سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین | مدرن بک لینک

هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این. تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید استفاده کنید 155 تا 165 کاراکتر است؛ در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید.

  • پس رفیق جان بدون هیچ وقت نباید تو عملیات سئو خطایی انجام بدی چون اولین خطا آخرین خطاست و قطعا جریمه میشی.
  • یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است.
  • با افزایش ترافیک موبایل، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است.
  • در تعریف سئو باید گفت معنی سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو.
  • این آشنایی می تواند منجر به ارتباطی پایدار شود یا ممکن است در ابتدای کار به پایان برسد.

شاید بهتر باشد که با کلمات کلیدی که کمتر جستجو می‌شوند شروع کنید، تا بتوانید با نوشتن مطالبی کوتاه، ترافیک اضافی دریافت کنید. اصطلاحا به این نوع از کلیدواژه‌ها که معمولا از چند کلمه تشکیل شده‌اند، کلیدواژه‌های دم دراز (Long-tail Keywords) گفته می‌شود. باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. کاهش حجم عکس نباید تا آنجایی پیش برود که از کیفیت تصاویر به شدت کاسته شود و محتوای تصاویر بی ارزش شود.

نوعی سئو کلاه سیاه است که رقبا و دشمنان کسب و کار شما برای ضربه به جایگاه شما در موتورهای جستجو انجام می‌دهند. هدف از قرار دادن چنین متنی این است که سایت را با محتوایی متفاوت از آنچه هست به موتورهای جستجو معرفی کنند. برای مثال در یک سایت محتوایی در ارتباط با زلزله تهران و فعال شدن گسل‌ها قرار داده شده و تمام این متن با پس‌زمینه هم‌رنگ می‌شود و هنگامی‌که کاربر به این صفحه مراجعه می‌کند با تبلیغ فروش قرص لاغری مواجه خواهد شد.

هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد. Meta Description یا توضیحات متا، یکی از تگ‌های متا است که توصیفی درباره موضوع صفحه ارائه می‌دهد. گوگل توضیحات متا را در اسنیپت‌های صفحات نتایج جستجو و زیر عنوان نمایش می‌دهد. توضیحات متا باید خلاصه‌ای مرتبط از موضوع یک صفحه باشد که کاربران را مطلع و علاقه‌مند سازد. این توضیحات قابلیت این را دارند تا کاربران را متقاعد سازند که این صفحه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند.

در سایت وبسیما مقاله ای با عنوان CDN چیست داریم ولی احتمالا نیازمند به روزرسانی و بازبینی مجدد است. پیشنهاد میکنم ویدئو مربوط به کارگاه تدوین استراتژی سئو را تهیه و مشاهده کنید، بیشتر سوالات شما را پاسخ خواهد داد. من فروشگاه پوستر دیواری دارم ، دسته بندی مادر میشه پوستر دیواری ، دسته بندی هی فرزند زیادی دارم مثل پوستر دیواری اتاق خواب ، پوستر دیواری پشت تلویزیون و ….. صفحه ای که نوایندکس باشد فارغ از اینکه چه محتوایی داشته باشد تا همیشه از دسترس گوگل خارج بوده و ایندکس نمیشود. وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود.

تجربه کاربری فاکتور مهمی است که شما را در میدان رقابت مجله خبری مدرن بک لینک بسیار کمک می‌کند و از دیگر رقیبان‌تان جدا می‌کند. فضای مجازی دنیای بزرگی است و بی‌نهایت وب‌سایت و خدمات را در خود جای داده‌است که ما از وجود بسیاری از آنها بی‌خبریم. این موتورهای جستجو هستند که در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و خدمات دنیای مجازی هستند. توجه و پایبندی به مقررات و الگوریتم های گوگل، همان کلیدی طلایی است که باعث ماندگاری جایگاه، موفقیت در زمینه سئو و ایجاد رزومه درخشان ما شده است. البته ممکن است این اتفاق برای تجارت‌های بزرگ نیز رخ دهد اگر و تنها اگر آنها نتوانند خود را با تغییرات دنیا و پیشرفت‌های علم روز دنیا همسو نمایند.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، تعدادی وب سایت عالی وجود دارند که می توانند منابع مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. Search Engine Land، Moz و Semrush همه این سایت ها از مراجع معتبر در سراسر دنیا هستند و اطلاعات زیادی در رابطه با تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ارائه می دهند. نکته مهم اینکه، آنها بسیاری از این اطلاعات را به صورت رایگان ارائه می دهند.

گام هفتم: به نتایج جستجو نگاه کنید

Text to HTML Ratio نشانگر درصد متن موجود در یک صفحه وب در مقایسه با درصد کد HTML موجود در آن صفحه است. اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است.

میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. ممکن است این فرآیند تا مدت ها طول بکشد برای آنکه سریعتر از ایندکس گوگل خارج شوند پیشنهاد میکنیم از ابزار Remove URLs در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله حذف کلی سایت از گوگل مراجعه کنید. رتبه در ایران به رفتار کاربران ایرانی و رتبه جهانی در مقایسه با کل سایت‌ها سنجیده می‌شود و لزوما در یک راستا حرکت نمی‌کنند. این صفحات ارزش سئو ندارند چرا که کاربران با این ادبیات در گوگل جستجو نمیکنند. از طرف دیگر این صفحات از نظر موضوعی بسیار به هم شبیه بوده و میتوانند مصداق کنیبالیزیشن باشند.

سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد. Google Ads راهی موثر برای افزایش ترافیک و سوق دادن مشتریان بالفعل به سمت کسب و کار خودتان، در بهترین زمان ممکن است.

اصطلاحات سئو (101 اصطلاح سئو)