سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان | مدرن بک لینک

اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود. Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس می‌زند، در‌حالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو را تخمین می‌زند. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند.

من هنوز سایت‌های فارسی را که به این شکل توسط الگوریتم Paraphrasing شناسایی شوند ندیده‌ام، اما در مورد سایت‌های انگلیسی، محتواهایی که بیشتر حالت پرسش و پاسخ دارند مورد توجه الگوریتم پارافریسینگ قرار می‌گیرند. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند. در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید.

  • پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.
  • ایجاد بک‌لینک در فروم‌هایی که فقط لینک آنها برای اعضا قابل مشاهده است، تاثیری ندارد.
  • Organic Traffic یا ترافیک طبیعی اصطلاحی است که به بازدید‌هایی از یک وبسایت اشاره دارد که از نتایج طبیعی صفحات نتایج موتور‌های جستجو ناشی می‌شوند و نه از نتایج تبلیغات پولی.
  • پلتفرم‌هایی مثل جوملا و ورد‌پرس از این زبان استفاده می‌کنند.

خزنده وب، لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای تعیین رتبه سایت استفاده ‌می‌کند. بهبود مجله خبری مدرن بک لینکی سایت جنبه‌های مختلفی دارد و هریک از این جنبه‌ها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. ایندکس کردن صفحات توسط گوگل زمانبر است و رسیدن به رتبه بالا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. اگرچه سرمایه‌گذاری در سئو ارزشش را دارد اما اگر نیاز به افزایش سریع میزان بازدید سایت و مشتریانتان را دارید شاید بهتر است از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال نظیر گوگل ادز استفاده کنید.

در اصطلاح سئو، کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که جستجو‌گران در موتور‌های جستجو وارد می‌کنند. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو دارند؛ چراکه حلقه اتصالی هستند، بین آنچه مردم در جستجو‌ی آن هستند و محتوایی که شما برای پاسخ به این نیاز ارائه می‌دهید. اگر شما از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید، هرگز بازدید کنندگان مورد نظر و نیاز خود را پیدا نخواهید کرد. چون در اینصورت محتوای شما با آنچه مخاطب بالقوه شما جستجو می‌کند مطابقت ندارد. پس استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، باعث کسب رتبه‌های بهتر شده و رتبه‌های بهتر نیز به دریافت ترافیک بیشتر منجر می‌شود. با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوا‌ی خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.

کلاه های رنگی سئو!

منظور از سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا، سایتی است که خود را با همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و … سازگار است. در این حالت کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت بشوند می‌توانند به خوبی تصاویر و نوشته‌ها را ببینند. سرعت بارگذاری نیز یکی از فاکتور های اصلی سئو سایت هست بنابراین همیشه سعی کنید از عکس های کم حجم استفاده کنید یا با استفاده از ابزارهای فشرده‌سازی تصاویر خود را فشرده کنید تا با افت سرعت مواجه نشوید.

اما آیا تنها هدفی که سئو دارد همین است؟ آیا سئو تنها به دنبال بالا بردن رتبه‌ ی سایت است؟ با ما همراه باشید تا دیگر اهداف سئو را به شما معرفی کنیم. اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد. وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو برای کاربران است. از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد.

این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است. با این وجود، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به محدودیت سایت در موتورهای جستجو نمی شود. انجام روش‌های سئو کلاه خاکستری می‌تواند به سایت در طولانی مدت آسیب وارد نماید. با این حال جهت کسب اطلاعات بیشتر به محتوای سئو کلاه خاکستری مراجعه شود.

مزایا و معایب سئو سایت توسط خودتان:

علاوه بر این، رهنمودهای وبمستر لیستی از رویه‌هایی است که نقض این دستورالعمل‌ها ممکن است منجر به کاهش ارزش وب‌سایت یا حتی محرومیت از فهرست گوگل شود. یکی دیگر از روش‌های لینک سازی، ساخت آن در فروم ها یا انجمن‌های گفتگوست. به محتوای آن پی برده و آن را در بخش سرچ تصاویر نمایش می‌دهند. به همین ترتیب، به ترافیکی که از طریق سرچ طبیعی به سایت شما وارد شوند نیز ترافیک طبیعی گفته می‌شود. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کد سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد . بطور کلی نمی توان زمان و هرینه دقیق را برای پروژه های سئو مشخص نمود.

و در نهایت می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. مزیت سئو سایت توسط خود شما این است که ممکن است سئوکار کارهایی را انجام دهد که برای سایت شما لازم نیست و هزینه زیادی را بابت آن از شما دریافت نماید. بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده می‌کنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق می‌اندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر می‌سپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید. دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید.

بنابراین صفحات شما باید به طور استاندارد لینک‌سازی داخلی داشته باشند. مفید بود و با خصاصت کمی نوشته شده( البته بعضی از مطالب زیادی خلاصه هست و درکشون نیاز به آموزش بیشتری داره. ضمنن مقداری غلط املایی هم این مقاله داره ) ممنون و خسته نباشید. وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید.