چطور یک اتاق فرار ترسناک طراحی کنیم؟ مراقب بیماران قلبی باشید! ویرگول | allescape

ممکن است اولین رکن مشخص شده بازی فاکتور‌های دیگری مانند گیم پلی، دکوراسیون یا هر جزء دیگری از بخش های سازنده اتاق فرار باشد، اما پرتکرارترین حالت در میان طراحان اتاق فرار استفاده از بستر داستانی اتاق فرار(سناریو) برای پرداخت ایده است. در کل دو دسته عناصر هستن که تو طراحی دکور خیلی مهمن، دسته اول عناصری هستن که در خدمت زیبایی شناسی بازی هستن و قراره اتاق رو چشم نواز کنه که بهتره استانداردهای هنری ژانر رو داشته باشه. دسته دوم هم عناصرین که تو جریان بازی نقش دارن و یه جورایی جزء معماها محسوب میشن.

از سوی دیگر، بازی‌های اتاق فرار، این میل درونی را برای بحث در مورد راه‌حل‌ها و غلبه بر چالش‌ها به‌عنوان یک تعرفه سایت تیم تقویت می‌کنند. بعد از این مراحل، نوبت به انجام تبلیغات و استخدام گیم مستر و اکتور (در صورت نیاز) میرسه. خبر خوب اینه که اگه اسکیپ رومی که ساختین؛ سناریوی خوب، طراحی صحنه و اجرای حرفه‌ای داشته باشه؛ نیازی به تبلیغات زیادی نخواهید داشت و بازیکن‌ها خودشون اتاقتون رو پیدا می‌کنند. درجه سختی این بازی بالا است و شما در ابتدا روی یک صندلی خواهید نشست؛ آن هم در حالی که پاها، دست‌ها، کمر، گردن و حتی چشم شما بسته خواهد شد. در این بازی نیز مانند دیگر اتاق فرارها باید کار گروهی انجام دهید؛ البته این کار گروهی باید از طریق اعضای بدن شما صورت بگیرد؛ پس هماهنگی بین اعضای بدن شما و از آن مهم‌تر هوش شما است که باعث نجات شما خواهد شد. اتاق فرار کینه با تم ترسناک و دلهره‌آور، یک بازی با درجه سختی ۸۰ درصد است.

چگونه اتاق فرار مورد علاقه خود را انتخاب کنیم؟

این بازی با میزان ترس ۸۰ درصد و سختی ۷۰ درصد با دکوری جذاب، شما را از زمان حال جدا می‌کند؛ زیرا سناریو و حوادث بازی در گذشته‌ای نسبتا دور اتفاق افتاده‌اند. این اتاق فرار با مساحت حدود ۹۵ متر مربع، بازی با تعداد بالای نفرات را امکان‌پذیر می‌کند و مناسب گروه‌های پرجمعیت نیز است. در ادامه شما را با بازی‌های مختلف مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب آشنا خواهیم کرد. در برخی از بازی‌های مجموعه اتاق فرار انیگما دست و پای بازیکنان در ابتدا بسته می‌شود. شما همچنین ممکن است مجبور باشید در تاریکی مطلق در بازی پیش بروید؛ پس اگر با این مسائل مشکل دارید، از شرکت در بازی اجتناب کنید.

مرحله اول در طراحی اتاق فرار:

چطور یک اتاق فرار ترسناک طراحی کنیم؟ مراقب بیماران قلبی باشید! ویرگول | allescape همچنین اگر دانش‌آموزان برای کشف سرنخ‌ها زمان زیادی را صرف کردند، می‌توانید پاورپوینت را برای کشف سرنخ بعدی نمایش دهید. این نکته با مخفی کردن جزییات یک معما در گوشه‌وکنار اتاق‌ها تفاوت بسیاری دارد. در اتاق‌های فرار بزرگ‌تر معمولا می‌توانید اعضای گروه‌تان را به تیم‌های کوچک‌تری تقسیم کنید تا هر کدام هدف مشخصی را در پیش بگیرند. با در نظر گرفتن ارتباط محدود و از پیش مشخص‌شده‌ی افراد در این رویدادها، امکان همکاری پیوسته در روند بازی از هر چیزی مهم‌تر است. برای ساخت اتاق فرار هشت قدم حیاتی وجود دارد، با عبور از این مراحل می‌توانید داستان و اتاق فرار متناسب با خواسته خود را طراحی و اجرا کنید، اگر در این خصوص سوالی دارید از ما بپرسید.

سناریو سازی در طراحی اتاق فرار

یکی از مواردی که در اتاق فرار برای دانش آموزان باید در نظر گرفت این است که دانش آموزان باید حق سوال پرسیدن در مورد چالش ها را داشته باشند تا برای پیروی بتوانند مبارزه کنند. وقتی آن ها همه تلاش خود را بکنند و اگر شکست هم بخورند موارد زیادی را یاد گرفته اند. یکی از بازی هایی که امروز بسیار مورد استقبال افرادی که به بازی علاقه دارند قرار گرفته است بازی اتاق فرار است. سپس باید سر نخ هایی کشف کنند و معماهایی را حل کند تا بتواند در مدت زمان مشخصی از اتاق، فرار کنند. امروز مبحث اتاق فرار آموزشی و اهمیت آن در آموزش بسیار به گوش می رسد. اتاق فرار پاپوش یکی از بازی‌های مجموعه اسکیپ هوم با سختی متوسط است که به افرادی که می‌خواهند برای بار اول اتاق فرار را تجربه کنند، پیشنهاد می‌شود.

  • (ممکن است طبق شرایط برخی هزینه ها کسر شود مثلا نیازی به اجرای متخصص نباشد).
  • در این مرحله لازم است ابتدا بر اساس ژانر سناریو المان ها و وسایل لازم برای دکور کردن اتاق تهیه شود.
  • اگر به‌صورت تیمی بازی می‌کنید، قبل از شروع بازی یک گروه در تلگرام بسازید تا بتوانید در آن هم‌فکری کنید.
  • متاسفانه برخی اعضای گروه به خاطر اینکه بتوانند مهارت خود را به رخ دیگران بکشند، تک روی می‌کنند.
  • در عوض، کلاس درس دارای جعبه های قفل شده ای خواهد بود که دانش آموزان را ملزم به حل پازل می کند.