصلی دارای عنوان جذاب و مناسب بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ کلمه باشد و توجه داشته باشید که حتما از کلمه کلیدی اصلی در عنوان مقاله استفاده کنید. بعد از انتخاب یک عنوان مناسب، باید برای جلب توجه و ترغیب خواننده که ادامه متن و ریپورتاژ آگهی شما را بخواند یک مقدمه یا چکیده مناسب که حاوی مهم ترین اطلاعات متن اصلی و موضوع تبلیغ آگهی شما است، را بنویسید.

مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟

همان‌گونه که خودتان نیز می‌دانید رپورتاژهای تکراری رتبه مناسبی در صفحات گوگل ندارند و ربات‌های گوگل محتواهای تکراری را هنگام رتبه بندی نادیده می‌گیرند. دیده شده است که مدیران سایت‌های بسیاری یک رپورتاژ را بر روی چندین سایت خبری منتشر نموده‌اند و حتی برخی از آنها همان رپورتاژ خبری را درون سایت خود نیز قرار داده‌اند. نکات بسیار مهمی در زمان قرارگیری محتوای شما بر روی سایت‌های قدرتمند وجود دارد که توجه به آن موجب ورود کاربران بیشتر از سایت‌های خبری خواهد شد که ما در این بخش به چند مورد مهم آن اشاره می‌نماییم.

  • همانطوری که در بازار فیزیکی کسب اعتبار نقش مهمی در رونق کسب و کار ها دارد در فضای مجازی نیز اعتبار اهمیت ویژه ای دارد.
  • در مشاغل اینترنتی حرف اول را اعتماد می زند اعتمادی که آن برند در ذهن شما با تبلیغات درست و خدمات بهتر ایجاد می کند.
  • آنها داستان شما را تا آخر می خوانند و برند شما ملکه ذهن آن ها می شود.
  • فروشگاه گوشی شاپ در زمینه فروش تبلت و گوشی فعالیت می‌کند متن زیر نمونه از رپورتاژ آگهی درباره این سایت است.
  • کوچک‌ترین جایی که مخاطب متوجه شود که در حال مطالعه‌ی یک مقاله‌ی تبلیغاتی به جای یک ریپورتاژ آگهی است، دست از مطالعه خواهد کشید.

برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایت‌های فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. ریپورتاژ، یکی از مهم‌ترین شیوه‌های استراتژیک است که برای ده‌ها سال در نشریات مختلف استفاده می‌شد. در حقیقت، پس از ورود تلویزیون و سینما، ریپورتاژها به غالب جدیدی درآمدند و با گسترش فضای اینترنت، تحول شگرفی در آن‌ها به وجود آمد.

رایامارکتینگ در ادامه شما را با نمونه‌های از این متن‌ها آشنا خواهد کرد و نکات این متن‌ها را در انتهای آن‌ها ذکر خواهیم‌کرد. قیمت رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار مقرون به‌صرفه است. به‌طور مثال استفاده از بنر‌ها ثابت و متحرک برای تبلیغات هزینه‌هایی را به صورت دوره‌ای برای شما خواهد‌داشت و شما باید پس از اتمام دوره مجدد هزینه‌ای را پرداخت کنید تا یک بنر تبلیغاتی داشته‌باشید. اما شما تنها با یکبار هزینه کردن می‌توانید به صورت دائمی از ریپورتاژ آگهی استفاده کنید و نیازی به هزینه مجدد نخواهید‌داشت.

نحوه نوشتن ریپورتاژ آگهی به چه صورت است؟

رپورتاژ آگهی باید در سایت های معتبری قرار گیرد تا کاربران در فضایی قابل اعتماد محتوای شما را مطالعه و با خدمات شما آشنا شوند در این صورت برندسازی یا معرفی خدمات شما به درستی انجام می شود. شما باید نسبت به دیگر رقبا متمایز باشید تولید محتوای مربوط به کسب و کار برای کاربران وب میزان موفقیت برند شما را به شدت افزایش می دهد. استفاده از عکس و کلمات کلیدی مناسب با محتوایی که منتشر می کنید، می تواند نقش موثری در بهتر دیده شدن آن داشته باشد.

بنا به تجربه و تست های انجام شده متوجه این امر شده ام که اگر رپورتاژ را در سایت های مرتبط با حوزه کاری منتشر کنیم تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت. اگر یک مهندس عمران از یک مهندس عمران دیگر تعریف و تمجید کند اعتبار و اعتماد بیشتری ایجاد می شود تا اینکه یک نانوا از یک مهندس عمران تعریف کند. یکی از نکاتی که باید در حین نگارش مجله خبری مدرن بک لینک به آن توجه داشته باشید آن است که ریپورتاژ شما باید به دنبال حل مشکلات مخاطبان باشد. فراموش نکنید که ریپورتاژ، محلی برای بیان کردن شیوه‌ی حل چالش‌های سایت نیست بلکه محلی است که در آن می‌گوید که کاربر چگونه می‌تواتند مشکلاتش را حل کند و برای حل آن‌ها از سایت شما کمک بگیرد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از ریپورتاژ آن است که اقدام به هدف‌گیری مشتریان فعلی می‌کند.

هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد. ریپورتاژ خبری یکی از محبوب ترین روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند در معرفی کسب و کارتان به‌صورت گسترده کمک کند که نسبت به دیگر روش‌ها مقرون به‌صرفه است. قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقاله‌ای دارد انجام شود. در گام اول بایستی اهداف کسب و کار را بدانید، دانستن اهداف از طریق صحبت با مدیرعامل و مدیران بخش ها به دست می آید. زمانی که اهداف را دانستید، نوبت به تدوین استراتژی محتوا می رسد، استراتژیست محتوا با توجه به اهداف کسب و کار محتوای مناسب جامعه هدف برند، تولید و رسانه ای که قرار است محتوا را منتشر کند، مشخص می کند.

نکته مهم در رابطه با نگارش ریپورتاژ این است که خوانندگان را مخاطب خود قرار دهید؛ بدین منظور می‌توانید از کلماتی نظیر “شما” استفاده کنید. استفاده از محرک‌های عاطفی برای این دسته از افراد، جواب می‌دهد، بنابراین می‌توانید حس‌ عاطفی افراد مختلف را با نوشتن یک عنوان جذاب برانگیخته تا آن‌ها برای کلیک بر ریپورتاژ شما، ترغیب شوند. گاهی افراد مختلف بدون هدف در اینترنت در حال گشت و گذار هستند و به محض اینکه یک موضوع جذاب، توجه آن‌ها را به خود جلب کند، نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند. البته با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی رسانه های چاپی محبوبیت خود را از دست دادند و این شیوه ارزش خود را از دست داد. اتوریتی سایت در واقع نشان دهنده میزان اقتدار و قدرت یک وب پیج در جذب مخاطب به شمار می رود.

ویژگی‌های رپورتاژ آگهی مناسب[ویرایش]

هنگام نوشتن شروع و پایان عنوان از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا اولین چیزی که یک بازدیدکننده به آن توجه می‌کند شروع و پایان یک عنوان است. در اغلب رپورتاژ ها مشاهده کرده ام هیچ Call To Action ای وجود ندارد و از مدل AIDA اصلا استفاده نمی‌شود. رپورتاژ بایستی به قدری خوب کار شده باشد که ورودی ارگانیک از گوگل داشته باشد. همچنین بازخورد بهتری از رپورتاژ می گیرید که باعث می شود لینک سازی نیز ارزش بیشتری برای سایت شما داشته باشد. اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید می‌توانیم ریپورتاژ را تعریف کنیم.